Dit land heeft werkelijk alles!!!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Dit land heeft werkelijk alles!!!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Dit land heeft werkelijk alles!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 April 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Bijna 6 weken verder en zoooooooooo veel gezien en gedaan. Ik denk dat het beste is om gewoon bij het begin te beginnen.

Met Ema vertrokken we vanuit Queenstown richting de west kust van het zuidereiland. Helaas was het weer niet super goed. De eerste bestemming was Franz Josef & Fox Glacier. Dit zijn 2 super grote gletsjers. Toen we wakker hier wakker werden waren we erg blij, het weer was goed genoeg voor een helicopter vlucht!!!!!! Een tijdje geleden in queenstown hadden we ook al in een helicopter gevlogen. Maar dit went natuurlijk nooit enbkift erg speciaal. Zeker toen we ook op een van de gletsjers stopten, wow!!!!!!!! Nog maar half bekomen van alles wat we gezien hadden, besloten we dezelfde dag ook nog aan een 2 daagse hike te beginnen. Genaamd Copeland. Weer een erg verschillende omgeving van alle andere hikes die we gedaan hebben. Het was vrij zwaar en omdat we laat begonnen waren moesten we flink doorlopen. Althans, dat dachten we. Uiteindelijk viel het wel mee en duurde het maar 5 uur ipv 7!!!! Dat kwam mooi uit want de hut waar we deze avond sliepen bevond zich bij natuurlijke hot springs. Zo konden we dus een heerlijk bad nemen na de wandeling, heerlijk!!! Op de volgende dag deden de beentjes wel een beetje pijn maar moest de terug weg van 5 uur weer gemaakt worden. Dit lukte aardig, met name omdat we wisten dat we hierna naar een soort thermea 2000 gingen. Dat was natuurlijk heeeeeeerlijk en de perfecte manier om te herstellen.

De volgende dag waren we dus weer soort van fresh & fruity. Helaas dacht het weer hier anders over. Regen regen regen. Aan de ene kant waren we blij dat het niet geregend had tijdens het hiken, dus we zagen het positief in en besloten er een auto dag van te maken. Ongeveer 9 uur hebben we gereden. Helemaal richting net noorden van het zuideiland. We wisten dat het hier de volgende dag mooi weer zou worden dus wilden daar op de regendag aankomen, klaar om er het beste van te maken op de volgende dag. Dit hebben we dan dus ook gedaan. Verschillende stranden bezocht en rondgewandeld. Hierbij ook het aller noordelijkste punt van het eiland bereikt. En het was heeeeerlijk om op een zandstrand te zijn. Dit hadden we al voor een paar weken/maanden niet meer gezien. Misschien dat sommige van jullie het meegekregen hebben. Maar in februari waren er honderden walvissen gestrandt op een van deze stranden. Tegen de tijd dat wij er waren was hier (helaas) niks meer van te zien....

Op deze dag moesten we ons ook klaarmaken voor het volgende avontuur. 4 dagen kayaken in het Abel Tasman gebied. Eten voor 4 dagen, een tent, 2 slaapzakken, kleren. Alles ging mee in de kayak. Weer een hele nieuwe ervaring maar ook weer oh zo gaaf!!! Het is een super mooi gebied met strand na strand na strand en vanuit de zee en kayak was dit super mooi om te zien. In de zee waren er ook rots eilanden waar zeehondjes op leven!! Vanuit het water was het dus het beste om alles te zien en ontdekken. In totaal hoefden we maar 2-3uur per dag te kayaken. Dan waren we alweer op onze nieuwe slaapplek waar we dan de tent konden opzetten, relaxen op het strand, rondlopen en natuurlijk zwemmen. 1 dag hadden we regen, dat maakte het ook wel extra spannend. De zee was wilder en als je eenmaal nat bent, ben je nat en maakt het allemaal niet meer uit en is het eigenlijk ook super leuk. Na 4 dagen wel blij om weer terug te gaan naar het leven in een auto ipv een kayak. Geloof het of niet, maar toch net iets luxer ;-)

De laatste bestemming voor Ema en mij samen was Nelson. Ook weer een plek aan de zee. Gezellig stadje waar we de laatste paar dagen nog veel gezelligheid doorgebracht hebben. Helaas was het toen tijd om afscheid te nemen. Afscheid nemen is nooit leuk.

Nu ging het avontuur in mijn eentje van start. Gelukkig was het lekker weer, goed om in Nelson lekker bij te komen van alle avonturen. Hierna besloot ik om de ferry richting het noordeiland te nemen. Het was echt heerlijk om hier alle tijd te hebben. Ik had 4 weken om in Auckland te komen. Aangezien ik de auto had kon ik overal naartoe, waar ik maar wilde. Ik heb dan ook van het zuiden naar midden naar het westen naar het oosten en verder naar het noorden gereisd.

De eerste coole activiteit was de Tongariro Alpine hike. Ik heb deze in 2 dagen voltooid dus 1 nachtje in een hut op de route geslapen. Een weer heeele mooie hike!! Erg verschillend weer van al de andere hikes die ik gedaan heb. Jullie kennen lord of the rings wel he? Herinneren jullie je de vulkaan die Frodo op het einde opklimt om de ring te vernietigen? Nou de hike was dus helemaal rondom deze vulkaan. Super mooi en ook kraters gezien van andere vulkanen en wow, echt super mooi stukje natuur weer.

Het noord eiland staat bekend om z'n mooie en vele stranden waar je ook goed kunt surfen. Hier ben ik natuurlijk niet vies van. 2 perfecte plekken waar ik hiervan genoten heb zijn New Plymouth and Gisborne. Helemaal in het westen en helemaal in het oosten!!! Ik heb dus flink wat gereden en kilometers gemaakt maar ook dat hoorde erbij. Mooie tochten door de bergen of langs de kust, allemaal prachtig.

Black Water Rafting is wat ik heb gedaan in Waitomo. Hier zijn duienden ondergrondse grotten waarin ik met een tour een hele middag plezier heb gehad. Eerst 30 meter abseilen, toen met een ziplijn nog dieper de grot in, toen bereikte we het suuuuuuper koude water waar we met opblaasbanden konden rond drijven. Het speciale hiervan was dat er in deze super veel glowwormen zijn. Zij hangen aan het plafond en het lijkt dus op sterren in een grot, heel speciaal en mooi om door het water te drijven en naar het plafond te staren. Om uit de grot te komen moesten we door watervallen omhoog klimmen. Weer een hele speciale en te gekke ervaring!!!

Zoals de titel al beschrijft. Dit land heeft werkelijk alles. Tijdens het lezen van dit verhaaltje wordt dit helemaal duidelijk denk ik. Daarom ben ik een super fan van dit land en is het jammer om het te moeten verlaten. Maaaaaaar, gelukkig wordt het ene mooie land vervangen door een nieuw mooi land. Maandag vlieg ik naar Indonesie waar ik erg veel zin in heb!!!!! Een compleet nieuw land, nieuwe cultuur en een nieuwe manier van reizen. De eerste maand ga ik alleen reizen en na 3 weken Esther bezoeken. Zij woont op een van de eilanden. En hierna gaat het feest echt beginnen. Pap en Mam komen ook voor 3 weken naar Indonesie!!!!!

Het einde van het Nieuw Zeeland hoofdstuk. En het begin van het Azie hoofdstuk.

Voor jullie allemaal een heel fijn paasweekend en tot snel weer -xxx-

• 15 April 2017 - 15:17

Liesbeth:

Nou Inge wat heb je weer veel gedaan.Leuk om het allemaal te lezen.Ik heb heel veel zin om met jou door Indonesië te reizen.Ook fijne paasdagen en geniet van de rest van de vakantie.Groetjes

• 15 April 2017 - 18:31

Ria En Ger:

Dag Inge.

Allereerst jij ook hele fijne paasdagen.
    Wat ben je toch een avonturierster. Jij moet alles een keer gedaan hebben en zo te lezen geniet je weer volop van de activiteit en de omgeving.
    Na 2 jaar afscheid nemen van Nieuw Zeeland, zal niet gemakkelijk zijn, maar de ervaringen en belevenissen die je hebt opgedaan zul je nooit vergeten en zullen invloed hebben op de rest van je leven.
    Voor maandag een hele goede vlucht naar Indonesië.
    Het is overbodig om te zeggen dat je hier ook moet gaan genieten, want dat doe je, dat weten we zeker.
    We wensen je een hele fijne vakantie samen met pap en mam.

Pas verder goed op je jezelf en we hopen je gauw weer in levende lijve te zien

Groetjes

Ria en Ger

• 15 April 2017 - 23:15

Peterke:

Heeeeeeeeee halloooooooooo. Super gaaf wat je schrijft en meegemaakt hebt,maar nog mooier wat je en we gaan beleven. Nu gaat het snel, als je bedenkt dat het over 2 maanden al weer beleefd hebben. Maar daarom is het verlangen erna heerlijk en dan de extase dat we elkaar zien en kunnen knuffelen. Ondanks al het mooie wat je hebt meegemaakt en ons in betrokken hebt, hebben we je ook ontzettend gemist. Maar nog 33 dagen, dannnnnn
    Inge here we come.
    Fijne Paasdagen, goeie reis, geniet van Indonesie en doe Ester de groeten. Tot op het vliegveld op Jakarta op 18 mei.
    Hoije.

• 16 April 2017 - 12:18

Jo En Fieny:

Hè hallo Inge,

Wauw, wat geweldig al die dingen welke je beleefd. Het is heerlijk zulke verhalen te lezen maar om het werkelijk mee te kunnen maken ......... voor jouw geweldig.
    Het is inderdaad overbodig om te zeggen, maar geniet van dit nieuwe hoofdstuk en geniet van de weken samen met pap en mam (zijn nu al benieuwd naar de mooie foto's).
    Pas goed op jezelf en misschien tot gauw.

Lieve groetjes Jo en Fieny

• 16 April 2017 - 14:08

Hay En Truus:

Hoi Ingetje
    Wat jij in die twee jaar daar allemaal hebt gezien en gedaan krijg ik in heel mijn leven niet te zien (gelukkig)
    Maar voor jouw super er is geen een uitdaging die je niet aangaat .
    Herinneringen waar je de rest van je leven profijt van zult hebben.
    Ook zijn we zeer benieuwd of je nog wel in het kleine eenvoudige Nederland kunt wennen , na wat je nu allemaal beleeft
    Ook leuk om naar een heel ander land te gaan met heel andere cultuur .
    Jakarta wat wel heel erg druk en gejaagd zal zijn .
    Maar de eilanden weer super mooi natuurlijk.
    En natuurlijk de slagroom op de pudding is toch het weerzien met Peter en Liesbeth.
    Geniet daar samen van 3 weken bij elkaar zijn en beleef en geniet van deze mooie omgeving.
    Maandag een fijne vlucht .
    En weet dat we trots op je zijn zoals jij alles regelt en onderneemt vaak in je eentje in een vreemd land
    knuffel en kusjes van Hay en je Peettante

• 20 April 2017 - 17:35

Ria:

Hoi Inge: geweldig wat je weer allemaal beleefd hebt. Je hobbelt van het ene avontuur in het andere.
    Ik wens je te gekke Indonesië-weken en geniet ervan als mam en pap erbij zijn.
    Ik hoop het allemaal te horen van Liesbeth op een Zussendag.
    Of misschien van jou zelf?????
    Geniet van alles, groetjes oet Remunj