Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Halloooo!!!

Het heeft even geduurd maar geen bericht is goed bericht in dit geval! Laten we bij 't begin (bijna 3 weken inmiddels) beginnen. Afscheid nemen is nooit leuk en ook dit keer was de laatste knuffel met pap en mam een moeilijke. Gelukkig maakten de emoties al snel plaats voor adrenaline en spanning toen ik eenmaal in het vliegtuig zat. Beide vluchten verliepen erg soepel aangezien ik 2 keer geluk had omdat de stoel naast me vrij was, oftewel; extra comfort! Op het vliegveld van Singapore moest ik overstappen maar ik had er geen rekening mee gehouden dat het er 37 graden was, oopsie ff zweten! Gelukkig waren het maar 2 uurtjes en op het vliegveld was het prima uit te houden. Uiteindelijk, na 25 uur reizen, kwam ik in Auckland aan en hier stonden Jay & Ema me op te wachten! Heeeeeel gek en grappig om na zo'n lange reis en wetende dat je aan de andere kant van de wereld bent, bekenden te zien! We waren allemaal erg hyper en ondanks dat het 23uur was en zij 's ochtends moesten werken hebben we toch gelijk ons eerste Nieuw Zeelandse biertje open getrokken! Het eerste weekend bestond dan ook voornamelijk uit feestjes, nieuwe mensen en de stad/omgeving leren kennen. Heerlijk om weer in een nieuw land te zijn!

Auckland zelf vind ik niet super mooi maar de ligging is er niet minder om. Elk uitzicht en elk plekje heeft weer z'n eigen charmes. De stad ligt aan het water en overal zie je wel een berg wat eigenlijk een vulkaan is. Inmiddels heb ik ook al een favoriete vulkaan (Mount Eden) gevonden die ik een paar keer per week op ren om aan m'n sporten te komen. Hier geniet ik dan van het te gekke uitzicht, of het nou regent, de zon schijnt of donker is; het blijft genieten en adembenemend (zie foto's).

In de stad vind je alle nationaliteiten, van toeristen tot mensen wat hier permanent wonen, ze zijn van alle markten thuis! Helaas hebben de Aziaten wel de overhand. Je ziet ze werkelijk overal en ook de Aziatische restaurants kun je niet ontlopen. Het zijn niet mijn favoriete mensen vandaar dat ik het op deze manier benoem. Ze hebben gewoon een heel ander karakter (in de zin van schreeuwen, spugen, arrogant, egoïstisch etc) en als ik dit wilde ervaren was ik wel naar China ouzo gegaan. Gelukkig ben ik met Ema, Jay en nog een vriend van hen, Bobby, al veel op pad geweest om meer te zien dan alleen het centrum van de stad.

Afgelopen weekend zijn we bijvoorbeeld naar Rotorua geweest. Wat het een interessante plaats maakt zijn de geysers en modder baden die je overal kunt vinden in het dorp en zijn omgeving. Dit zorgt er echter wel voor dat het ook in het hele dorp stinkt door de chemicaliën enz. Wel heel gaaf om te zien hoe water en modder non-stop bubbelt aan de oppervlakte van de aarde. Je ziet eigenlijk hoe het er aan de binnenkant van de aarde uit ziet. We hebben dan ook flink wat rond gelopen om het allemaal te bekijken en hebben een hike gedaan in de Redwoods wat een nationaal park en super mooi bos is. Hierna was het tijd voor nog meer adrenaline en zijn we in een swing gegaan. Dit is een "schommel" die bevindt zich op een bergtop, Bobby, Ema en ik zaten erin en je werd 50 meter omhoog getakeld. Hier heb je dus een waanzinnige view en op het moment dat we aan het touwtje trokken viel je deze 50 meter omlaag en schommelde je verder!!!! We konden alleen maar lachen gieren brullen en was weer een gave ervaring! Omdat we niet genoeg hadden zijn we hierna ook nog met een soort van karts omlaag geracet. Luge heet het.

Na een avondje Rotorua onveilig maken zijn we 's ochtends weer vroeg opgestaan om de rest van de omgeving en het dorp te ontdekken. Tijdens een 1,5 uur durende wandeling kwamen we weer langs modderbaden en ik dacht; dit is mijn moment! Waarom naar een van die Spa's gaan als de modder hier voor je neus bubbelt en je jezelf hier kunt insmeren met deze "gezonde" modder haha (zie foto's!).

Zo heb ik het dus weer helemaal naar mijn zin. Al die leuke dingen doen (heb ik nog helemaal niet benoemd maar in Auckland ook al van alles gedaan zoals stadswandeling, kroegentocht, quiz night, box wedstrijd gekeken, in 'n leuk hostel weer de sfeer geproefd van het reizen en nieuwe mensen leren kennen, muur klimmen, uiteten en ga zo maar door) kost in dit best wel dure land wel veel centjes dus ik ben op dit moment ook aan het solliciteren en op zoek naar een baan!

Geniet van de te gek mooie foto's, dan begrijpen jullie wat ik hierboven allemaal probeer te beschrijven en zo gauw ik weer meer beleefd en nieuws heb, zien jullie het verhaaltje weer tegemoet!

DOeiiiii X

Ps. Sorry voor de vertraging van de foto's maar nu is het reisverslag compleet!

• 19 Mei 2015 - 09:58

Sandra :

Hee Inge!
    Leuk weer iets van je te horen. Hopelijk vind je snel een leuk baantje, zodat je nog meer avonturen kan beleven in het fantastische NZ! x San

• 19 Mei 2015 - 19:43

Liesbeth:

hallo Inge leuk om weer een verslag van jou te lezen. Altijd leuk. Heel veel plezier verder en succes met het zoeken naar een baantje.We kijken al weer uit naar je volgende verslag. Heeel veel knuffels en dikke groetjes.xxx

• 19 Mei 2015 - 22:49

Peter:

Hallo meiske, schitterend verhaal weer. Het blijft iedere keer weer spannend en boeiend. Wat ben je toch een avonturier. Maar ja geld is ook belangrijk en daarvoor moet gewerkt worden. Succes met het zoeken en ik ben er vast van overtuigd dat je dit ook gaat lukken. Wat betreft de foto's......... Ehhh kan het zijn dat ze er nog niet zijn??? We zullen wel zien. Een dikke knuffel totbgauw tot Skype tot whatsApp tot waar ben ik nu.nl
    Hoi je. By by.

• 22 Mei 2015 - 20:29

Ria En Ger:

Hallo Inge,
    Het verhaal en de foto's geven aan dat je wederom in een mooi land terecht bent gekomen.
    Je geniet weer met volle teugen van het land en de uitdagingen
    Succes met het zoeken naar een baan en ook wij kijken weer uit naar je volgend verhaal.
    Pas goed op jezelf en tot de volgende keer.
    Rai en Ger

• 30 Mei 2015 - 16:28

Oma Hurkxkens:

inge het is zaterdag 30 mei het is buiten . nat . en ook wel koud je zou soms denken dat het herfst wordt maar het is erg mooi groen allemaal en als de , zon , schijnt is het ook weer lekker warm ,, je kent het limburgs landje wel , morgen gaan wij naar je zusje moniek en haar gezinnetje, erg leuk zo.n zondag middag . verder gaat alles zn. gewoon gangetje en dat is ook het beste en oma hoopt dat met jou ook de dagen mooi en goed verlopen ,,, de ene dag geluk en de andere minder en een beetje pech ,,, mer zo is het leven nu voor jou en hier voor ons vele lieve groetjes van oma , dag inge

• 03 Juni 2015 - 08:49

Hay En Truus:

Hoi meid l
    Leuk om te lezen hoe enthousiast je weer bent
    En wat een mooie omgeving weer
    hopelijk inmiddels een baan gevonden want het is altijd makkelijker als je wat extra geld hebt. Het
    zeker omdat je verder wilt reizen.
    geniet maar lekker en we horen het verder wel weer .
    xxxxxxxxx Truus en Hay

• 14 Juni 2015 - 22:09

Oma Hurkxkens:

inge het is hier nog 14 juni 2015 maar over enkele uren zal het 15 juni zijn een dag in je leven die je niet zomaar zult vergeten,,, jij niet maar wij ook niet ,, van jou geboorte dorp st. o. berg komen duizende lieve geluk wensen naar jou toe .. vele zullen aan jou denken . van harte maar dan ook van ganser harte gefeliciteerd met jou verjaardag 15 juni 1990 ++ 15 juni 2015 ++ een dikke kus en omhelzing van je oma uit st.o.berg

• 22 Juni 2015 - 16:03

Omahurkxkens:

inge het is maandag 22 juni 2015 mam is net naar huis . je weet wel het wekelijks klets uurtje maar vandaag in de middag uren . . omdat luuk met max naar nijmegen moest . op controle. het is vandaag veel regen , op zich mooi en was-baar . WEER , gisteren naar de bradery in postert geweest . en toen naar de verjaardag van jorry . hij is 21 geworden en is ook bezig met ry-lessen bij ralf bonne . INGE vele lieve groeten van oma uit st.o.berg en tot een andere keer DAG

• 01 Augustus 2015 - 23:49

Oma Hu Rkxkens:

inge het is 1 augustus , dat wil zeggen dat het feestje van 31 juli , mijn verjaardag alweer voorbij is .. heel hartelijk bedankt voor jou mooie kaart van zo ver weg en precies op tyd het was weer een fijne verjaardag ,, wij waren met 24 personen ,, er hadden er zich een paar afgemeld wij waren naar marina oolder huuske geweest in roermond verder is hier nog alles goed ,,, er zijn veel mensen op vacantie ,, dat kun je merken dathet overal stil is op de straat ,,, het is s.avonds al erg fris maar overdag is het wel 30 graden en nog hoger inge oma wenst jou weer vele lieve groetjes en bedankt voor de mooie kaart oma hurkxkens 1 aug. 2015