Round Trip Australia part 2 - Reisverslag uit Sint Odiliënberg, Nederland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Round Trip Australia part 2 - Reisverslag uit Sint Odiliënberg, Nederland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Round Trip Australia part 2

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 April 2014 | Nederland, Sint Odiliënberg

Hoi Hoi Hoi!!!

Wouw, bijna 2 weken alweer in het land en bijna iedereen weer gezien dus het wordt echt tijd om jullie nog over de laatste weken rondreizen op de hoogte te brengen!!

Het vorige verslag schreef ik vanuit Rainbow Beach en vanuit daar zijn we naar Airlie Beach vertrokken. Na een nacht in de bus kwamen we hier aan en zaten Steffie en Jaimi ons al op te wachten bij het hostel. Dit was natuurlijk erg gek om daar opeens bekenden te zien en we lachten ons kapot!! Verder werden we hier echt geconfronteerd met het regenseizoen. Natuurlijk voor Steffie en Jaimi ook niet helemaal wat ze verwacht hadden maar hierdoor konden we op verschillende plekken een drankje en hapje doen en bijkletsen!!! Omdat we overdag niet zoveel konden doen omdat het maar een klein dorpje was en slecht weer hadden we dus wel nog genoeg energie voor 's avonds om op stap te gaan! Hier konden we ons dus ook weer van de beste kant laten zien! Na 2 dagen waren we blij dat we weer een tour op het programma hadden staan! Whitsundays!!!!!!!!!!!!! Met een grote raft scheurden we over het water richting deze ongelofelijk mooie eilanden!! Het raften was al een ervaring op zich en op 'n gegeven moment stopte we om te snorkelen. We konden niet in alleen de bikini zwemmen omdat er hier in het water de Box Jellyfish zat. Dit is een super gevaarlijke kwal die wel 3 meter kan worden. Als deze je op een verkeerde plaats raakt, zoals je hoofd of in de buurt van je hart, ben je binnen een paar minuten dood. Niet echt fijn dus we waren blij dat ze een pak voor ons hadden zodat we beschermt waren. Daarbij zag dit er ook super sexy uit, haha ;-) De rest van de dag super genoten van alle mooie witte stranden, blauwe zee en super mooie uitzichten.

Tijd om door te reizen! 's Ochtends om 7 uur vertrok de bus weer. Connie en ik zijn om 5 uur opgestaan om zonsopgang te kijken, we moesten ten slotte toch vroeg opstaan. Helaas kwam de zon op achter een berg en daarbij was het ook best bewolkt waardoor we niet de mooie kleuren en alles konden zien waar we op gehoopt hadden. Tijdens de busreis was het erg mooi om de overgang naar het regenwoud te zien. Alles werd groener en groener en natter en natter. In Mission Beach aangekomen regende het dus ook weer net zo veel. Het stadje was ook nog kleiner dus nog minder te doen. Gelukkig zaten we wel in een leuk hostel waar we ons dus konden vermaken met tafeltennis, spelletjes, tafelvoetbal, zwemmen en gezellige mensen. Avondje lekker met een gitaar en iemand die super mooi kon zingen was dus perfect! We besloten dus wel 2 nachten te blijven maar wilden niet stil zitten. Wat anders kun je doen als het regent regent en regent....precies: bikini aan, weinig kleren aan, vuilniszak om en gaan genieten van al het water! Het was dan ook geen regen wat we hier in Nederland gewend zijn maar je kunt het vergelijken met een douche die een heerlijke harde straal heeft. Zo viel de regen uit de lucht dus we hadden 2 minuten nodig om helemaal doorweekt te zijn. Lekker rondgelopen en de straten kwamen maar meer en meer blank te staan. Voor ons dus weer extra fun omdat de auto's hier doorheen reden en wij nog natter werden!! Op 'n gegeven moment kwamen we jongens tegen die er ook het beste van probeerde te maken. Zij waren aan het surfen op al het water. Hoe wij naar buiten zouden gaan met de slee tijdens het sneeuwen, gingen zij naar buiten tijdens zoveel regen met een surfplank. Heel grappig!

Shit, de eindbestemming kwam in zicht: Cairns! We hadden nog een week te besteden hier en hoopten nog wat zonnestraaltjes te kunnen vangen want nu hadden we het wel gehad met die regen! Helaas was dit niet altijd en overal het geval. We gingen naar Cape Tribulation bijvoorbeeld. Dit is in de buurt van het super oude regenwoud waar we dus doorheen gelopen zijn. Ook hebben we over de Daintree rivier gevaren waar we krokodillen konden spotten, heel gaaf! We hadden weer moeten kunnen genieten van mooie uitzichten maar door de mist en het grijze weer was er totaal geen uitzicht. Ook nog in een gedeelte van het regenwoud geweest waar de Aboriginals vroeger leefden. Hier kregen we een rondleiding wat erg interessant was. Cool om te zien hoe zij vroeger alles van de natuur gebruikten om te leven.

Wat ook nog altijd op ons lijstje stond was de.....SKYDIVE!!!!!!!!! Woehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dit was echt zoooooo gaaf en super mooi om de reis hiermee af te sluiten!!!!!!! Connie en ik zaten samen met onze instructeurs opgevouwen in een super klein vliegtuigje. Eerst 25 minuten vliegen wat al kei mooi was door het uitzicht en vliegen over de Great Barrier Reef!!! Toen was het toch echt tijd om uit het vliegtuig te springen aaaah toen ik dat besefte was het wel ff van: shit, moet ik hier omlaag gaan springen haha! Connie ging eerst en toen de deur van het vliegtuig open ging en je de wind voelde en al het lawaai hoorde was het wel ff spannend. Eigenlijk ging het allemaal heel snel. Je zat vast aan je instructeur dus dit voelde vertrouwd en kon niet wachten met springen want hij bepaalde wanneer je sprong dus geen getwijfel!!! Eerst de vrije val van ongeveer 30 seconden, we gingen zelfs over de kop! Daarna 4/5 minuten genieten met de parachute. Zo mooi uitzicht vooral en je hebt eigenlijk helemaal niet door hoe hoog je zit! Deze dag kon natuurlijk niet meer stuk en zijn dus ook goed gaan feesten deze avond!

De laatste activiteit die we tot Cairns hadden gespaard was Scuba Diving. Natuurlijk mag je dit niet missen als je bij de Great Barrier Reef bent. We hadden het al vanaf het vliegtuigje gezien, nu vanaf de boot en tijdens het duiken was het pas echt alsof je in een aquarium zwom. Mijn eerste duik was met een instructeur en 4 anderen. Hij wist precies waar we moesten zijn en kon mooie dieren aanwijzen, denk aan Nemo bijvoorbeeld! :-D Toen we weer terug waren op de boot hoorden we van 2 andere dat ze een haai hadden zien liggen op de bodem! Wij natuurlijk jaloers dat we die gemist hadden...ik heb tijdens al mijn duiken nog nooit een haai gezien en ben nu toch wel erg nieuwsgierig! Na een heerlijke lunch op de boot gingen we nog een keer duiken. Nu besloot ik met een andere meid om met z'n 2en te gaan duiken. De instructeur had op de boot een beetje aangewezen waar we het beste naartoe konden dus toen was het prima te doen om met z'n 2en het water in te gaan. Op 'n gegeven moment bedachten we onder water om even naar de oppervlakte te gaan om te kijken waar we waren want door al het geduik en gekijk hadden we eigenlijk geen idee. Wat bleek, we hadden al een heel stuk gezwommen en waren helemaal aan de andere kant van de boot, haha! Dit stuk was nóg mooier dan het vorige. Het koraal zooooo mooi en dan al die vissen, onbeschrijflijk gewoon. We sloten deze mooie dag op de boot af met wijn, kaas en toastjes wat dus weer perfect was!

Na al deze avonturen was het zover, de laatste dag brak aan. Connie en ik wilde er alles uithalen wat er nog in zat en we wilden moe zijn voor als we gingen vliegen zodat we lekker wat konden slapen enz. We zijn dus weer om 5 uur opgestaan om zonsopgang te kijken. Het was mooier dan de vorige keer maar er zat weer en berg en wolken in de weg. We zaten bij een lagoon, in Cairns kun je ook niet in de zee zwemmen door het reef en de box jellyfish dus zo'n lagoon is perfect om af te koelen enz. Hier begon om 6.30 aqua aerobics! Perfect voor ons dus en we stonden tussen vooral grijze mensen ons kapot te lachen. Het was eigenlijk ook zwaarder dan we dachten en op 'n gegeven moment zei de instructrice. Kijk eens achter jullie, ja hoor de zon was nog verder op gekomen en de zonsopgang was mooier dan ooit! Beetje jammer dat we met onze goeie bedoeling nu in het water zaten en dus nog geen mooie foto's konden maken haha. Wij nog harder lachen natuurlijk van hoe het allemaal verliep deze ochtend. 's Middags zijn we nog een flinke wandeling gaan maken waardoor we dus echt moe waren 's avonds. We vonden dus dat we nog wel een etentje verdiend hadden en trakteerde ons op nog 1x kangaroo en krokodil, lekker lekker! Het inpakken was raar, we besefte niet dat we echt naar huis gingen. Het leek er meer op dat we weer door gingen. Helaas was dit niet zo en moesten we 's ochtends op weg naar het vliegveld. We hadden al vroeg doei gezegd tegen Steffie & Jaimi die hun reis vervolgde naar Sydney & Nieuw Zeeland!!! Connie en ik zaten helaas niet in hetzelfde vliegtuig maar vlogen wel van Cairns alle 2 eerst naar Melbourne. Hier hebben we samen avond gegeten en daarna moesten we alle 2 toch echt alleen verder en zouden we elkaar pas weer in Amsterdam zien. Het was dus wel beetje sip om zo alleen opeens in het vliegtuig te zitten. Gelukkig was ik moe genoeg en verliep de langste vlucht van 13,5 uur prima. Lekker wat geslapen, films gekeken en gezellige meiden naast me waarmee ik avonturen kon uitwisselen. Tijdens de laatste vlucht van Abu Dhabi naar Amsterdam was ik onrustiger. Ik had nu wel heel veel zin om iedereen te zien en kon stiekem niet meer wachten. Ook zat ik alleen dus raakte sneller verveeld en kon dus niet kletsen met iemand om de tijd sneller te laten gaan. Maaaaaaaar toen was het eindelijk zover....daar stonden ze weer, Pappie & Mammie & Connie!!!!! Heel grappig, gek en gezellig!!!!

Als ik nu de foto's terug kijk besef ik pas weer hoe GE-WEL-DIG ik het heb gehad!! Ik ga beginnen aan 2000 foto's uitzoeken, maak er een album van en dan nodig ik jullie graag uit om dit album te komen bekijken! :-) Hopelijk gaat dit lukken binnen de 3 maanden dat ik in Nederland ben voor het nieuwe avontuur weer gaat beginnen. Op 6 juli vertrek ik weer dus vanaf dan ben ik weer de volgen hier op waarbenjij.nu!