3 Daagse Routeburn Trek - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu 3 Daagse Routeburn Trek - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

3 Daagse Routeburn Trek

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Mei 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Goedemorgen iedereen!!

Tenminste, ik denk dat jullie dit lezen als jullie wakker worden. Hier is het maandag middag en ik heb vrij vandaag. Buiten regent het dus ik heb besloten om het een dagje rustig aan te doen. Op het moment lig ik dus lekker op de bank met lordof the rings op de achtergrond. Soms kijk ik van de tv, naar buiten, en zie ik een soortgelijk landschap. Veel scenes zijn opgenomen hier in de buurt. Erg gaaf! 

Lekker een dagje rusten en niet te veel gekkigheid dus. Voornamelijk ook bijkomen. Afgelopen woensdag t/m vrijdag ben ik namelijk op een 3 daagse hike geweest met Ema. Aangezien ik zaterdag en zondag meteen weer moest werken is vandaag dus wel even lekker. We hebben de zogenaamde Routeburn trek gelopen. 32 kilometer in totaal en er zijn mensen die lopen de hele route op 1 dag. Dit is een beetje gekkenwerk vonden wij en we besloten om ervan te genieten. Het is altijd lekker om even uit het chaotische Queenstown weg te zijn. Plus natuurlijk heerlijk om in de adembenemende natuur te overnachten. De eerste dag wilden we ongeveer 12 kilometer afleggen, voornamelijk bergop. Maar het was zo'n slecht weer, non stop regen! Dat we besloten om bij de eerste hut (de slaapgelegenheden op deze track), na 3,5 kilometer te stoppen. Het was niet echt aangenaam en we konden niet van de uitzichten genieten. Heerlijk vuurtje gemaakt in de hut waardoor we alles konden laten drogen. En naarmate de middag verliep, arriveerden er meer en meer doorweekte wandelaars, die ook voor een nacht in die hut verbleven. 
Omdat we op dag 1 dus niet zo veel kilometers hadden afgelegd, hadden we op dag 2 wat in te halen. Geen probleem voor ons. In de hutten is geen elektriciteit dus we lagen vroeg in bed. Met als gevolg dat we vroeg konden opstaan, voor zonsopgang zelfs. Om 7.30uur waren we ready to rumble!  We hadden 20 kilometer af te leggen vandaag. Heerlijke start zo vroeg, lekker fris en overal was het nog nat maar gelukkig regende het niet meer. Door de vele regen op de vorige dag waren er overal watervallen, wat het extra mooi maakte, maar soms moesten we ook door de watervallen lopen die over het wandelpad viel. Bij de 174meter hoge waterval was het weer huilen geblazen. Compleeeet doorweekt weer, haha! Maar wat een massale en oogverblindende waterval! Altijd blijven lachen is het motto natuurlijk, de zon was inmiddels op dus compleet doorweekt vervolgden we de tocht. Hier en daar maakten we tijd voor pauzes, om wat te eten, maar vooral ook om elke keer weer van het uitzicht te genieten! Het was een zonnige dag, blauwe lucht en hierdoor kon je kilometers ver zien! Uiteindelijk, na 8,5 uur, bereikten we het hoogste punt van onze hike! Hier gaven we ons zelf wat langer tijd om te genieten. Alleen maar bergtoppen om ons heen. Overal waar je keek! Onbeschrijflijk mooi! Helaas was hier geen hut om te slapen. Daarvoor moesten we nog 1,5 uur omlaag lopen. Rond 18uur kwamen we kapot maar voldaan aan in de hut. Wat eten en daarna wilden we niks anders dan horizontaal op bed liggen! 
De laatste dag was voornamelijk bergaf lopen. Ongeveer 9 kilometer. Op elk moment, waar we konden, nog even van het uitzicht genieten! En uiteindelijk waren we rond 12 uur in Glenorchy. Onze eindbestemming. Vanuit hier hadden we vervoer terug naar Queenstown en om 18uur lag ik weer in bed. Om op te laden voor werk op de volgende dag weer. Conclusie: een paar mooi dagen in de bergen, waarbij we niet stil hebben gezeten. We zijn zelfs alweer aan het zoeken naar welke hike onze nieuwe hike wordt om naar uit te kijken! 

In de tussentijd wordt het kouder en is het ook wachten op de eerste sneeuwval! Ik heb bijna alles klaar voor het winterseizoen. Alleen een snowboard nog kopen en dan kan het feest beginnen. Ik kan niet wachten! Tijdens de winter blijf ik ook voetballen. Ik speel voor het Queenstown team. Erg leuk en lekker! Mijn energie op een andere manier kwijt kunnen. Ook een lekker niveau met een variatie van jonge meiden uit Nieuw Zeeland. En wat reizigers zoals mezelf van over de hele wereld; Amerika, Venezuela, Colombia, Duitsland (natuurlijk onderlinge concurrentie :-P ), Canada en ga zo maar door. We staan ook bovenaan! We spelen erg goed en scoren veel. Durf de uitslagen bijna niet te noemen maar boven de 10 doelpunten per wedstrijd hebben we bereikt!! Komend weekend spelen we voor de beker in Dunedin. Hier ben ik zelf helemaal nog niet geweest. Dus dit wordt een interessante trip!

Beetje jaloers ben ik wel op jullie zomerse dagen!!!! Geniet ervan :-D

Liefs!!!!! 

  • 09 Mei 2016 - 19:31

    Peterke:

    Wat weer een mooi avontuur. Ik zie de uitzichten zo voor me. Je verwacht sneeuw en wij wachten weer op je volgend verhaal.

  • 09 Mei 2016 - 20:06

    Ria En Ger:

    Hoi Inge,
    Je bent al meer dan een jaar in Nieuw Zeeland, maar nog steeds blijf je genieten van de omgeving, zoals ook weer blijkt uit je verhaal. Prachtig.
    Met zo'n sterspeler als jij verbaasd het ons niets dat jullie met zo'n hoge score winnen. Ook leuk voor je dat je je oude sport weer hebt opgepakt.
    Blijft naast het werk maar genieten, pas goed op jezelf en tot de volgende keer.

    Groetjes Ria en Ger.

  • 10 Mei 2016 - 10:52

    Ria:

    Hoi Inge,
    Ik heb net een wandeltocht door Frankrijk achter de rug (400 km). Maar dat van jou is toch van een ander niveau. Jij hebt natuurlijk veel hogere klimmen erbij gehad. Mooi!

    Ken je Bianca Ingenhut, van O'Berg, nog? Zij gaat in januari ook naar Nieuw-Zeeland. Ik wil haar dit adres en jouw email-adres (heb ik van je pap gekregen) doorgeven. Vind je dat goed? Zij kan nog alle tips gebruiken.

  • 10 Mei 2016 - 19:24

    Mam Liesbeth:

    Hallo Inge fijn dat de hike weer goed is verlopen. Geniet van alles om je heen, ben benieuwd naar het uitzicht met sneeuw op de bergen. Veel plezier en tot weder horen.

  • 16 Mei 2016 - 17:17

    Oma Hurkxkens :

    inge het is hier pinst-maandag . het is koud . WEER . verleden week was het bij mij ongeveer 35 graden onder het afdak maar de pinstdagen was het amper 10 graden ,, gisteren was ik naar het feest van jell geweest hij had zijn eerst h. communie gedaan . in montfort , waar ze ook naar school gaan maar in linne nu wonen bij niel en lonneke . mooi alles alleen was het koud , maar wel droog , en daar waren de mensen al blij mee , inge het waren er 32 in montfort en in st, o. berg is er dit jaar niks , of dat er toch enkele naar een ander dorp zijn gegaan is mij niet duidelijk ? ze willen het om de 2 jaar invoeren . ik heb vandaag een paar kamer planten omgepoot inge ,,, en nu ga ik wat eten ik kom heel gauw weer terug ,,, vele groeten en de aller beste wensen van oma uit st. o .berg 16 -5 - 2016 17;17

  • 29 Mei 2016 - 20:35

    Omahurkxkens:

    ik moet er nu drie noemen geloof ik inge en astrid en johan . ik weet dat het gebied in nieuw-zeeland erg ver van elkaar ligt . b. v . als ++ buur ++ daarom wonen jullie misschien ook nog ver van elkaar ? maar het zal een ontzettend mooi weer zeer-zien zijn geweest, twee nichtjes in het verre nieuw - zeeland ===== ik kon zoveel vragen gaan stellen maar dat doe ik maar niet ,,, ik wens jullie alle drie veel liefs en groeten van uit st. o. berg en ik kom heel gauw weer terug op het scherm , voor ieder een stevige knuffel en zoen van jullie oma ......

  • 09 Juni 2016 - 22:30

    Oma Hurkxkens :

    inge + astrid + johan +++ het is 9- 6 2016 s.avonds 22. 16 hoe staan de . zaken . in nieuw-zeeland met jullie 3 ???? het is hier mooi zonnig ,,, maar verleden week en die week daarvoor ontzettend veel geregend , alles stond overal blank , de huizen ,, de sporthallen -- kelders tunnels .... de ROER . veel schade veroorzaakt,,, dat is weer allemaal weg gezakt ,,, nu schijnt de zon heerlijk met mij gaat het nog goed . druk veel werk , morgen ga ik . verven . vandaag in de . tuin . gewerkt ,,,,, moniek heeft een nieuw huis gekocht maar dat wist je al van vader , peter , heb het zaterdag gezien [ langs gereden ] toen wij naar moniek gingen alle drie de groeten en een knuffel en zoen van oma uit st, o , berg

  • 16 Juni 2016 - 22:27

    Oma Hurkxkens :

    inge ik hoorde van mam dat je mijn kaart had gekregen , en net op je verjaardag . want 14 juni het mooi gesprek samen met astrid had je ze nog niet , ruim 10 dagen is ze onderweg gebleven . inge en astrid en johan jullie zijn ook uitgenodigt 31 juli op mijn verjaardag ,effen met de trein op en neer , tegenwoordig is alles mogelijk . maar wij zullen die dag zeker met onze gedachte bij elkaar zijn , misschien komt er nog een jaar dat jullie er ook bij zijn , laat ons hopen , alle drie vele lieve groetjes en EEN +++ TWEE +++ DRIE +++ KNUFFELS van jullie OMA uit st . o ..berg donderdag 16 juli 22.27 s. avonds

  • 26 Juni 2016 - 10:56

    Oma Hurkxkens:

    inge .het is zondag morgen 26 juni 10.42 donderdag avond 23 juni en de nacht van 23 op 24 juni heeft het hier in , st , o. berg maar ook ver in de omtrek van venlo tot heerlen ontzettend geonweerd , grote hagelstenen , die zo nat waren dat ze op de grond uit elkaar spatte ,,, het leek wel oorlog , heel angstiggend , veel bomen omgewaaid , takken als lucifers afgebroken . en water , water , en nog eens water veel overstromingen . een grote ravage, hier is verder niks gebeurd . kleine plantjes stonden onder water , maar niks wat zich niet herstelde . dus alweer goed afgelopen , ik probeer johan en astrid ook te bereiken als ze nog het zelfde e.mail hebben +++++++ inge weer een lieve groet en een kus van oma uit st. o. berg zondag 26 juni bijna 11 uur in de morgen tot gauw oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 44994

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: