The Outback - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu The Outback - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

The Outback

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 December 2013 | Australië, Adelaide

HO HO HO!!!

Zo met de feestdagen voor de deur dacht ik dat het wel weer eens tijd werd om jullie op de hoogte te brengen van mijn bezigheden. Inmiddels zitten al 12 van de 20 weken stage erop. Over de helft dus alweer! De komende weken zullen snel gaan door de vrije dagen tijdens de feestdagen en verder heb ik ook nog 5 dagen Melbourne geboekt van 10-15 Januari en hier zal ik ook een bezoekje brengen aan de Australian Open! Verder komt in Januari alweer een nieuwe Nederlandse stagiaire, zij lost Robin af want hij is dan klaar. Zij komt ook in het huis wonen waar ik nu woon dus dit is wel gezellig en ik kan haar introduceren aan alles en iedereen.

Maar goed nu wat over de afgelopen weken. In het vorige verslag vertelde ik over Kangaroo Island. Na deze trip mocht ik al vrij snel nog een keer mee naar het eiland. Dit keer met een nieuwere tour guide dus dit was voor mij een mooie gelegenheid om hem te assisteren omdat ik er ook al het een ander vanaf wist. De tour was wat minder dan de eerste omdat de groep wat saaier was maar dit was dus wel leerzaam voor mij om te zien hoe je hier als tour guide dan mee om moet gaan. Uiteindelijk was het natuurlijk heerlijk om op tour te zijn en om nog meer van het eiland te zien. Nu deden we namelijk een hike die ik tijdens de eerste tour nog niet gedaan had.

Ook heb ik inmiddels 2 bedrijfsfeestjes gehad. 1x om het nieuwe logo van het bedrijf te introduceren aan alle organisaties waarmee we samenwerken en 2 weken geleden hadden we een kerstdiner. Erg leuk om iedereen van een andere kant te leren kennen in plaats van elkaar steeds te zien op kantoor. Uiteraard heb ik me zo ook van m'n beste kant kunnen laten zien, haha! ;-) Ongeveer 2 weken na de laatste Kangaroo Island tour zag het er weer niet naar uit dat ik snel weer op tour zou gaan dus ben ik weer naar Bruce gegaan. Hij gaf me gelijk en hij ging met de baas boven hem praten. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik eerst de walking tour door Adelaide af moest hebben voor ik weer op tour mocht. Goede motivatie voor mij dus om hiermee aan de slag te gaan! Zo gezegd zo gedaan, ik de tour op papier gezet en zelf een keer gelopen. Toen was het tijd om het aan Bruce te laten zien. Hij weet heel veel over de stad en over de geschiedenis en vertelde me interessante weetjes. Dus na wat toevoegingen en aanpassingen was m'n walking tour uiteindelijk klaar. Hierna vroeg ik dus van, wat is nu de bedoeling of wat is het plan? Hij zei ik wil je voor de feestdagen nog op tour sturen en dan in Januari weer. Mooie vooruitzichten dus. Nu was ik vorige week woensdag na het werk thuis wat aan het chillen, werd ik opeens gebeld. Er was een plekje vrij gekomen op donderdag voor de Rock Patrol tour. Dit is van Adelaide naar Alice Springs. Tijdens deze tour zou er ook een trainee mee gaan die alles moest leren dus zo kon ik deze informatie ook allemaal mee pikken.

There we go, to the outback!!!!!! Ik helemaal enthousiast natuurlijk dat ik mee mocht dus ik gaan inpakken want deze tour duurt 6 dagen en hierna zouden we in 2 dagen van Alice Springs terug rijden naar Adelaide. Wouw, wat een tour was dit! We hadden een super groep, een volle bus met bijna alleen maar duitsers. Je zou het niet verwachten maar ja het was toch echt gezellig! Ook m'n beste duits weer boven water kunnen halen haha. Je zou verwachten met een groep van 22 in totaal dat er subgroepjes ontstaan maar iedereen kon met iedereen overweg, van een meid van 16 tot een oudere vrouw van 60, helemaal prima! De eerste 2 dagen was vooral wat kilometers overbruggen om in the outback te geraken maar met wat leuke stops en spelletjes in de bus ging dit prima voorbij. Toen in Coober Pedy aangekomen, dit is een dorpje waar 80% van alle sieropaal ter wereld verborgen ligt. Overal waren dus heuveltjes te zien waar ze tunnels en gangen hebben gegraven om dit sieraard te vinden. Ook wonen ze hier allemaal ondergronds omdat het 50 graden kan zijn in de zomer en onder de grond is het altijd gemiddeld 25 graden. Ideaal voor ze dus! We kregen een rondleiding over het "schatzoeken" en we sliepen zelf ook ondergronds.
De volgende dag weer een flink stuk moeten rijden maar uiteindelijk bij Uluru aangekomen. Dit is de bekende rock in the middle of nowhere. Erg indrukwekkend om te zien en zeker tijdens zonsondergang was het oogverblindend mooi. Ik heb geprobeerd het op foto vast te leggen maar dit was soms best lastig door alle kleuren/zonnestralen en met alleen een gewone simpele camera. Hier de volgende dagen ook steeds zonsopgang- en ondergang bekenen, ook om de rots heen gelopen en meer informatie gekregen over de Aboriginal culture. Het was hier erg warm, rond de 40 graden en gelukkig hadden we op onze camping een zwembad dus hier hebben we ook even gebruik van kunnen maken. We sliepen trouwens in swags. Dit zijn die matrassen/slaapzakken die ik in de yard vaker schoon heb moeten maken. Nu mocht ik dan zelf ook ervaren hoe het is om erin te slapen. En het is daadwerkelijk fantastisch! Lekker buiten, onder de sterrenhemel, soms zelf te warm om erin te liggen en met alle geluiden van de natuur enz om je heen. Een ervaring opzich!! Wat we verder nog hebben gedaan voor dat we in Alice Springs aankwamen waren 2 hikes. Door Kings Canyon en Kata Tjuta. 2 ongelofelijk mooie rotsachtige gebieden waar we flink moesten klimmen af en toe maar dit vergat je snel als je het uitzicht uiteindelijk zag. Onbeschrijfelijk weer. We stonden altijd vroeg op om zonsopgang te kunnen zien en daarna gingen we snel door naar de hike zodat het niet te warm was. Hiermee bedoel ik, 30 graden ipv 40 haha. We hadden wel wat geluk tijdens de hikes want het was wat bewolkt. Hierdoor waren de foto's misschien minder kleurrijk dan met een blauwe lucht maar de wolken hielden de felle zonnestralen tegen waardoor het beter te overleven was. Op de laatste dag, in Alice Springs aangekomen was het tijd voor onze laatste avond. We hadden al een aantal mooie avonden gehad met wat lekkere biertjes na een geslaagde dag en we speelden spelletjes zoals weerwolven, altijd leuk!! Maar nu was het tijd voor een echte party. Ik sliep met de guide en de trainee in een motel. Ik had m'n eigen kamer met een 1 persoonsbed en 'n 2 persoonsbed wouw haha ik wist even niet wat ik ermee aan moest na alleen maar in de swag te hebben geslapen. Na lekker te hebben uitgegeten (wat lekker was na elke dag kamperen en zelf koken enz) gingen we naar een bar. Hier smaakte de biertjes goed en het was een mooie afsluiter van de tour. De volgende dag beetje uitgeslapen en toen de lange weg terug naar Adelaide. Normaal gesproken is er dezelfde tour terug van Alice Springs naar Adelaide (Rock 2 Water) maar omdat we dan niet terug zouden zijn met kerst ging deze tour niet door. Daarom konden we in 2 dagen terug. De guide en trainee wisselden af met rijden en ik kon lekker bijkomen en slapen en verzorgde meestal wat eten enz. Het was erg warm geweest de laatste paar dagen van de tour dus we vonden het prima om terug naar het zuiden te gaan. We dachten dat het hier namelijk wel frisser zou zijn. Nou afgelopen donderdag in Adelaide aangekomen, 42 graden, welkom terug haha! De zomer is dus echt begonnen nu! Zweten zweten zweten maar wel lekker en kan hier wel aan wennen. Gisteren moest ik dan alweer meteen in the yard werken, de bus en swags enzo schoon maken maar om 2 uur mocht ik stoppen omdat het niet te doen was door te hitte. Wel lekker want ik was nog altijd moe van de reis en de warmte zorgde er ook voor dat ik rond liep als een lamme tak ;-) Al met al dus een te gekke tour gehad, heerlijk om er zo lang tussenuit te zijn geweest en natuurlijk gaaf om eindelijk the outback te hebben meegemaakt!!!! Daarbij ga ik een paar mensen misschien nog zien als ik in Melbourne ben of als ik na de stage zelf ga door reizen, heerlijk zo dat backpack wereldtje!

Nou weer terug in Adelaide. Het is rustig in het huis. Een paar weken geleden, toen de zomervakantie begon is Ava terug gegaan naar huis. Haar familie woont in de outback dus hier verblijft ze tijdens de zomervakantie en in Februari komt ze weer terug om te studeren maar dan ga ik dus net weg uit Adelaide, jammer! We hadden een bbq georganiseerd voor dat ze weg ging en haar vrienden en wat collegas en vrienden van mij uitgenodigd. Was erg geslaagd, feestjes organiseren dat kunnen we wel natuurlijk ;-)
Wat ik eindelijk ook al gedaan heb is surfen!!! Heeeeeerlijk, ik kreeg flash backs van Centraal Amerika waar we dit ook veel gedaan hebben!! Ik was samen met Stefanie, de belgische meid, haar vriend en vrienden van hen. Via een bedrijf wat met ons samenwerkt konden we gratis een surf lesje mee doen. Altijd leuk en al snel had ik de smaak weer te pakken! Inmiddels kan ik niet wachten om weer te gaan! Misschien dat we rond de feestdagen wel weer gaan. Stefanie en haar vriend zijn namelijk net gaan samenwonen en organiseren tijdens kerst een soort van house warming en kerstparty. Wel leuk want aangezien ik geen familie hier heb zal kerst voor mij niet heel veel voor gaan stellen. Is toch echt een familiefeest dat merk je nu wel. Iedereen heeft z'n eigen plannen met z'n eigen familie. Daarbij heb ik ook helemaal niet in de gate dat het kerst is. Dit omdat ik net terug ben van de outback dus even helemaal afgesloten was van de bewoonde wereld en ook omdat het zo warm is enz. Om toch een beetje het kerst gevoel te creeren draai ik wat kerstmuziek en overal is het natuurlijk wel sfeervol met versieringen enz (behalve bij ons thuis haha). 2e kerstdag moet ik ook van 9-1 werken en als we daarna gaan surfen zal dit ook niet echt als een kerstdag voelen aangezien dit niet iets is wat je elk jaar doet met kerst ;-) We zullen zien...komt allemaal goed in ieder geval!!

Natuurlijk voor jullie allemaal hele fijne kerstdagen en een spetterende jaarwisseling!!! In 2014 ga ik natuurlijk gewoon door met verhaaltjes schrijven dus tot dan weer!!!!

Ps. Voor de gene die het blog nog niet hebben gelezen wat op de website van Groovy Grape staat: http://www.groovygrape.com.au/akangarooislandwildlifeadventure_106.html

  • 21 December 2013 - 10:37

    Peterke:

    Mooi verhaal en nog mooiere foto's. Wat een belevenis.

  • 21 December 2013 - 17:14

    Ria En Ger Van Kruchten:

    Dag Inge,

    Wat gaat de tijd inderdaad snel. Vervelen doe je je blijkbaar niet.
    Wat een mooi verhaal en een grote belevenis.
    Geniet er maar lekker van, want dit neemt niemand je meer af.
    Het zal wel raar zijn om Kerstmis te vieren met een temperatuur van 40 graden.
    ( Blijft niets anders over dan maar te dromen van een witte Kerst !! )

    We wensen je nog een mooie tijd in Australie.
    Hele fijne Kerstdagen en een Gelukkig en Gezond 2014.

  • 24 December 2013 - 18:38

    Ria:

    Hoi Inge: weer een mooi verslag om te lezen.
    Ik wens ook jij fijne kerstdagen en eine gooje roetsj noa 2014.

  • 29 December 2013 - 11:34

    Omahurkxkens Beukenlaan 7 6077ch Sintodilienberg :

    inge een kerstgroet van oma hier staan wij over enkele dagen voor een nieuw jaar [ natuurlijk bij jou ook ] bedankt voor de == kaart == .. van jou .. met de nieuwjaars wensen .. het verbaasde mij wel dat er een nederlandse postzegel op was geplakt en ze was niet gestempelt.. ze was getypt . ZO IETS KUN JE WEL DOEN ALS JE ZE = PERSOONLIJK = IN DE BRIEVENBUS STOPT BIJ IEMAND , maar als ze van australie komt is toch vreemd .. ik zal pap [ peter ] eens vragen hoe dat kan .. hij is op dat gebied nog erg slim .. inge met mij gaat het goed . en hopen dat in het komend jaar nog zo vol te houden. IK WENS JE EEN RUSTIG EN MOOIE JAAR- WISSELING EEN GEZOND 2014 OMA UIT ST.O.BERG

  • 30 December 2013 - 23:27

    Nena:

    Heeee Ingeeeee,

    Wat een verhaal, je maakt er genoeg mee!!
    Wat een mooie ervaringen en die foto's zijn super.

    Ik moest echt lachen: 'We hadden een super groep, een volle bus met bijna alleen maar duitsers. Je zou het niet verwachten maar ja het was toch echt gezellig!'

    Hahaha!!!

    Jij ook een hele fijne jaarwisseling, lekker biertjes drinken!!

    xxxx

  • 03 Januari 2014 - 10:28

    OMA HURKXKENS BEUKENLAAN 7 :

    INGE OMA IS JOU OOK NIET VERGETEN . ER WAS EN BLEEF OP DE BANK EEN PLAATSJE OPEN .. MAAR WAT DIE MOOIE KAART VAN JOU BETREFT WAS IK TOCH IN DE VERONDERSTELLING DAT PAP DIE MIJ GESTUURD HAD ... DAT DIE OOK WERKELIJK VAN JOU WAS ,,, SORRY,, DE MOGELIJK HEID TEGENWOORDIG OM VAN UIT AUSTRALIEN EEN KAART TE KRIJGEN DIE NIET GESTEMPELD IS IS EN BLIJFT TOCH ONBEGRIJPELIJK ,,, NOGMAALS DANK EN IK SLUIT MIJ BIJ DE REST AAN ... VOOR 2014 WENS OMA JOU EEN GELUKKIG EN TEVREDE JAAR INGE EEN DIK KUSJE VAN OMA UIT O. BERG

  • 14 Januari 2014 - 02:00

    Connie:

    ich bin jaloers!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Down Under

Stage & Backpacken

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Round Trip Australia part 2

19 Maart 2014

Round trip Australia part 1

12 Februari 2014

Bye bye Adelaide

18 Januari 2014

Pizza Inge?!

21 December 2013

The Outback
Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 45015

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: