Kangaroo Island!!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Kangaroo Island!!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island!!!!

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 November 2013 | Australië, Adelaide

Eindelijk ben ik dan weer op tour geweest!!! In eerste instantie moest ik nog een weekend wachten omdat de brandwond nog niet volledig genezen was. Aangezien we op Kangaroo Island gingen sandboarden en kayakken enz moest de wond dus wel enigzins dicht zijn en niet meer ontstoken zijn enz. Dus het geplande weekend gecancelled maar het weekend daarna (vorig weekend) was het dan eindelijk zover!

Ik zal beschrijven wat we allemaal gezien en gedaan hebben maar uiteindelijk zeggen de foto's die ik bijgevoegd heb toch het meest!! We waren maar met een klein groepje. In totaal waren we met 6 verschillende nationaliteiten wat het dus wel speciaal maakte! 2 meiden uit Amerika, 1 vrouw uit Hong Kong, 1 Koreaan, 1 Spanjaard, ik met nog een meid uit Nederland en dan de Australische guide. Zeker een gezellig stel bij elkaar. Vooral de vrouw uit Hong Kong was een geval apart, ze wilde op elke plek tientallen foto's van zichzelf dus ze vroeg steeds iemand anders om de foto te maken. Uiteraard werd het dus een spel om zo ver mogelijk van haar vandaan te lopen zodat je niet de sjaak was haha ;-) Nou goed het feest begon al toen we op de ferry zaten richting het eiland. Op een gegeven moment stormde iedereen naar 1 kant van het schip. Hier liet een walvis zich van zijn beste kant zien. Later zagen we ook nog dolfijnen dus deze trip was al een ervaring op zich!
Op Kangaroo Island aangekomen hebben we als eerste een trap met ongeveer 600 treden beklommen om een mooi uitzicht te hebben over het eiland. Daarna door naar Seal Bay waar honderden zeehonden te zien waren. Hier kregen we een interessante tour van iemand van het National Park. Op de weg hier naartoe zijn we ook nog gestopt bij een Eucalyptus Farm. Deze bomen zijn overal te vinden op het eiland en dit is de ideale leefomgeving voor Koala's. Ook deze hebben we dus veel gezien. Luie maar wel hele schattige beestjes!! Dan was het tijd voor wat actie want om van de ene plek naar de andere te komen was het soms nog best een stuk rijden dus we hadden al best wat tijd stil gezeten in onze bus. Wel gezellig met deze mensen, een lekker muziekje en iedereen ogen open om ergens dieren te spotten!! Dit lukte dan ook af en toe, kangaroo's rond springend in de weilanden, hagedissen die de weg overstaken of koala's chillend in hun boom. Helaas zagen we ook veel dode dieren langs de weg. Ik schrok vooral van het aantal dode kangaroo's langs de weg. Ben al niet gewend om ze te zien en dan ook nog dood langs de weg. De gene die de kangaroo aanrijdt is soort van verplicht te checken of er nog een baby in de buidel zit, omdat deze eventueel nog gered kan worden. We gingen dus sandboarden. De plek noemen ze de Little Sahara en is dus een grote vlakte van wit zand. Van ver af leek het wel sneeuw en met de zon die erop scheen was het fel voor je ogen. Daar gingen we dan, ff zwaar lopen door het mulle zand maar eenmaal boven weer een super uitzicht!!! Bord insmeren en gaaaaaan met die banaan!! Het kind in me kwam weer naar boven dus heb me hier ff lekker laten gaan ;-) Lekker zacht ook dat sand, op dat gebied beter dan het vulkaan boarden in Nicaragua ;-) Nadat we hier uitgespeeld waren werd het al schemerig dus dit betekende dat de kangaroos nog meer tot leven kwamen. We reden toen nog naar een supermarkt om wat alcohol in te slaan voor 's avonds en toen naar onze accommodatie. Tijdens deze rit zagen we kangaroos in overvloed!!! 's Avonds lekkere taco's gekookt en daarna gerelaxed bij het kampvuur en gezellig gekletst met z'n allen. We waren allemaal vroeg opgestaan en na zo'n volle dag waren we wel moe natuurlijk dus rond 22uur ging iedereen slapen want om 6uur zouden we weer wakker worden gemaakt.

Op dag 2 wilden we zo vroeg mogelijk vertrekken om zo vroeg mogelijk bij de Remarkable Rocks te zijn zodat hier nog geen andere toeristen rond liepen. De foto's zeggen hopelijk genoeg over hoe mooi deze plek is! Na hier te hebben genoten was het weer tijd voor de volgende stop. Dit was waar weer een andere soort zeehond verbleef. Meer tussen de rotsen en weer op een mooie plek! Toen we van deze rotsen terug liepen naar de bus zagen we een slang. Een Tiger Snake..deze staat in de top 10 van meest dodelijke slanger ter wereld. Gelukkig was dit een kleine en Clancy de guide vertelde wat je moet doen als hij beweegt enz. Zij hebben namelijk slechte ogen maar als ze iets zien bewegen en zeker iets richting hen zien bewegen voelen ze zich bedreigd. Dit moet je dus proberen te voorkomen door gewoon stil te blijven staan. Het kan dus dat tie dan tussen je benen ofzo door kruipt maar zolang je niet beweegt zal hij je niks aan doet omdat tie niet ziet dat je een persoon bent. Verder hebben we een informatie centrum bezocht. Heel veel informatie en leuke weetjes over het eiland en dit was omgeven met weer veel bomen waarin Koala's zaten. Ook weer interessant om te bezoeken dus! Verder zijn we nog gaan kayakken. Ook vandaag hadden we weer heerlijk weer dus dit was lekker om in het water bezig te zijn! Dit was dichtbij Vivion Bay wat een van de mooiste stranden heeft. Hier dus ook nog even overheen gelopen en genoten. Op de terugweg richting de ferry zijn we nog gestopt bij een honey farm. Altijd leuk om te proeven en om de bezige bijtjes bezig te zien ;-)
Zoals ik jullie al vertelde was het aan mij om zoveel mogelijk te filmen en fotograferen van deze tour. Op de ferry terug heb ik 4 mensen geinterviewd. Interessant om te horen wat ze nu daawerkelijk van het weekend vonden en sommige gaven echt leuke antwoorden. Dit ga ik dus allemaal verwerken in het promotiefilmpje wat op de site komt. Als dit klaar is laat het jullie weten. Helaas heb ik afgelopen week nog geen tijd gehad om hieraan te werken.

Ik heb 2 weken geleden ook aan Bruce mijn stagebegeleider aangegeven of ik niet meer op tours kan. Gelukkig begreep hij gelijk wat ik bedoelde; dat ik hier ben om ervaring op te doen en niet om alleen op kantoor te zitten. Hij zei dat hij er mee aan de slag zou gaan en ook gaf hij me gelijk een dikke reader mee met vele informatie over Kangaroo Island. Hierin staat alles over Flora, Fauna, Ecological Tourism en nog veel meer. Hij zei, als je meer wil dan kun je ook meer krijgen, met een knipook natuurlijk ;-) Dit was de maandag voor ik naar Kangaroo Island ging dus ik heb geprobeerd om de reader uit te krijgen en alle bijbehorende vragen te beantwoorden, erg interessant! Door dit te doen herkende ik dus veel wat Clancy tijdens de tour vertelde. Dit was dus een mooie herhaling waardoor ik de informatie allemaal kan plaatsen en beter onthouden. Na de tour was ik dus in al mijn enthousiasme aan Bruce aan het vertellen hoe leuk ik het vond en dat dit dus echt is wat ik wil doen enz. Toen zei hij, mooi dan kun je binnenkort ook mee met de Great Ocean Tour, dit is een mooie route richting Melbourne en weer terug van Melbourne naar Adelaide. Daarbij zei hij dat hij me vooral wilde laten focussen op Kangaroo Island omdat deze in het hoogseizoen dagelijks gaat vertrekken en hier nieuwe tour guides voor ingezet gaan worden. Als ik dus nu al ervaring op doe en al deze informatie weet over het eiland, kan ik de nieuwe guides goed assisteren. Dit is dus eigenlijk precies wat ik wil!!! Toevallig zei hij gisteren nog dat ik ook als opdracht mee krijg om tour guides te observeren. Dit om de kwaliteit van de guides te verbeteren. Ik moet dus notities maken enzo en dan na de tour dit met Bruce evalueren. Mocht er iets niet in orde zijn dan gaat Bruce actie ondernemen. Zo ga ik dus veel guides meemaken waardoor ik een goed beeld krijg van verschillende manieren waarop je de tour kunt begeleiden. Ook weer erg leerzaam :-)

Helaas weet ik nog even niet wanneer ik weer op tour mag. Dit omdat de komende week 2 mensen van kantoor vrij hebben dus ze kunnen me deze week niet op kantoor missen. Sterker nog, ik moet dit keer 6 dagen werken, inclusief de zaterdag en 2 dagen 8 uur en 2 dagen 9 uur. Ik word dus eigenlijk ingezet als echt personeel! Ik kijk er niet echt naar uit maar ik moet me natuurlijk flexibel opstellen en hier tegenover staat dat ik een andere keer ook makkelijker vrij kan nemen dus daar ga ik zeker een mooi moment voor uitzoeken!

Verder ben ik steeds closer aan het worden met Ava, de meid uit ons huis. Zij heeft een vriend en ze vragen me regelmatig of ik mee ga uit eten of drankje doen enz dus dit is wel leuk. Op 'n gegeven moment zeiden ze dan ook dat sinds ik er ben dat er meer leven in huis is en dat er meer contact is tussen alle huisgenoten enz, wel lief en leuk om te horen! Zo vroeg Ava ook of ik mee wilde voetballen. Zij studeert op de universiteit en tijdens het schooljaar spelen ze een voetbalcompetitie. Die is inmiddels afgelopen omdat het ook warmer begint te worden maar ze spelen nu een andere competitie. Gewoon voor de gene die nog een balletje willen trappen. Dit is dan 7 tegen 7 en op een kleiner veld. Hier heb ik inmiddels 2x aan meegedaan en is echt perfect voor mij. Op het kleine veld kan ik overal rennen zonder dat k mezelf de benen onder mijn lijf vandaan ren en tik tak voetbal en schieten maar!! Nu is alleen op het werk ook veranderd dat ik van 2 tot 8 werk in plaats van, van 8 tot 2. Dit betekend dat ik niet altijd meer mee kan doen met voetballen om dat dit om 7 uur al begint. Ik kan wel proberen hier en daar wat te ruilen dus laten we hopen dat dit gaat lukken! Hetzelfde geldt voor beachvolleybal, dit zit er nu ook niet altijd meer in.

Qua eten heb k de laatste weken dingen gekocht zoals kaas, pindakaas, knakworsten, augurken, sate...dit had ik nog niet gegeten omdat het wat duurder is maar heb me er nu wel af en toe mee getrakteerd ;-) Verder gaat het dus prima ballerina!! Zoals de meeste van jullie weten begint bijna het Carnavalsseizoen!! Ook hier in Adelaide hebben ze er wat mee. Ofja vanochtend was een of andere parade in de stad. Ik ben even gaan kijken maar het had ook met kerst te maken dus ik ben er nog niet precies achter waar deze optocht precies mee te maken had ;-) Morgen is er ook weer een feest in de German pub om het karnavalsseizoen in te luiden. Dit begint dan ook om 11uur en duurt de hele dag. Ik weet nog niet zeker of ik er naartoe ga maar ben stiekem wel benieuwd! Voor de gene die maandag naar Maastricht gaan...Have Fun en eine sjoone vasteloavend ;-)

See You Soon X

  • 09 November 2013 - 16:34

    Peterke:

    Sjoon verhaal en nach sjonere foto's. Good bezig en veer kieke weer vol verwachting oet noa het volgende verhaal.

  • 10 November 2013 - 22:13

    Tessieeeeee:

    Joehoe ingskiiii weer een super leuk verhaal om te lezen! Mooi dat je je zo goed vermaakt:)
    Dikkke knuffel xxxx

  • 11 November 2013 - 13:23

    Tante Ineke:

    Mooie belevenissen. Volop aan het genieten. Schitterende foto's.
    Have fun Inge.
    Groetjes vanuit Postert.

  • 12 November 2013 - 12:20

    Roel V. Kruchten:

    Prachtige foto's. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je plezier hebt daar down under!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Down Under

Stage & Backpacken

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Round Trip Australia part 2

19 Maart 2014

Round trip Australia part 1

12 Februari 2014

Bye bye Adelaide

18 Januari 2014

Pizza Inge?!

21 December 2013

The Outback
Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 45118

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: