Tijd voor een update - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Tijd voor een update - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hey hey hey!!!

Het is alweer veel veel veeeeeel te lang geleden hier. Maar laten we dat zien als een goed teken. Namelijk druk druk druk, zoals altijd, maar dit keer heb ik echt weinig tijd gehad voor mezelf. Op het werk was het de drukste periode van het jaar, letterijk 10, 11 of 12 uur per dag werken en dan 6 dagen per week. Om het allemaal nog gekker te maken, Renee was in Queenstown vanaf half December!!!!! Dat was natuurlijk een groot feest, in het begin raar, grappig en konden we alleen maar lachen. Maar al snel voelde het weer als vanouds en begon het genieten samen van deze te gekke plaats en omgeving. Uiteraard eerst in de vorm van bier en feest met vrienden hier.

Op een bepaald moment had ik 2 dagen op rij vrij geregeld en zijn Renee, Ema en ik op een klein road tripje gegaan weer. Dit keer naar het zuidelijkste punt van het zuidereiland. De eerste dag hebben we s ochtends voornamelijk gereden, Invercargill bezocht en in Bluff, het zuidelijkste dorpje een mooie maar winderige hike gedaan. Het lekkerste van alles was om even weg te zijn uit Queenstown. Heerlijk even een andere omgeving en weer de zee gezien en lekker gereden! Dezelfde avond nog zijn we richting de Catlins gereden. Dit is een verlaten kust uitgestrekt over ongeveer 80km. Hier kun je verschillende stops maken en dingen bezichtigen. We hadden een plattegrond met 30 punten die we konden bezichtigen. Deze avond hebben we gekampeerd op het eerste punt zodat we de volgende ochtend meteen konden beginnen aan nummer 1. Deze hele dag was echt zo ontzettend gaaf en mooi!!! Dolfijnen, pinguins, zeehonden, hele mooie rotsformaties (zoals Nugget Point, als iemand het wil opzoeken) en mooie eindeloze stranden gezien. Ook zijn we bij het zuiderlijkste puntje van het eiland geweest. Hier stond een wegwijzer en een van de wijzers gaf aan dat we 4800 kilometer van de zuidpool vandaan waren. Klinkt nog steeds ver weg maar als je het op de kaart bekijkt, en op dat moment het besef, was wel even speciaal! 2 mooie en gezellige dagen waarna we weer waren opgeladen voor een nieuwe werkweek.

De feestdagen waren eigenlijk niet super speciaal voor ons. Met name omdat iedereen moest werken, het was super druk en omdat het warm en zomers was! Na het werk zijn we wel wat drankjes gaan drinken hier op het strand en op oudjaarsavond feestje in Ema's huis. Allemaal gezellig maar toch anders dan met familie om je heen en in de kou ipv in de korte broek ;-)

Wat wel nog een erg geslaagde en heerlijke vrije dag was, was op een zonnige dag toen veel vrienden vrij hadden. We waren met z'n 5en en zijn naar Lake Moke gegaan hier in de buurt. Daar een super dagje gespendeerd in de zin van voetballen, kaarten, volleyballen, zwemmen, picknick en gezelligheid met elkaar! Te gek, deze dagen appricieer je extra veel omdat we zo veel werken en het geeft je weer energie voor de rest van de week. Ja het is zomer, en ja de zonsondergangen hier zijn indrukwekkend mooi, maar toch valt de zomer tot nu toe een beetje tegen qua weer. Het kan serieus 4 seizoenen in 1 dag zijn soms. S avonds koelt het sowieso altijd flink af en het is eigenlijk een beetje zoals in Nederland. Zorgt er natuurlijk wel voor dat ik me thuis voel ;-) Laatst regende het de hele dag door en ik moest 11 uur werken. In het begin was het nog grappig en heerlijk spelen in de regen. Maar na een halve dag kregen we het toch wel erg koud en was het gedaan met de fun. Het was de minst leuke dag die ik gehad heb bij Ziptrek maar verder heb ik het nog primaaaaaaaa naar mijn zin. Zeker nu ik ook een extra taak heb gekregen. Als het erg druk is en ze mensen te kort hebben mag ik af en toe ook in een 4 wheel drive jeep rijden en guides van beneden omhoog de berg op rijden. Dit is voor mij natuurlijk een leuk extratje en weer eens wat anders dan alleen maar guiden. Heerlijk om te rijden en laat staan in zo'n jeep en de berg omhoog en omlaag! Inmiddels zijn Renee en Ema ook mee geweest op tour. Dat was erg grappig en iedereen die me hier komt bezoeken, ben gewaarschuwd, je komt er niet onderuit (Pap & Mam) ;-)

Inmiddels is Renee weer doorgegaan met reizen. We hebben een mooie tijd samen gehad. Ook nog haar verjaardag hier gevierd trouwens met een barbecue, gezellige mensen, kampvuur en vooral bier, geslaagd dus! Waaraan we erg veel plezier beleefd hebben was de zogenaamde "Escape Room". Dit is een leuke activiteit waarbij je 60 minuten hebt om uit een kamer te komen. Dit moet lukken met behulp van het oplossen van puzzels, aanwijzingen zoeken en raadsels oplossen. Super leuk en lachen gieren brullen. Daarnaast hebben we geprobeerd om een skydive samen te doen maar door het weer werd het steeds geannuleerd. Gelukkig op de laatste dag dat Renee hier was heeft zij het wel nog kunnen doen. Ik moest toen werken maar staat zeker op de planning om dit binnenkort zelf te doen! Zeker nu het weer wat rustiger wordt op het werk. Alhoewel, nu eventjes tot aan begin Februari. Dan is het namelijk Chinees Nieuwjaar en dat betekend weer drukke boel en dus met name chinezen op de tours. Dat wordt interessant op veel verschillende manieren ;-) ik kan jullie daarover weer meer vertellen in het volgende verhaaltje!

Er staan weer veel leuke dingen voor de boeg, namelijk wat vrije dagen waarop ik famils ga doen en natuurlijk over 3,5 is het tijd voor het weerzien en een welverdiende vakantie met pap en mam!!! Ik heb dan ook een week vrij genomen dus dat wordt genieten voor iedereen!!

Super super bedankt weer voor de leuke berichtjes. Oma bedankt voor het op de hoogte brengen van het reilen en zeilen elke keer. Waardeer ik erg en super leuk om te lezen!

Hele fijne carnaval ook voor de gene die dit gaan vieren -X- groetjes!

• 24 Januari 2016 - 09:42

Ria En Ger:

Hoi Inge,

Ook al kun je Carnaval daar niet op zijn Limburgs vieren, maar wat weerhoud je om een carnavalsavond te organiseren.

Bij mam en pap zal het intussen wel wat gaan kriebelen, maar ze zien er wel erg naar uit, ook om jou weer in hun armen te kunnen sluiten.
    Samen met jou als reisgids zullen jullie er zeker een mooie tijd beleven.
    Ga ervan genieten.
    Verder nog veel succes en plezier daar en pas goed op jezelf.

• 24 Januari 2016 - 11:17

Liesbeth :

Hoi Inge leuk om weer wat van je te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt. Nog 3 weken. Ja bij ons kriebelt het om nog eerst carnaval te vier. Mooie en gezellig bonteavond gehad. Veel plezier Inge en tot gauw dikke knuffel.

• 24 Januari 2016 - 11:49

Papski:

Fijn dat je ons allemaal weer op de hoogte heb gebracht van je situatie. Sjoon heel Sjoon. En ja eerst de vastelaovend wegwerken. En dan, dan Inge here we come. Nog precies 3weken en 41 uur reizen dan kunnen we weer eens knuffelen. De laatste keer was dat op 29 april 2015 dat we je op Schiphol hebben uitgezwaaid en dat is voor ons toch heel lang geleden. We verheugen ons er zeer op je te zien te voelen en jouw ervaringen in Nieuw Zeeland te delen. Daarnaast is het ook onze vakantie en we hebben al vele leuke dagtochten gezien. Uiteraard laten we ons het liefst door jou adviseren en begeleiden, maar als jij aan het werk bent blijven wij ook niet stil zitten. Dus Inge,tot gauw.

• 24 Januari 2016 - 15:42

Jo En Fieny:

Hoi Inge,

Wij hebben jouw verhaal weer vol spanning gelezen. Wat voor jouw daar al bijna als "gewoon" wordt gezien zijn voor ons belevenissen die wij ons niet kunnen voorstellen.
    Fijn dat Peter en Liesbeth binnenkort ook iets van jouw leventje daar kunnen proeven.
    Voor jouw en ook voor hun zal het heerlijk zijn elkaar weer te zien en te knuffelen.
    Het aftellen kan nu wel beginnen.
    Zijn nu al benieuwd naar hun verhalen en foto's.

Het gaat je goed daarginds en een heel leuke tijd met je ouders toegewenst,

Heel lieve groetjes, Jo en Fieny.

• 24 Januari 2016 - 19:04

Hay En Truus:

Hoi lieverd
    wat weer een mooie verhalen het lijkt of het steeds mooier en spannender wordt
    Ook leuk dat Rene langs is geweest en jullie weer samen hebben gelachen en genoten
    Hopelijk ga je het niet te mooi vinden in dat verre land want ook wij missen je ontzettend maar zullen nooit zo'n verre reis maken zoals peter en liesbeth nu gaan doen.
    Geniet maar ontzettend van het weerzien met je ouders want ondanks het niet meer zo lang duurt , duurt het hun toch nog te lang om jou in hun armen te mogen sluiten (kijk maar uit dat ze je niet plat knuffelen)
    Heel veeeeeeel knuffels en kusjes van ons en een heeeeeele leuke tijd samen met liesbeth en peter

• 26 Januari 2016 - 14:54

Ria:

Hoi Inge: weer leuk om je verslag te lezen. Je hebt weer vanalles meegemaakt, zo te lezen.
    Ik wens je nog veel meer mooie ervaringen toe en een gezellige tijd met je mam en pap. Geniet er van!

• 26 Januari 2016 - 18:20

Judith :

Hee Inge,

Wat fijn om te horen dat je het nog altijd naar je zin hebt.
    Wat lijkt het me heerlijk daar!
    Super leuk dat je wat tijd met Renee hebt kunnen doorbrengen. Hier is het ook erg drukjes. Nog eventjes en dan vakantie....CARNAVAL!

Veel plezier nog!

Liefs Juud

• 27 Januari 2016 - 09:54

Nena:

Hee babe,

Leuk verslag!!
    Jeetje wat heb jij het druk!!
    Gelukkig gaat het allemaal goed met je, maar dat had ik ook niet anders verwacht.

Geniet ervan, bijna vakantie:) xxx

• 30 Januari 2016 - 21:32

Truus Van De Laar:

Hallo Inge

Ik vind het altijd fijn om te lezen dat je het daar echt naar je zin hebt.
    Van je ouders horen wij ook altijd positieve geluiden.
    Pap en Mam verheugen zich er echt op. Nog maar eventjes.
    Geniet van de vakantie met je ouders.
    Wij gaan hier een beetje carnaval vieren.
    Veel plezier de komende tijd.

Jack en Truus

• 11 Februari 2016 - 20:55

Omahurkxkens:

inge ik heb jou verslag gelezen , maar daar heb je al genoeg reactie,s opgekregen ik ga je vertellen wat ik met carnaval heb gedaan .... ik ben zondag middag naar de op tocht gaan kijken ,, hij was weer heel mooi ,, er liepen ook twee mensen van de bosserveldweg mee , je weet wel van nr26 die vrouw was iets rustiger als die man ,,, maar samen hadden ze veel lol. op de meeste plaatsen was het maandag afgelast vanwege de harde windstotenn in roermond waren alleen de kleine wagens . en einzelgangers .. de prinsen wagen reed wel mee maar de prins en zijn gemaal liepen er naast . maar het was regen , en nog eens regen en veel wind ,,, en vandaag veel . zon , lonneke van gertie was op vacantie in oostenrijk en is gevallen ,, wat en of ze iets gebroken heeft is nog niet duidelijk , ze komen zaterdag pas terug , en dan moet ze hier naar het ziekenhuis voor foto,s de rest hoor je dan wel later, ik sluit af inge vele vele groeten en een kus van oma ,, het is 11 februari 20.56 dag

• 15 Februari 2016 - 17:50

Truus Van De Laar:

Hallo Inge

mam en pap zijn nu onderweg nog even en ze zijn bij jou
    Maak er een mooie tijd van

• 17 Februari 2016 - 11:13

Gertie:

Veul plezeer samen!!!!

• 17 Februari 2016 - 11:18

Oma Hurkxkens:

test

• 17 Februari 2016 - 11:32

Oma Hurkxken:

inge . het is hier 17 -2 . de lang verwachte datum . waar ze op dit moment zijn ?? maar ik denk dicht bij jou in de buurt . . hier is het 5 graden gevroren van nacht. maar de . zon .schijnt heerlijk het is nu 8 graden overdag inge een mooiweerzien in nieuw zeeland en hopelijk ook weer een fijn weerzien over 3 weken in st.o.berg groeten van oma 17 februari 2016 woensdag 11.30

• 20 Februari 2016 - 10:37

Mam Hurkxkens[ Oma ]:

en loopt nog alles goed . goed geslapen en gegeten ? hier is de . vorst . weer weg en het regent [ misserig ] niks winter weer . groetjes zaterdag morgen 20-2 10.30 mam oma

• 28 Februari 2016 - 13:42

Oma Hurkxkens :

ik wou even vragen . hoe de zaken bij jullie zijn ????? en wat jullie nog van plan zijn te doen. want ook in nieuw zeeland staat de , tyd , niet stil . gebruik jullie kost bare tyd . de vraag blijft ,kom ik nog wel eens hier ? hier is het koud vooral de nachte ,,, overdag de zon maar s,nachts 2-3- graden onder nul . maar de . .. voor uitzichten zijn , regen , en zachter, verder heb ik geen nieuws . NOG NIET maar langzaam tel ik toch weer de dagen . ,, dat ik een telefoontje krijg ,,, JA WIJ ZIJ ER WEER , inge afscheid nemen hoort er ook bij maar het is geen afscheid voor eewig , ik neem nu ook afscheid . sluit af met vele groeten en een kus van oma .. het is zondag bijna 2 uur 28 febr . 2016

• 04 Maart 2016 - 12:06

Omahurkxkens:

inge 28 februari typte ik ,,, het afscheid over enkele dagen is niet voor eeuwig ,, gelukkig ook ,,,, maar morgen nemen wij afscheid van moeder cox ,, de moeder van annelies [ freddie ] uit vlodrop . ze werd 19 april 91 . inge en de pap en mam . langzaam gaan de weken strijken . en moeten wij de deur op een kiertje zetten ,, [ maar ze s,avonda nog dicht doen ,,, ] maar toch , aan alles komt een einde , de weken , de dagen en uren , soms mooi +++++ soms minder mooi , groetjes van oma , hurkxkens het is buiten , nat , en misserig . vrijdag 4 - 3 - 2016

• 10 Maart 2016 - 20:53

Oma Hurkxkens :

inge , 3 weken hier vertrokken. weer terug . wij kunnen de tyd af en toe niet meer bij houden , ik heb liesbeth vandaag alweer zien werken , weer post bezorgen . ze zullen wel morgen of gauw komen en vertellen over het verblijf bij jou . ik had gisteren astrid aan de telefoon ,, van uit australien ,, zo duidelijk . . toen liesbeth en peter gearriveerd waren en ik een bericht kreeg van uit de bosserveld weg , was stukke . echt stukke slechter dan het gesprek met jou van uit nieuw zeeland . ... ik zei tegen peter . peter leg maar op ,want ik versta je heel slecht ,,, liesbeth was toen beter ... inge astrid vertelde mij , voor dat ze voorgoed naar huis kwamen dat ze eerst nog naar nieuw zeeland kwamen . ,, naar jou ++++ wanneer is mij niet bekend +++++ het wordt hier al lente , heerlijk warm zonnetje 10 graden boven 0 inge vele groeten van oma het is 10-3 -2016 s,avonds 20,53 dag

• 14 Maart 2016 - 13:22

Omahurkxkens:

inge . 3 weken is ze niet bij mij in de . kamer . geweest .heeft ze in nieuw zeeland ergens rond gezworven . maar vanmorgen hebben wij weer de draad opgepakt . ... de wekelijkse maandag morgen. waar weer van alles besproken moet worden ... ik heb ook jou verslag weer gelezen . het is hier . zonnig maar koud schraal . weer , soms maartse buien , die erg koud aan voelen. dus nog geen tuin-weer , maar dat komt ook nog . inge het is 14-3- 2016 vele groeten en een klein .n kusje van oma en tot een volgende keer oma hurkxkens