Lente in Avoriaz - Reisverslag uit Avoriaz, Frankrijk van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Lente in Avoriaz - Reisverslag uit Avoriaz, Frankrijk van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Lente in Avoriaz

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Maart 2015 | Frankrijk, Avoriaz

Hallo Iedereen,

Het leek me weer tijd om jullie op de hoogte te brengen van deze bezige bij! Want dat ben ik wel hier in Avoriaz. Sinds mijn vorige verhaal begon eigenlijk het hoogseizoen en ik heb het gevoel dat dit nog altijd bezig is. Officieel is het dit niet maar dit weekend was voor mij de grootste aankomst tot nu toe.

3 weken geleden waren het vooral families met kinderen en dergelijke. Dit merkte je dan ook goed op de pistes, volle bak en overal scholen oftewel van zo'n polonaise aan kinderen die mooie bochtjes maken...aan de kant, dat is wat ik er van dacht!!!!!!! Hierdoor stond het apres skien over het algemeen, in het dorp, ook op een laag pitje. Inmiddels heb ik wel een gezellig groepje gevormd met collega's en seizoenswerkers die hier dus ook allemaal alleen en het hele seizoen zitten. Wij zoeken elkaar vaak op naast het werk voor een drankje op een van de terrassen, soms eten we bij iemand thuis (ik heb laatste een Mexicaanse avond georganiseerd met nacho's, wraps en corona's), om te gaan boarden of om beerpong (bierspelletje) te spelen en natuurlijk om op stap te gaan. We hebben allemaal dezelfde huisbar waar we dan ook regelmatig te vinden zijn. Hier ontmoet ik dan soms ook gasten waarmee ik een biertje doe of je leert weer nieuwe mensen kennen, een en al gezelligheid!

Door de drukte en al die gezelligheid ben ik op dit moment wel even erg moe! Het zijn vaak maar korte nachten en dan vrij volle dagen. Afgelopen week was er nog een groep studenten van ongeveer 80 personen die gezellige feestjes organiseerden maar daarnaast ook voor heel wat problemen; oftewel voor mij heel wat werk zorgde! Een mooie uitdaging en na dat ik deze groep overleefd heb kan ik alles en iedereen wel aan denk ik ;-) Elke week staat eigenlijk weer vol verrassingen, denk je dat het goed gaat en dat je alles onder controle hebt maar dan ontvang je weer een telefoontje en is het weer tijd voor actie. Zo blijft het wel variërend, uitdagend en leuk...altijd het positieve er van inzien natuurlijk! Grappig is wel dat ik afgelopen week vanuit het hoofdkantoor bericht kreeg over wanneer ik weer naar huis ga en dat is begin volgende maand. Ik heb nog geen precieze datum maar jullie mogen er vanuit gaan dat ik over een maand weer thuis ben. We kregen dus allerlei informatie over wat er moet gebeuren voor dat je de bestemming verlaat enz. Wel gek want toen ik dit bericht kreeg, voelde het nog altijd alsof ik er net was en nu voelt het nog steeds alsof het hoogseizoen is en het nog altijd niet minder wordt zegt maar. Misschien dan na dit weekend/deze week! Het leuke van deze grote aankomst dit weekend is dat er veel gasten in het dorp zijn komende week dus ook veel animo voor alle activiteiten, wordt gezellig!

Qua weer hebben we inmiddels ook van alles gehad! 2 weekenden geleden is er heel veel sneeuw gevallen, dit zorgde dan ook voor een en al oponthoud bij de vertrek- en aankomsten. Uiteindelijk hebben de gasten er alleen maar profijt van want van een lekker laagje verse sneeuw fleur iedereen op hier! Zeker nadat na die sneeuw de zon ging schijnen, perfecte omstandigheden! Dit zorgde er ook voor dat ik met een aantal mensen off piste kon boarden, dit was echt te gek! Dan snowboard je echt door de super zachte poeder sneeuw en kun je beetje springen en trucjes doen want als je valt, val je toch lekker zacht, heerlijk! Ik hoop dat er zo'n dag nog een keer van komt maar op het moment zijn de omstandigheden veel anders. Ohja en een keer zijn we nog richting een gebied gesnowboard vanuit waar we de Mont Blanc konden zien, check, die kunnen we ook weer afvinken van het lijstje ;-) Zoals het in Nederland ook Lente begint te worden, is het hier ook vrij warm en zonnig! Er ligt echt nog wel veel en genoeg sneeuw maar het smelt ook vrij snel aangezien het soms wel 5 tot 10 graden is overdag.

Wat ook leuk is, is dat ik goed contact heb met de buschauffeurs die elk weekend weer met nieuwe gasten aankomen en andere gasten weer naar huis brengen. Zij hebben mij vorig weekend dan ook stroopwafels en drop meegenomen :-D Heeeeeeeerlijk, ik geniet er nu nog van! Al met al heb ik dus weer helemaal mijn draai gevonden en zullen ook de laatste weken voorbij vliegen! Ter informatie; naast alle werkzaamheden en alles wat ik hier nu doe, ben ik ook het volgende avontuur voor aan het bereiden. Het visum voor nieuw zeeland is binnen! Het vliegticket heb ik nog niet geboekt maar de planning is nu om eind april te vertrekken. Dit zou betekenen dat ik 3/4 weken in Nederland ben. Mochten jullie nu al een afspraak willen maken, laat het maar even weten. ;-) Ohja misschien wel belangrijk, tijdens een van de apres ski avondjes is mijn telefoon gevallen en die doet het nu niet meer. Zo lang ik nog in Frankrijk ben gebruik ik mijn Frans nummer (ook voor whats app en dergelijke) 0033 785 058 960. Hierop kunnen jullie me nog bereiken tot ik weer thuis ben maar dus niet meer op het nummer wat jullie op dit moment in jullie telefoon hebben staan, excusez moi!

Ik zal ook weer wat foto's uploaden om het hele verhaal wat te verduidelijken.

Groetjes!!!!!!!!!!!

  • 08 Maart 2015 - 18:15

    Liesbeth:

    Mooi Inge goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Fijne weken nog en tot begin april. Geniet er nog maar van. Dikke knuffel knuffel.

  • 08 Maart 2015 - 21:28

    Peterke:

    Heel mooi meid wat je weer allemaal beleefd. Ook heel mooi dat je binnenkort weer naar huis komt. En ook heel mooi.............................................. Dat je na 3 a 4 weken naar je volgend avontuur gaat. Maar alles een voor een. Nu maar eerst genieten van de wintersport en dan de volgende stap. Tot gauw.

  • 11 Maart 2015 - 11:14

    Oma:

    inge . oma zit ook nog in de . lucht . hier licht geen sneeuw maar vandaag is het donker en triest . maar toch voorjaar acht en een half graad boven , nul , .. zondag was een mooie stralende dag ,,, het was ongeveer 18 graden . +++ inge ik moest even de tel. opnemen .. het was mam [ liesbeth ] met het minder goede nieuws ... de pols ge..... blokkeerd ++ en dat kan pijn doen heb het zelf nooit gehad maar wel vaker van gehoord ... en dan zover van ons vandaan en alles zelf regelen ,, jonge jonge,,,, in gedachte inge toch heel dicht bij je , het komt toch wel allemaal goed maar toch effen , PAUZE , met alles vele lieve groeten en wij leven samen verder liefs van oma het is 11- 3 -2015 11.14

  • 12 Maart 2015 - 16:57

    Ria Hurkxkens:

    Hoi Inge: heb ook zoiets meegekregen: beterschap!
    Geniet nog van je laatste weken. En kom weer goed thuis.
    Groetjes uit een stralend Remunj.

  • 15 Maart 2015 - 09:49

    Ria En Ger:

    Dag Inge,
    Wat lezen we in je verhaal: "Dan snowboard je echt door de super zachte poeder sneeuw en kun je beetje springen en trucjes doen want als je valt, val je toch lekker zacht, heerlijk! "

    Blijkbaar was de sneeuw toch niet zo zacht of was het trucje niet gelukt
    Heel veel beterschap en dat de pols weer snel hersteld.
    Geniet ondanks alles toch nog van je verblijf daar en dan weer tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Avoriaz

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 44988

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: