Noordereiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Noordereiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Noordereiland

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heyaa!

Na bijna 2 maanden in Auckland in het Noordereiland is het bijna zover. De roadtrip richting het zuidereiland met als eindbestemming Queenstown gaat volgende week beginnen! Het was en is te gek hier, heb veel van het noordereiland gezien en dit land is onwaarschijnlijk mooi. Ik zal hieronder alles benoemen wat ik gezien heb en omdat foto's uploaden moeilijk is op het moment adviseer ik jullie om de plaatsen die k beschrijf even in google in te typen en dan snappen jullie wat k bedoel met adembenemend mooi! Ondanks dit, kan ik niet wachten om naar het zuidereiland te gaan want hoe vol lof ik nu ook ben over alles wat ik tot nu toe gezien heb, iedereen verzekerd me ervan dat het zuiden nog eens 100x mooier is!! 

In het vorige verslag vertelde ik dat ik aan het solliciteren was. Dit ging niet onaardig en al snel had ik een baan bij Oxfam, een goede doelen organisatie waarvoor ik op straat mensen moest aanspreken. De eerste werkdag bestond uit een training. Toen hier bleek dat ik minimaal voor 3 maanden in Auckland moest werken, heb ik besloten dat ik dit toch niet wilde en ben ik er weer mee gestopt. Niet veel later beeindigde Ema ook haar baan en besloten we om er het beste van de tijd in Auckland te maken en een roadtrip in het noorden van het noordeiland te gaan doen ipv werken. Dit hebben we dan ook gedaan maar des te meer heb ik zsm een baan nodig zou gauw we in Queenstown aankomen. Daarvoor ben ik nu vanuit hier al aant solliciteren dus dit moet weer goed komen. 

In de buurt van Auckland hebben we allereerst 2 eilanden bezocht; Rangitoto en Waiheke. Op Rangitoto woont niemand, het is ook weer een vulkaan die we beklommen hebben en verder rondgewandeld en genoten van de mooie omgeving plus het uitzicht op de stad. Waiheke staat bekend om zijn wijnvelden. Voor ons dus dé gelegenheid om verschillende wijnen te proeven en zo het eiland te verkennen, oftewel; ik kan zonsondergang nog herinneren maar zo gauw de zon onder was ging bij mij ook het licht uit ;-) 
In de weekenden, zodat Bobby en Jay ook mee konden, zijn we verschillende keren naar een nationaal park genaamd Waitakere geweest. Hier hebben we verschillende hikes gedaan in super mooie bossen, door moerassen, op het strand, rotsen en alles wat je maar kunt bedenken; te gek! Het strand van Piha bijvoorbeeld is zwart, heel apart om te zien. Ook hebben we een vlieger en hackey sackey (kleine pittezakjes om mee te voetballen) gekocht dus overal waar mogelijk kunnen we ons lekker laten gaan.

Omdat Ema en ik alle twee vrij zijn en om mijn verjaardag te vieren hebben we een midweek een auto gehuurd. We besloten om naar het uiterste noorden van het eiland te rijden. Heerlijk om de stad te verlaten en om lekker rond te cruisen in de buitengewoon mooie natuur van het land. Hoe noordelijker we reden hoe minder auto's, mensen en leven. Uiteindelijk bij de vuurtoren van Cape Reinga aangekomen werden we stil van het uitzicht. Fantastisch; de rotsen, stranden, heuvels en dan de oneindige oceaan en dit alles op een super zonnige dag dus met een strak blauwe lucht en wetende dat je je bevindt op het uiterste punt van het land. Zoals jullie merken moeilik te beschrijven maar be-a-uuuuutiful! Verder hebben we hier in het noorden vele stranden en mooie plekken bezocht zoals het zogenoemde 90 mile beach, een hele lange uitgestrekte baai en andere paradijsjes op aarde zoals Spirit Bay en Matai Bay. Hierna hebben we onze weg richting het zuiden voortgezet met bezoekjes aan Waitangi waar we een Maori center hebben bezocht om meer te weten te komen over de eerste bewoners van het land. Zoals de aboriginals van Australie zijn het hier de Maori's. Interessant, leerzaam en een must do natuurlijk als je in Nieuw Zeeland bent. Na Paihia, nog een leuk plaatsje aan de kust, te hebben bezocht zijn we verder gereden naar de laatste bestemming Whangarei. Hier hebben we de laatste nacht geslapen en zijn we vroeg opgestaan om een hike te doen naar de top van een berg in de Whangarei Heads waar we konden genieten van zonsopgang. Op de weg terug naar Auckland zijn nog gestopt bij de Mangawhai Heads; een mooi strand met twee rotsen in de zee. Al met al hebben we heel veel gezien, gewandeld en gereden dus het autorijden aam de linker kant gaat me nu ook prima af! Ik hoop dat ik snel wat foto's met jullie kan delen van deze geweldige trip.

Wat nog wel leuk is om te vermelden is iets wat we deze week gedaan hebben. Bij onze favoriete pizzaboer hadden ze namelijk een speciale actie: de heetste pizza die je je maar kunt bedenken. Op deze pizza zitten meerdere pepers, chillis en alles wat je maar kunt bedenken wat het super super superrrrrrrr heet maakt. Jay is de uitdaging aangegaan en heeft de hele pizza zo snel mogelijk moeten eten. Na alleen al een paar happen brak hem het zweet uit, tranen en een loopneus. Hij heeft hem uiteindelijk in 3.13minuten gegeten wat op dat moment een record was maar inmiddels helaas verbroken. Ema en ik besloten om een pizza te delen. Het zijn niet hele grote pizzas trouwens, 6 stukken in totaal dus ik hoefde er maar 3 te eten maar aaaah toen ik eraan rook sprongen alle porien me open. Na de eerste hap had ik het niet meer en kon ik alleen maar rondrennen om af te koelen. Het is me gekukt om de drie stukken te eten maar vraag niet hoe: bloed zweet en tranen, letterlijk haha! Dat was op het moment zelf, dan heb ik het nog niet over de avond, nacht en dag erna maar dit bespaar ik jullie ook liever ;-) 

Heerlijk leven hier in Auckland dus maar zoals eerder vermeld kan ik niet wachten om verder te reizen en om te settelen in een nieuwe stad en om een baan te vinden en om te snowboarden in Queenstown natuurlijk. Dit heb ik nog helemaal niet verteld bedenk ik me nu maar we zijn hier ook naar een indoor hall geweest om het snowboarden weer op te pikken. Ging me weer prima af, ook met mn pols en dergelijken dus laat die sneeuw maar weer komen ;-) 

Als laatste wil ik jullie bedanken voor de leuke berichtjes. Altijd leuk om wat van jullie te horen. Het volgende verslag zal vanuit de nieuwe bestemming zijn. 

Tot Dan! X 

  • 27 Juni 2015 - 09:36

    Peterke:

    Heel mooi verhaal weer. Je bent nog niets verandert. Leuk om je enthausiasme te lezen. Het is net alsof je naast ons staat. Geniet verder en hou ons op de hoogte. Hoije Inge.

  • 28 Juni 2015 - 10:54

    Ria En Ger:

    Inge,

    Allereerst nog gefeliciteerd met je 25e verjaardag. Zo te lezen geniet je weer van het land en beleef je weer van alles.
    Een fijn verblijf op het Zuidereiland en laat ons met jou komende verhalen maar weer mee genieten van de beschrijvingen van het land en je belevenissen.
    Heel veel succes met het vinden van een baan en tot de volgende keer.

    Ria en Ger

  • 28 Juni 2015 - 14:30

    Liesbeth :

    Hallo Inge, leuk om je verslag te lezen en dat je het naar je zin hebt doet ons goed. Geniet van alles en zorg goed voor je zelf. We kijken weer uit naar het nieuwe verslag .Dikke knuffel kus kus

  • 28 Juni 2015 - 19:40

    Omahurkxkens:

    inge nog vele lieve geluk wensen met je verjaardag 15 juni 2015 vandaag is het warm zelfs zeer warm . vanmorgen was het hier achter mijn huis ruim 30 graden en nu . het is half 8 in de avond uren is het nog 28 graden .. het zou zo nog een tyd blijven volgens het weer praatje, ,, de volgende week is in maasniel de oude limburger , O.L.S. dicht bij edwin en jacqueline in de buurt. ik ga er toch niet naar toe , de optocht duurt mij te lang 152 groepen,,, ik volg het op de t.v. inge zover als ik weet is er geen bezonder nieuws in de familie daarom zeg ik inge tot een volgende keer en bedankt voor jou spiets vele groeten van oma 28 juni 2015 half 8 s.avonds

  • 30 Juni 2015 - 11:03

    Ria:

    Hoi Inge: het is weer een leuk verslag.
    Steeds als ik die lees, krijg ik ook zin om zoiets te ondernemen.
    Een goede reis naar het Zuidereiland en geniet er ook daar van.
    Groetjes vanuit een stralend en warm Remunj

  • 02 Juli 2015 - 13:19

    Oma Hurkxkens:

    inge het zijn geen 30 graden maar het zijn er 40 geworden .. het is tropisch warm . er hangt toch onweer in de lucht . maar het trekt ook weer . over . zoveel mogelijk binnen blijven . maar mam en pap zitten er paar dagen midden in , maar die zijn nog jong +++++++++ inge het is met vicky en mark ook op niks uitgelopen . het was toch even ,, hoe kan het ? jammer , laat ons hopen dat het weer goed komt. het is van twee kanten bij gelegt en zo hoort het ook ++++ inge tot een volgende keer oma ,, het is 2 juli 2015

  • 08 Juli 2015 - 10:41

    Truus En Hay:

    Hoi meid
    Wat weer een prachtige verhalen en zeker leuk om te lezen dar je weer volop doet genieten van deze reis
    Maar ook weer leuk om de spanning te voelen van de reis naar het zuiden
    Hopelijk vind je er ook een baan zodat je weer geld verdiend voor verdere reizen
    Geniet maar lekker van dit mooie land en we horen verder wel weer
    Een hele dikke knuffel van je peettante

    Xxxxx xxxxx Hay en truus

  • 15 Juli 2015 - 21:22

    Ellie Hurkxkens:

    Mooie verhalen van dit mooie land! Geniet van Queenstown!
    Groetjes, Ellie

  • 19 Juli 2015 - 11:37

    Oma Hurkxkens:

    inge het is zondag middag , het is nu buiten flink afgekoeld . na een regen buitje .is het nu 21 graden waar het enkele dagen geleden 39-40 was ,, het was ,, te ,,warm ,, inge op de bosserveld weg hebben ze het druk . de vacantie tyd is altyd toch iets anders dan het gewone leven , dat merk ik nog wel ... maar het gaat met alles goed ,,,, ik kom gauw weer terug op het scherm ,, groetjes en een lieve kus van oma dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 45028

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: