Waar te beginnen!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Waar te beginnen!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Waar te beginnen!!!

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

2 maanden geleden alweer. Ik kan niet beschrijven hoe snel de tijd vliegt. Natuurlijk zo veel gebeurd en zo veel nieuws. Ik zal het proberen kort te houden :-)

Eerst het belangrijskte; het avontuur met pap en mam. De meeste van jullie zullen er al veel over hebben gehoord. Wat was het geweldig! Het weerzien was emotioneel, zoals het hoort! Meteen voelde het alsof we elkaar de dag ervoor nog gezien hadden en het lachen, genieten en avontuur begon. Zo veel gezien en gedaan samen:
- Christchurch; even bijkomen voor pap en mam van de lange reis, en binnen 1 dag hadden we de stad ook wel gezien, voornamelijk omdat het meeste verwoest is door de aardbeving. Wel een mooie en intessante tour hierover gedaan.
- Lake Tekapo; heerlijk de opzienbarend mooie natuur in, vanuit Christchurch door het platteland richting deze fantische omgeving gereden. Bergen, super helder blauwe meren en uitgestrekte natuur met bijna geen mensen maar ontelbare schapen :-D hier had ik als verrassing een huis geregeld waar we een nachtje verbleven om lekker te relaxen voordat we aan de gekte van queenstown begonnen.
- Mount Cook; dit is de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Hier hebben we een 3 uur durende hike gedaan en de gletsjer van deze berg van dichtbij bekeken. Daarna zo snel mogelijk terug want het weer sloeg snel om en het begon te waaien en regenen en aaah wij liepen daar in onze korte broek!!!!!
- Wanaka; dit is een stadje dat je kunt vergelijken met Queenstown (1 uur hier vandaan) maar een stuk rustiger en ook weer de moeite waard om rond te wandelen. Tot dat pap en mam met het gekke idee kwamen om een "Scenic flight" te boeken. Dit betekend in een super klein vliegtuigje, op lage hoogte, over het meer vliegen dus onbeschrijflijk mooie uitzichten. Zo gezegd, zo gedaan. Op het vliegveld aangekomen, bleek dat er een 3e plek vrij was dus ik mocht gratis mee!!!!!!!!!!! Onze blijdschap kon niet meer op en wat was dit een mooie ervaring!!!!! 

Na een dikke week samen zat mijn vakantie er helaas op. Dit betekende dat we niet elke activiteit meer samen konden doen. Maar uiteraard zitten pap en mam niet stil. Elke dag vonden ze wel weer wat anders om te doen. Zo gauw ik klaar was met werken herenigden we weer en brachten we zo veel mogelijk tijd samen door. Dit betekend; drankje doen, etentje, rondwandelen, kaarten, dobbelen, kletsen en lachen. Zo hebben we qua activiteiten samen nog de Ice Bar gedaan, ja inderdaad, hier is alles van ijs!!! Van de bar tot de stoelen en zelfs de glazen!! Jammer dat ik slippers aan had en mijn tenen begonnen te bevriezen daar in -11 graden!! Daarnaast, geloof het of niet, samen zijn ze bij mij op tour gekomen!!!!!! Heel leuk om ze te laten zien waar ik werk, en natuurlijk super trots dat ze alle 6 de ziplijnen hebben gedaan!!! Ik was hun gids en samen met een gezellige groep was het de beste tour die ik ook begeleid heb ;-) Ook nog van een buffet dinner gaan genieten op het hoogste puntje van Queenstown. Met de gondel omhoog, eten met een super mooi uitzicht en ook de stad in het donker gezien vanuit die hoogte. Fantastisch!!!! Op mijn vrije dagen hebben we nog 2 grotere activiteiten gedaan:
- Milford Sound; dit was een dagtripje waarbij we tijdens een mooie busreis richting het westen van het land reden. Hier is de natuur weer totaal verschillend; fiorden! Het was een super zonnige dag wat het extra fascinerend maakte. Een cruise tussen de hoge groene bergen uiteindelijk zelfs tot aan de zee. Hoge grote watervallen en ook zeehondjes gezien!!! Ook hierover weer; foto's zeggen meer dan woorden.
- Catlins; dit is helemaal in het zuiden waarover ik eerder al eens geschreven heb toen ik het met Renee en Ema bezocht heb. Zo speciaal dat ik het pap en mam ook wilde laten zien. Een 2 daagse trip waarbij we veel plekken bezocht hebben. Zuiderlijkste puntje van het land, rotsformaties, gewandeld door het regenwoud, zeehonden gezien op het strand, pinguins gespot en dolfijnen zien zwemmen in de zee. Daarbij in een gezellig hostel verbleven. Kunnen pap en mam dat ook weer afstrepen ;-) 

Zoals ik al zei, ik probeer het allemaal kort te houden. Ik kan oneindig schrijven over onze tijd samen maar mijn advies is om bij pap en mam op bezoek te gaan, de foto's te bekijken en dan zullen jullie al snel zelf een ticket boeken en dan kan ik jullie hier binnenkort verwelkomen ;-) Natuurlijk is het dan ook weer tijd voor afscheid. Nooit leuk maar we kiijken terug op een onvergetelijke 3 weken dus nu kunnen we er voorlopig weer tegen aan.

Dat is dan misschien ook wel het nieuwe onderwerp waarover ik jullie nu wil vertellen. Ik heb namelijk besloten om nog wat langer in Queenstown te blijven. Via Ziptrek kan ik een werk visum krijgen. Dit betekend voor minimaal nog een jaar. Ik heb nog geen idee of ik dit jaar ook nog daadwerkelijk blijf maar sowieso nog wel dit winterseizoen dat eraan zit te komen (bij jullie het zomerseizoen). Bij ziptrek heb ik het erg naar mijn zin en kan ik mezelf goed ontwikkelen, ik ga een seizoenspas kopen zodat ik in mijn vrije tijd veel kan snowboarden plus daarnaast nog even doorsparen voor ik weer door ga naar een ander avontuur. Om dit nog wat beter te laten verlopen heb ik ook een goedkopere plaats gevonden om te gaan wonen. Aangezien de huizen hier slecht geisoleerd zijn kan de verwamingsrekening hoog oplopen in de winter. Zeker hier boven op de berg. Een ander reden is dat ik ook met de huisgenoten niet zo veel heb. Nu ga ik bij Naomi, een vriendin wonen. Niet meer zo hoog op de berg, helaas niet meer zo'n super te gek mooie uitzichten maar alsnog in het dorpje, aan het meeren met meer gezelligheid. Over 3 weken verhuis ik daar naartoe. 

Kortom, alles onder controle, weer leuke nieuwe dingen in het vooruitzicht en elke dag blijf ik genieten. Ik sta elke dag op met een glimlach en frisse energie en 's avonds ga ik kapot moe naar bed. 

De rest van de dingen die ik nog gedaan heb bewaar ik voor een volgende keer maar weer, stel je voor dat ik tegen die tijd niks te vertellen heb ;-)

Groetjes!!!!!!!!!!! -X-

  • 20 Maart 2016 - 20:04

    Peterke:

    Inderdaad Inge. Het was een ongelofelijk mooie maar ook onbeschrijfelijke mooie tijd. We hebben iedere minuut genoten. Van jou maar ook van het supermooie Nieuw Zeeland. We genieten er nog ieder dag van. Jachten weerzien was emotioneel en het afscheid pijnlijk, maar we hebben er zoveel voor terug gekregen en hebben nuneen heel goed beeld hoe je daar zover weg van ons leeft en begrijpen je keuze heel goed. Wie weet als wij jonger waren en toen dit mee hadden gemaakt......... Wie weet.
    Toch zijn we ook blij terug te zijn in ons eigen dorp en bij de rest van de familie en vrienden. We kijken terug op een onvergetelijke reis, een heerlijke tijd met jou en een schitterende vakantie. Bedankt hiervoor. Ga jij verder met jou avontuur en blijf ons op de hoogte houden. Het gaat je goed. Dag lieve meid.

  • 04 April 2016 - 19:31

    Nena:

    Wauw Inge, echt super mooie, leuke en leerzame dingen die je allemaal mee maakt.
    Ik sta er niet van te kijken dat je langer blijft;)!
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat, je bent echt lekker op je plekkie:)!

    Geniet ervan chickyyy! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!:)

    Dikke knuffel xxxxx

  • 05 April 2016 - 11:27

    Oma Hurkxkens :

    inge . ik heb je altyd gezegt , je moet met beide benen op de grond blijven staan . maar wat ik gisteren gezien heb . op het maibieltje . was toch echt het tegenover gestelde . van wij hadden afgesproken . ver , ver , boven alles was te zien een soort vliegtuig met een kabel . daar was een heel klein meisje zichtbaar . nou ja zichtbaar ? en det zou inge van kruchten uit st.o. berg zijn .? de mensen vertellen soms gekke dingen ... maar mijn vraag INGE WOORDT S DICH DET ? ich hub eine rollater gekregen . omdet ik angstig waas veur het verkeer ., maar wours dich in de lucht woords . is gein doorgaand verkeer . zou ich det den oug ins proberen ???? geef mich mer ins gooie raad .... OF MISSCHIEN TOCH MER , MET BIJDE BENEN OP DE GROND BLIEVEN , ? inge . ik heb altyd gezegt ,, doe gein gekke dingen . mer ik ging gisteren toch effen twiefelen . of ze bie dich serieus en begrepen zeen . jonge , jonge . vele vele lieve groeten , en een . kusje van je oma uit st. o. berg het is nu 5 april 2016 bijna middag half 12

  • 17 April 2016 - 20:08

    Omahurkxkens :

    inge het is zaterdag avond ongeveer 8 uur .. s.avonds .. ik heb vandaag niet veel gedaan . wat spullen bij elkaar verzameld voor de sjummelmarkt in het reutje . 1 mei verder is het hier voorjaar aan het worden maar het is nog te koud voor te zeggen , zacht voorjaar is het nog niet ,, maar niet zanikken over het , weer , met mij is het nog goed , ga alweer ,, snel ,, naar mijn verjaardag . en alweer een jaartje ouder . maar ook ouder worden inge heeft zijn mooie kant . ik ga naar het nieuws van 8 uur luisteren inge , ik wens jou heel veel geluk in nieuw zeeland en dat je je werk met plezier mag verrichten , vele lieve groetjes van oma hurkxkens en natuurlijk een kusje van mij ++++ dag ++++ 17 - 4 - 2016 tot gauw ,,,

  • 19 April 2016 - 17:20

    Oma Hurkxkens :

    inge bedankt voor jou felicitatie bericht tje .. de reactie was erg mooi . vele vele mensen waar ik nog nooit van gehoord had . maar ook vele familie mensen , nichtjes die ik erg lang niet meer gezien had en misschien ook nooit meer zal zien , mia proficiat ...... het was maar 50 euro inge . maar erg mooi . dan is de , wereld , toch nog klein ,, inge ik heb mij in de . plus ,winkel een water pistool en een schoei schaar gekocht ... de rest van het bedrag 50 - 25 dus nog 25 +++++++??/ inge tot een volgende keer als ik weer iets nieuws weet ++++ groetjes van oma dinsdag avond half 6 19 - 4 - 2016

  • 29 April 2016 - 14:44

    Oma Hurkxkens:

    inge heb vanmorgen 28 april jou mooie kaart gekregen , gebracht door de .. postbode , mevr, liesbeth van kruchten = hurkxkens , verstuurd door de dochter in nieuw-zeeland ++ moeder bezorgt de kaart bij haar moeder ++ de oma van haar kleinkind in nieuw - zeeland ,,,, hartelijk dank ... inge het is hier het zelfde type , weer , als bij jou koud en nat . wij hebbeb de 27 april , konings feest gehad , het werd dit jaar gevierd in zwolle, ,,, het bleef toch droog maar het was koud , ,,, op vele plaatsen werd het toch afgelast , net zoals de carnavals optocht ... toen waaide het heel erg met regen , inge nogmaals bedankt , het was een verrassing , de stempel was onzichtbaar bij mij maar ik heb ze de 28 ste april gekregen met mij gaat nog alles goed inge ,,,, veel liefs van je oma uit st. o. berg +++++++ een heerlijke omhelzing en een kus tot een volgende keer groetjes oma vrijdag 29 april 14.44

  • 08 Mei 2016 - 19:18

    Oma Hurkxkens :

    inge het is 8 mei .. moederdag . bedankt voor jou felicitatie.s leuk dat jij mam [ liesbeth ] een mooie moederdag wenste . en tevens aan mij dacht met een gezellige , knuffel , het zijn soms maar kleinigheden maar op zo.n dag veel waard . het is hier nu 25 graden achter- om ... ,,, verleden week was nog nachtvorst voorspeld . en met konings dag 27 april nog erg koud ,,, vele groeten en een dikke knuffel terug van oma 8-5 -2016 s,avonds 19.19 dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 45003

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: