Round trip Australia part 1 - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Round trip Australia part 1 - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Round trip Australia part 1

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Maart 2014 | Australië, Rainbow Beach

Lieve iedereen, allereerst super bedankt voor al jullie leuke berichtjes! Erg leuk om hier en daar wat van jullie te horen! Het is inmiddels 5 weken geleden dat ik de laatste keer wat heb geschreven maar het lijkt echt maar 2 weken geleden ofzo. De afgelopen tijd is voorbij gevlogen en de genieter staat op meer dan 100%!!!!!

Vooral de laatste dag op stage was erg leuk. De nieuwe stagiaires waren ook op kantoor en we hebben pizza besteld tijdens de lunch. Na het eten deed mijn stagebegeleider een woordje voor mij die het bedrijf ging verlaten en voor de nieuwkomers. Ze waren erg tevreden over me en als ik ooit voor hen zou willen werken dan ben ik meer dan welkom. Erg leuk om te horen natuurlijk! Vanaf 4u 's middags op vrijdag was het altijd tijd voor een biertje op het kantoor en deze smaakte me dan ook overheerlijk! Na het werk was ik super hyper want de stage periode zat erop! Tijd om meer van het land te gaan ontdekken en belangrijker: die vrijdag avond was het tijd om Connie op te halen van het vliegveld! We waren alle 2 erg hyper en het werd gelijk een gezellige avond met nog wat vrienden waarvan ik dus uiteindelijk ook afscheid moest nemen!

De zaterdag begonnen we gelijk aan de Great Ocean Road tour. Een 3 daagse tour met een leuke groep maar de tour guide was een van de mindere van het bedrijf. Hierdoor namen Connie en ik vaak het initiatief om de groep te entertainen om voor een gezellige sfeer te zorgen. Verder was de tour zelf erg mooi. We gingen eerst naar de Grampians, een National Park en hier hebben we mooie wandelingen gemaakt en zonsopgang gekeken. Uiteindelijk op de Great Ocean Road zelf aangekomen. Dit is een mooie maar toeristische route waar we op veel plekken deden stoppen om van het uitzicht en de mooie natuur te genieten. Zoals bijvoorbeeld the 12 Apostles. Het weer was wel wat afwisselend en soms zelfs koud. Hier moest ik even aan wennen na deze periode van 30/40 graden in Adelaide. Uiteindelijk na 3 dagen in Melboure aangekomen en hier nog met de coolste mensen van de tour een feestje gebouwd!! Heerlijk ook om weer terug te zijn in Melbourne. Ik kon Connie de volgende dag dus alle leuke dingen van de stad laten zien. Ook moesten we bedenken wat we de volgende dagen wilden gaan doen. We besloten om naar Tasmania te gaan. Na 2 nachtjes in Melbourne gingen we met de ferry naar het eiland. Dit duurde ongeveer 12 uur en we vertrokken 's avonds dus we zouden eigenlijk op de ferry slapen. Helaas was dit niet zo'n succes aangezien de zee erg wild was. Je rolde dus echt van links naar rechts in je bed. Connie werd hierdoor helaas zeeziek. Uiteindelijk kwamen we vroeg aan op Tasmania en vergaten we vrij snel deze minder comfortabele reis. Het eiland was echt heeeel mooi en de mensen waren superrrrrr vriendelijk, geintereseerd, behulpzaam alles! Ze hadden ons verteld dat het eiland te vergelijken was met Nieuw Zeeland en het was ook echt super mooi qua natuur. We verbleven in Launceston en zijn op de eerste dag gelijk gaan hiken in de omgeving. Meestal deden we zelf koken maar hier hadden we steak voor $10 gezien en we vonden dat we dit wel verdiend hadden. Het was een erg gezellig cafe en we raakte in gesprek met wat locals en dronken lokaal bier oftewel: een erg geslaagde avond! Dit was dan ook te merken de volgende dag. We moesten vroeg opstaan omdat we met een tour naar de Cradle Mountains gingen. We zaten achterin een busje en hadden het toch wel even zwaar. Uiteindelijk kwam dit ook weer helemaal goed want we kwamen aan in het National Park met prachtig mooie bergen. Hierin gingen we hiken. We liepen samen met 'n andere enthousiaste jongen en hij was zo enthousiast dat we soms echt de berg op aan het sprinten waren. Goede workout dus en met als resultaat dat we met z'n 3en 2 hikes konden doen ipv 1 binnen een paar uur. Het uitzicht was daarnaast ook amazing en onbeschrijflijk! Erg genoten dus van deze hikes! Helaas was het maar een kort verblijf op Tasmania maar het was zeker de moeite waard!! We hadden er bewust voor gekozen om dit te doen in plaats van Canberra. We hadden van veel mensen gehoord dat dit niet de moeite waard was om naartoe te gaan.

Vanuit Tasmania zijn we dus rechtstreeks naar Sydney gevlogen. Hier aangekomen leerden we in het hostel gelijk 2 jongens kennen en daarmee zijn we gelijk het nachtleven van Sydney gaan ontdekken. Dit was een groot succes! Op de volgende dag eerst dus ook even bijgekomen van alles wat we tot nu toe hadden meegemaakt. Later in de middag zijn we in de stad rond gaan lopen. Iedereen kent het Opera House en de Harbour Bridge wel; het was echt gaaf om het in het echt te zien! Hier dan ook gebleven tot na zonsondergang wat erg mooi en sfeervol was! Ook Bondi Beach stond natuurlijk op het lijstje om een bezoek aan te brengen. We zijn via een leuke wandeling van Coogee beach naar Bondi beach gelopen. We kwamen door heel veel baaien en overal waren surfers te vinden. Heel gaaf om te zien; super hoge golven en echt goeie surfers! Dit was dan ook het geval op Bondi Beach. We konden lekker zwemmen en hadden erg veel lol met deze hoge golven! Ook de auto die altijd te zien is in het tv programma Bondi Rescue kwam regelmatig voorbij om (met name) aziaten uit het water te roepen omdat ze op bepaalde gebieden niet mochten zwemmen maar deze mensen zijn over het algemeen niet de slimste... Als laatste hebben we nog Manly Beach bezocht. Hier gingen we met een ferry naartoe. Erg cool om de stad en het centrum vanuit het water te zien! Ook Manly was weer een super mooi strand en gezellig stadje met winkelstraatjes waar we ons dus weer prima vermaakt hebben!

De volgende stop was Katoomba oftewel, the Blue Mountains. We hadden via via gehoord over een leuk hostel. Dit was dan ook echt een super leuk hostel. Eigenlijk was het een groot huis waar maximaal 20 mensen konden verblijven en het werd eigenlijk 1 grote familie hier. Het lag echt aan de rand van het National Park. Meteen bij aankomst dus zonsondergang gaan bekijken bij de beroemde Three Sisters. Weer onbeschrijflijk mooi. Achteraf waren we ook erg blij dat we hier meteen naartoe zijn gelopen want de rest van de dagen was het slecht weer. Regen en alleen maar mist in de bergen waardoor we tijdens het hiken weinig uitzicht hadden. Het was wel gaaf om te doen dit hiken maar het uitzicht was hierdoor echt slecht, beetje jammer maar natuurlijk niks aan te doen! Op dit slechte weer waren we niet voorbereid. We hadden niks van regenjassen of iets dergelijks bij ons. Wij arme backpackers kwamen gelukkig op het idee om vuilniszakken te gebruiken, 3 gaten erin voor je hoofd en armen en gaan met die banaan! We werden vaak raar aangekeken en veel mensen maakten opmerkingen maar het werkte wel! 's Avonds zaten we altijd rond een kampvuur met een gitaar en met z'n allen zingen, heerlijk! We verbleven in dit hostel tijdens carnaval! Connie en ik als fanatieke vierders konden het dus niet laten om wat van carnaval te organiseren. We hadden schmink gekocht en iedereen ingelicht dat ze zich moesten verkleden. We hebben ze dus even laten zien hoe wij carnaval vieren, erg leuk ook weer! Dit was dus ondanks het slechte weer een super verblijf maar er was 1 erg vervelend ding. Connie had haar knie verdraaid tijdens een van de wandelingen en door de gladheid. Ze heeft al 4 operaties gehad, 2 aan beide knieen dus we waren bang dat het weer een erge blessure was. De laatste dag ben ik dus nog alleen gaan hiken en heeft Connie veel gerust omdat haar knie ook erg dik was enz. Het was in het weekend gebeurd dus besloten op zondag terug te gaan naar Sydney. Op maandag zijn we dus toch even naar het ziekenhuis gegaan om te kijken wat we ermee aan moesten. Hier hebben ze foto's gemaakt en er was gelukkig niks mis met het gewricht. Door de zwelling konden ze niet zeker zeggen wat het wel was, de kniebanden of miniscus of dergelijken. Ze kreeg krukken om de knie te ontlasten en een bandage om de zwelling te verminderen.

Nu we wisten waar we aan toe waren konden we plannen maken. We besloten een bus ticket te boeken van Sydney naar Cairns. Dit is een soort hop on/off bus waarmee we dus overal tussen deze 2 steden kunnen uitstappen. De eerste bestemming was Byron Bay. Dit was ver van Sydney, ongeveer 12 uur. Gelukkig was het een nachtbus en konden we hierin goed slapen. Zo bespaarden we ons een nacht accommodatie en toen we 's ochtends aankwamen konden we gelijk weer de nieuwe bestemming ontdekken. Het was ook weer een populaire bestemming voor jongeren en voor veel surfers dus prima voor ons. Elke dag ging het gelukkig wat beter met Connie's knie. De zwelling werd minder maar het was wel vervelend om op krukken te lopen dus we hebben het hier rustig aan gedaan. Het hostel was weer erg leuk dus we hebben hier bijvoorbeeld aan een African Djembe Drumming workout meegedaan. Erg leuk en gezellig om weer nieuwe mensen te ontmoeten.

De volgende bestemming was Surfers Paradise. Dit is een gedeelte van de Gold Coast. We wisten eigenlijk niet wat ervan te verwachten maar we vonden het echt mooi en cool! Hier zijn we in de hoogste toren van de stad ingegaan en we hadden echt een prachtig uitzicht over de hele baai. Weer een heerlijke sfeer hier, super relaxed, zonnig...het is eigenlijk moeilijk te beschrijven wat voor sfeer er hangt maar wij waren verkocht hier. 's Avonds was er markt en de volgende dag was het tijd voor mij om weer eens te surfen! Natuurlijk, wat verwacht je anders in Surfer Paradise :-) Erg balen voor Connie dat ze niet mee kon surfen. Het ging wel al stukken beter maar surfen was natuurlijk net iets te veel van het goeie. Ook zijn we hier op een avond in een karaoke bar beland waar we ons dus van de slechtse kant hebben laten zien haha. Slim ook om Paradise By The Dashboard Light bijvoorbeeld uit te kiezen, een liedje awt 8 minuten duurt!!!! Nog iets super gaafs hier was een surf event. Hier waren de beste surfers van de wereld aan het surfen! Echt gaat om zoiets mee te maken en schijnbaar waren het dus echt beroemdheden allemaal. Wij hadden ze natuurlijk nog nooit gezien of van hun namen gehoord maar vanaf nu zijn we fan ;-)

Brisbane was de volgende stop. Veel mensen zeiden dat er niet veel te doen was dus we zijn er eigenlijk maar 1 dag geweest. Beetje de stad verkend en uiteindelijk bij een Ladies Night beland waar voor ons dus gratis champagne te verkrijgen was. Hier wisten we uiteraard wel raad mee!! Met de bus de volgende ochtend waren we minder blij. We gingen door naar Noosa maar deze busreis was een hel zo na zoveel champagne de vorige avond. In Noosa moesten we dus ook eerst even bijkomen van deze avond! Uiteindelijk de kater verwerkt met een heerlijke barbecue. Dit hadden we nog niet gedaan tot nu toe en in dit hostel stond een barbecue dus dit was perfecte timing! De volgende dag waren we weer het ventje dus we besloten Noosa per kayak te gaan verkennen. Het was echt supermooi. Heel veel zandbanken en eilanden waar je overheen kon lopen. Daarna de stad in via de riviertjes en hier zagen we echt abnormale huizen. Super dikke villa's met zwembaden, bubbelbaden, complete keukens en barbecues in de tuin, het kon niet gek genoeg! We keken onze ogen dus uit! Dit is dan ook een plek waar best veel ouderen wonen als ze gepensioneerd zijn. Ook hier in Noosa was weer een surf event bezig dus hier ook weer van genoten en nog rondgelopen in een mooi national park. We liepen langs de kust dus veel mooie baaien gezien, veel surfers en zelfs schildpadden in het heldere blauwe water. Helaas waren er geen dolfijnen toen wij er waren, schijnbaar zouden die er ook veel moeten zitten. Inmiddels ging het met Connie's knie stukken beter. Ze kon al zonder krukken lopen en we moesten bijvoorbeeld tijdens het wandelen gewoon regelmatig pauzeren en dan was het prima te doen! Gelukkig maar!!! In het hostel waar we verbleven organiseerden ze ook bootcamps. Hier heb ik ook een keer aan meegedaan om weer even lekker sportief bezig te zijn, heerlijk hardlopen langs het water en oefeningen doen in het park! BE-A-UTIFUL!!!!

Waar we nu zijn is Rainbow Beach. Hier zijn we vrijdag aangekomen en zaterdag zijn we op tour gegaan naar Fraser Island. Het was een 3daagse tour waarbij je zelf in een 4 Wheel Driver kon rijden op het strand. We waren met 4 auto's en in de eerste auto reed de tour guide. Wij zaten met z'n achten in totaal in een van de andere auto's en het was echt heeeeeeeeeeel gaaf dat we om de beurt op het strand konden rijden. Soms wel spannend want in los zand en door het water heb je minder grip enz. Gelukkig hadden we van te voren instructies gekregen dus we konden er goed mee overweg. Connie en ik waren de oudste, 4 anderen waren pas 19 en 2 andere 21. Bij sommige waren we dus ook wel bang als zij de auto bestuurden. Connie en ik konden goed overweg met de auto en waren niet bang ofzo dus hierdoor mochten we best veel rijden! Fraser Island is het grootste zand eiland op de wereld. Alles bestaat uit zand, de golven zijn super groot en wild en je mag er niet in de zee zwemmen ook omdat er veel haaien zitten. Waar we wel in konden zwemmen waren de zoetwater meren die hier en daar gelegen zijn op het eiland. Echt superrrrrrr mooie plaatjes. Helaas kan ik op het moment geen foto's uploaden maar als jullie foto's zien begrijpen jullie wat ik bedoel. We kampeerden ook op het eiland. Gezellig met z'n 2en in een tentje in plaats van in een dorm in een hostel met 10 andere mensen op de kamer ofzo. Echt een super tour dus al met al! Na de tour moesten we wel echt bijkomen dus vandaar dat we nu nog in Rainbow beach zijn. Gisteren hebben we hier nog van het strand genoten en we hadden vrienden gemaakt met onze tour guide. Hij woont hier dus wist precies waar we moesten zijn. Hij nam ons weer mee met een 4 Wheel Drive op het strand en uiteindelijk kwamen we bij een super mooie surf spot. Hier heeft Connie ook geprobeerd te surfen en het ging gelijk goed met haar knie en stond gelijk op het bord echt superrrrrrr!! Het was echt een mooie dag, 's ochtends surfen, barbecue op het strand, 's middags surfen, 's avonds naar zijn huis met zwembad barbecue alles dus hier weer gebarbecued en gezwommen. Dat is een beetje hoe de locals leven wouw echt heerlijk, hier zouden we wel aan kunnen wennen.

Ik moet nu echt door gaan typen want over 30 minuten komt de bus weer. We vertrekken dus om half 4 en zitten tot morgen vroeg 9.30 in de bus. Lekkere nachtbus dus weer maar we zijn helemaal kapot dus lekker uitrusten in de bus. Morgen komen we dan aan in Airlie Beach. Hier zijn Steffie (Connie's zus) en haar vriend! Met hen gaan we nog tot aan Cairns samen reizen. Vanaf nu zijn het echt nog maar 12 dagen reizen. We gaan er dus het beste van maken maar het kan nu al niet meer stuk! Echt GE-WEL-DIG!!!! Het 2e deel van de rondreis schrijf ik dus waarschijnlijk weer vanuit Nederland.....

Oftewel: tot snel!!!!!!!!!!

• 19 Maart 2014 - 11:40

Judith:

Hee Inge,

Wat een verslag zeg. Jij maakt nog wat mee in je leven. Is wat anders dan hier in ons kleine kikkerlandje.
    Geniet nog van je laatste twee weken. Ben erg benieuwd naar je verdere verhalen en foto's.
    XXX Juud

• 19 Maart 2014 - 14:09

Liesbeth:

Inge mooi verslag, jammer van Connie haar knie.Geniet er nog maar van.het is nog maar twee weken.Groetjes Mam Liesbeth

• 19 Maart 2014 - 16:23

Jef:

Klink good meid! Geniet der nog mer ffkes van! Ut wurd waal eg tied det se treuk kums, ich kin gein wedstriede meer blieve oetstelle, teagestenjer beginne vroage te stelle.....;)

Tot snel dulle gek! X

• 19 Maart 2014 - 18:48

Ria En Ger:

Dag Inge,

Leuk dat je naast je stage ook nog volop van je vakantie geniet.
    Blijft dit de komende 2 weken ook nog doen.
    Een hele goede terugreis en dan zien we je weer gauw in levende lijve terug,

• 20 Maart 2014 - 09:43

Carolien:

Heeeerlijk dit allemaal Inge!! Geniet nog even die laatste weekjes:)

Xx

• 21 Maart 2014 - 20:24

Ria:

Weer een leuk verslag, Inge. Wij hopen je op het feest van Annelies te zien en dan "live" te horen hoe alles was. Groetjes vanuit een kil Remunj.

• 24 Maart 2014 - 12:49

Hannie:

Ingeeeee!!

Leuk om je verhaal weer te lezen. Lijkt me echt allemaal super mooi daar!! Geniet ervan en beterschap voor Conny der been!

Have fun xxxx