Pizza Inge?! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Pizza Inge?! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Pizza Inge?!

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 Januari 2014 | Australië, Adelaide

Ja hoor mensen de zomer is begonnen! Ik dacht dat het in december al begonnen was maar dat was nog niks ten opzichte van wat er nu gaande is. Temperaturen boven de 40 graden was niks bijzonders afgelopen dagen. We hadden bijna 46 graden bereikt, dan zou Adelaide de warmste stad in de hele wereld zijn geweest. Het brengt wel grappige dingen met zich mee, zoals de was buiten ophangen en voor dat je het laatste kledingstuk hebt opgehangen is het eerste kledingstuk al droog en voelt het aan alsof het uit de droger komt...ook kookt het water wat uit de kraan komt en de airco staat op 25 graden en dit is gewoon echt fris! Gisteren moest ik in de yard werken, dit was me een feest! Toen ik begon ging het nog wel maar rond de middag uren was het echt niet meer te doen om bussen te poetsen. Je denk aah lekker bezig met water enz en ja dit klopt maar elke beweging die je maakt (ook al is het in de schaduw) zorgt ervoor dat je liters zweet! Op een gegeven moment kreeg ik een natte koude handdoek met ijs erin om in m’n nek te leggen. Heerlijk, daarmee kon ik wel weer een busje aan! Verder ook 3 waterijsjes gegeten tussen het werken door wat ook goed werkte! Helaas zorgt het ook voor minder leuke dingen: bosbranden! In de stad merken we er niet veel van maar een beetje verderop is het wel gaande en ook in gebieden waar we tijdens tours doen hiken en verblijven. Dit zorgde op kantoor dus wel voor wat extra werk omdat we van alles moesten regelen zoals andere accommodaties en alternatieven voor deze hikes. Het is heel raar om het nu van zo dichtbij mee te maken..je hoort en ziet het altijd wel op het nieuws maar nu het echt allemaal zo dichtbij gaande is besef je des te meer hoe erg het is. Helaas is het heel goed voor te stellen hoe deze branden ontstaan. Zo gauw je buiten komt lijkt het alsof je een oven instapt (Pizza Inge? :-P) en de wind zorgt ervoor dat het lijkt alsof iemand met een föhn op je richt! Gisteravond kwam er dan eindelijk onweer wat er voor zorgde dat het iets afkoelde. Vandaag dus weer lekker 30 graden wat echt prima uit te houden is na die dagen in 40 graden!

De eerste paar dagen dat het zo warm werd was ik nog in Melbourne. Hier ben ik afgelopen week 5 dagen geweest. Wat een super leuke stad! Ik ben natuurlijk Adelaide gewend wat relatief klein en rustig is. Mij beviel het dus wel dat er daar volop leven in de brouwerij was! Ik kwam aan op vrijdag en had eerst met een Duitse meid afgesproken die ik kende van de Rock Patrol tour. Leuk om haar weer te zien en ze vertelde me van alles over Melbourne want zij vertrok diezelfde dag weer omdat ze de stad al had gezien. Toen kwam ik er die avond achter dat Gwen, een meid uit m’n klas ook in Melbourne was! Zij heeft stage gelopen in Sydney en is nu rond aan het reizen. Hoe toevallig! We hebben veel dingen samen gedaan de rest van de dagen. De stad verkend, naar het strand geweest, geshopt, pinguïns gespot op het strand, op stap geweest in St Kilda (wat een St Tequilla avond werd), zelfs naar de kerk geweest haha en het hoogtepunt was toch wel de Australian Open waarvoor ik van te voren al kaartjes had geregeld! Dit was afgelopen maandag, dag 1 van het toernooi. Ik had er super veel zin in en het feest begon al in het hostel toen een groepje vroeg of ik ook naar het tennis ging (waarschijnlijk hadden ze me in al m'n enthousiasme erover horen praten) dus toen konden we met z’n allen gaan! Later bleek dat ze allemaal uit Engeland en Ierland enz kwamen dus zij wilde naar andere wedstrijden dan ik. Ik ben naar Venus Williams gaan kijken, heb daarna rond gelopen over het terrein en wat Nederlandse tennissers gezien. Helaas verloor Jesse Huta Galung maar het was leuk om een Nederlander aan te moedigen en op de tribune zaten bijvoorbeeld ook Sjeng Schalke en Robin Haase. Het was al heel warm, rond de 35 graden dus het was echt zweten en verbranden maar het was allemaal de moeite waard! Tot 11 uur ’s avonds wedstrijden gekeken in allerlei verschillende stadions. Super om mee te maken!

In totaal dus een super tripje naar Melbourne, behalve de terugweg was wat minder! Toen we in het vliegtuig zaten begon het eerst al met alle baby’s die aan boord waren. Volgens mij hadden ze alle baby’s van die dag in dit vliegtuig gestopt want het zat er vol mee haha weeeeh wat een geschreeuw...dacht ik ff te kunnen slapen en bijkomen ;-) We waren klaar voor de start maar het vliegtuig bleef maar stil staan…op een gegeven moment moest iedereen eruit en weer terug naar de hal. Uiteindelijk 2 uur later konden we een ander vliegtuig in. Wat bleek nu, de motor van het eerste vliegtuig was oververhit door die 40 graden weer dus daarom konden we niet vertrekken. Inmiddels had ik wel medelijden gekregen met de baby’s want die hadden allemaal rode wangetjes van de hitte en waren moe enz! Gelukkig werden ze hierdoor wel rustig toen we eenmaal vertrokken.

Terug in Adelaide voelde het wel beetje als thuis komen. Helaas zat ik door deze paar dagen in Melbourne helemaal in de reis sfeer en moest ik er weer even inkomen om weer naar stage te gaan en om aan verslagen werken. Nu het einde in zicht komt is dat namelijk waar ik veel mee bezig ben naast de stage uren. Even knallen met de verslagen zodat ik die binnenkort kan inleveren en dan daarna weer genieten van het leven hier!! Over 2 weken mag ik gelukkig ook nog met een tour mee. Weer naar Kangaroo Island en dit keer ben ik eindelijk de tour guide! Normaal gesproken is de buschauffeur ook de tour guide maar nu is zij alleen de buschauffeur en ik de tour guide! Leuk dat ik zo op het einde nog de kans krijg om een tour te begeleiden dus daar kijk ik erg naar uit!!

Dan over 4 weken zit de stage periode erop en gaat het 6 weken reizen beginnen!! Voor de gene die haar kennen, Connie Roodbeen komt deze kant op en met haar ga ik samen de oost kust verkennen!! Heeeeeel veel zin in! Op 2 April komen we ’s middags weer aan op Schiphol dus vanaf dan kom ik jullie weer persoonlijk lastig vallen ;-) Geniet dus nog maar even van de rust want ik ben bang dat de komende 10 weken weer voorbij vliegen!

Adios!!!

  • 18 Januari 2014 - 13:08

    Vicky:

    Leuk om te lezen Inge!
    Succes met je laatste stagedingen en veel plezier alvast met reizen!

  • 19 Januari 2014 - 12:45

    Peter:

    Wat weer een belevenis in Melbourne? Blijf vooral genieten.

  • 20 Januari 2014 - 10:36

    Oma:

    hallo inge .. gisteren jou in beeld gezien en nu moet ik je toch even laten weten dat het in nijmegen een heeeeele fijne middag was .. en wat een UITZICHT bij ruud ,, fantastisch het leek s.avonds wel een sprookjes stad.. ruud en pap hadden eten gehaald bij de chinees en met z.n vieren heerlijk gegeten .. en omstreeks 7 uur waren wij weer uit nijmegen vertrokken,,, ger en ria van kruchten waren met hun eigen auto mee gereisd ,, maar zijn eerder vertrokken omdat de parkeer bon na zoveel tyd verliep en wide geloof ik ook nog in venray BIJ + ROEL + binnen lopen,,, inge zal oma ook bij jou eens even binnen lopen ???? heb je een kop koffie voor mij ??????? vele groeten en een klein kusje van oma uit st. odilienberg het is 20 januari 2014 half 11 ,,, tante ellie is jarig [ 1959 ] liefs oma

  • 22 Januari 2014 - 13:15

    Ien:

    Ha Inge
    Mooi verhaal en wat een hitte. Nog een super reis verder.

  • 22 Januari 2014 - 13:36

    Ria:

    Leuk verhaal, Inge. Werk ze nog. En genet daarna van de reis. Ga je Astrid en Johan nog ontmoeten?
    Groetjes oet Remunj, Ria

  • 02 Februari 2014 - 15:10

    Oma:

    inge hier in o. berg loopt alles nog gewoon , het is hier zonnig ,, mooi winter weertje het is 7 graden boven nul ,, dus voorjaar ,, maar het moet nog carnaval worden , dus wij kunnen nog van alles verwachten wat het , weer , betreft .. maar met mij is ook nog alles goed en proberen het zo te houden .. vele groeten van oma het is 2 februari 2014 dag inge

  • 03 Februari 2014 - 18:48

    Nena:

    Heeeee Inge,

    Poehhhhh hé, wat een hitte daar! Wel een voordeel dat je lekker veel ijsjes kan eten:D!
    Fijn om te lezen dat het nog steeds goed met je gaat.
    Australian open, hoe vet!!! Lekker dat gekreun van Williams, heeeerlijk;). Leuke foto's!!!

    Veel succes met het maken van je verslagen, laatste lootjes zijn het zwaarst.

    Veel plezier op je laatste tour en lekker lullen door die microfoon, doen waar je goed in bent;)! Maar dat is geen probleem voor jou.

    Dikke knuffel oet Buuuuuuuuuuuuul!!

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Down Under

Stage & Backpacken

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Round Trip Australia part 2

19 Maart 2014

Round trip Australia part 1

12 Februari 2014

Bye bye Adelaide

18 Januari 2014

Pizza Inge?!

21 December 2013

The Outback
Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 44980

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: