Huaraz, Lima en naar huis! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Huaraz, Lima en naar huis! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Huaraz, Lima en naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 December 2014 | Verenigde Staten, Houston

Hey Hey Hey...voor de laatste keer een berichtje via waarbenjij.nu! Over minder dan 24 uur ben ik weer in het koude/natte kikkerlandje! Het was raar om Peru te verlaten, ik heb er echt een te gekke tijd gehad zoals jullie natuurlijk hebben kunnen lezen. En ik had me er ook zeker nog langer kunnen vermaken maar op een bepaald punt is het goed geweest. Daarbij heb ik ook erg veel zin om jullie allemaal te zien en om natuurlijk de feestdagen te vieren met familie/vrienden!!!

Na het laatste verslag heb ik nog een paar dagen in Mancora doorgebracht. Hanneke kwam langs en we hebben nog even alles eruit gehaald wat erin zat. Qua zon, feesten en genieten! Heerlijke periode daar gehad maar erg veel genieten en ik was dan ook wel klaar om de "Loki Muren" te verlaten en om weer nieuwe dingen te gaan zien. Hanneke en zijn samen met de bus richting Lima gereisd. Het was geen relaxte reis omdat het warm was, baby naast ons, ze hadden ons verteld dat we zouden stoppen voor avondeten maar dat bleek niet zo te zijn...met het gevolg dat we vanaf 17.00 uur niks meer gegeten hadden en de volgende ochtend pas rond 11.00 uur stopte voor ontbijt, oftewel, ook honger als 'n dolle! Het werd er niet beter op toen we in Lima aankwamen. We dachten om hier ook in Loki te verblijven maar dit was volgeboekt. Met een kaartje van de stad gingen we bij verschillende andere hostels vragen of er ruimte was. Dit was ook niet zo'n succes...het 6e hostel was uiteindelijk raak. Maar ondertussen hadden we dus al wat kilometers afgelegd en aangezien ik met een koffer reis was dit alles behalve ideaal! Na deze vermoeiende busreis en workout door de stad was het wel tijd voor een biertje! Omdat ik mensen van Loki kende gingen we hier 's avonds wel naartoe om te feesten! Altijd goed! Helaas ging Hanneke er de volgende dag weer vandoor om de rest van het coole land te zien! Ik heb toen even vooral gerelaxed om bij te komen van het vermoeiende "feest" leven haha!

Ik had nog 5 dagen over en persoonlijk vind ik Lima niet super speciaal. Dus toen ben ik met mensen van het hostel waar ik verbleef naar Huaraz gegaan. Dit is een andere stad gelegen in het Andes gebergte en het doel was dan ook om mooie plekken te gaan bezoeken tijdens het hiken. Hier had ik wel weer zin in na het zon/zee/strand (nooit tevreden he, wil altijd weer iets nieuws). Huaraz bevindt zich ook weer om 3 kilometer hoogte dus het was weer even wennen zo na het zeeniveau van Mancora en Lima. De eerste hike was naar Laguna 69. We vertrokken 's ochtends vroeg met een busje en moesten eerst een paar uur rijden voor we aan de klim konden beginnen. Het begon in een Lord of the Rings achtige omgeving (maar dan met koeien). Vervolgens begonnen we aan de klim via een zigzag pad. Het werd heftiger en heftiger omdat we steeds hoger kwamen en dus steeds minder zuurstof hadden. Het werd ook frisser en het begon lichtjes te regenen (regenseizoen dus het was sowieso al flink bewolkt). Na ongeveer 4 uur hiken kwamen we helemaal buiten adem bij het meer aan. Wouwwwwwwwww zooooo mooi (zie foto's weer) dus het was helemaal de moeite waard om deze klim te ondergaan! Het grappige was dat een van de jongens biertjes had meegenomen. Cusquena (Peruviaans bier) en Heineken voor mij haha! Het is totaal niet goed om op deze hoogte alochol te drinken maar het smaakte perfect! Het maakte ons wel nog duizeliger en hoofdpijn dus we besloten om weer naar beneden te lopen want inmiddels waren er ook flink donkere wolken. Helaas konden we deze niet ontlopen en werden we helemaal nat geregend. Hierdoor hadden we het koud, waren moe maar moesten toch nog 2 uur volhouden voor we weer bij het busje waren. Het enige waar ik nog toe in staat was deze avond was een warme douche en toen ben ik meteen naar bed gegaan.

De tweede hike de volgende dag was anders. We reden wel weer met een busje naar een bepaalde plek. Maar vanaf dit punt was het maar 2 kilometer naar de gletsjer die we gingen bezoeken. Het probleem was echter dat deze gletsjer zich op 5.200 meter hoogte bevindt. Dit duurt dus nog ongeveer een uur omdat je heeeel langzaam moet lopen en soms moet pauzeren. Ook dit was zeker weer de moeite waard!!! Super mooie gletsjer en ja ik zou zeggen bekijk de fototjes even dat zegt meer dan woorden ;-)

Hierna had ik nog 2 dagen om in Lima te spenderen. Een dagje heb k weer gerelaxt, wel een mooie run op de boulevard gedaan. Heerlijk om te hardlopen op zeeniveau na op zo'n hoogte te zijn geweest. Je merkt echt het verschil echt goed en het hardlopen is dan ook lekker. Het laatste avondje weer op stap geweest, Loki Loki Loki! En de laatste dag met Kirsten en de mensen die ik deze vorige dagen had ontmoet nog wat rondgelopen in de stad, later onder het genot van een biertje mijn koffer in gaan pakken en 's avonds was het tijd om gedag te zeggen. Heel raar en het voelde meer alsof ik weer door ging naar een volgende bestemming. Is natuurlijk ook, THUIS is de volgende bestemming! Maar dat besef ik me op dit moment meer dan op het moment van afscheid nemen. Nu zit ik namelijk op het vliegveld in Houston, USA. Ik heb al 6,5 uur vliegen erop zitten maar dit was zoooo relaxed! Ik was nog de bussen van Peru gewend natuurlijk en dit duurde altijd langer dan 6,5 uur. Plus nu had ik ruimte, airco, films, eten en ik was super moe dus ik heb vooral geslapen. Ik ben hier 5 uur geleden aangekomen en moet nog 3,5 uur wachten voor het vliegtuig naar Amsterdam vertrekt. Nu ik dit typ krijg ik wel de kriebels aaaah zin om jullie weer te zien! Het besef is er nu!

Voor iedereen fijne feestdagen alvast maar waarschijnlijk gaan we elkaar allemaal snel zien! :-D

  • 19 December 2014 - 22:20

    Peterke:

    Sjoon en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 45021

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: