Life on Queenstown Hill - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Life on Queenstown Hill - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Life on Queenstown Hill

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

5 december, hier een gewone zaterdag. Bij jullie een groot feest en cadeau spektakel. Jammer om het te moeten missen maar ik wens jullie allemaal een hele fijne Sinterklaas! 

Hier gaat alles helemaal zijn gangetje! Ik woon inmiddels 3 weken in het appartement en wowww wat een opluchting. Zo veel vrije tijd en rust ten opzichte van mijn leven in het hostel, heerlijk! Met name de eerste nacht moest ik erg lachen toen ik in mijn eentje op een kamer lag en in een super groot bed en het was zooooo stil!! Echt even wennen maar vooral oook genieten. Ik heb dus twee huisgenoten, Andy en Craig en we werken allemaal veel dus we zien elkaar niet vaak. Des te gezelliger is het als we op een avond opeens allemaal thuis zijn. Maar omdat mijn verdere leventje vrij druk is vind ik het vaak niet erg om in een leeg appartement thuis te komen. Zo heb ik even lekker tijd voor mezelf en rust. Dan vind ik het lekker om te koken en om op het balkon te eten waar ik dan uren kan zitten met het adembenemende uitzicht! 

Ook de zomer is nu begonnen maar dit is nog niet altijd te merken. Sommige dagen zijn super warm en zonnig. Maar de volgende dag kan het weer regenen en snachts zelfs vriezen en dan word je wakker, jij je uitje raam en ligt er weer sneeuw op de toppen van de bergen haha! Gek gek gek maar op de mooie zonnige dagen is het super gezellig en genieten in het dorp. Wel wordt het ook drukker en zijn de toeristen niet meer weg te slaan. Wat betekend ook bij Ziptrek hoogseizoen! Soms lange en drukke dagen maar dat hoort erbij. Daarnaast genieten op een vrije dag en dan ben je zo weer opgeladen voor een nieuwe dag. Gisteren had ik vrij dus eergisteren was het tijd voor een house warming! Erg gezellig met de huisgenoten, vrienden van het hostel, collega's en vrienden. Een mooie bende bij elkaar en vooral veel gezelligheid en gekkigheid. Gisteren was het dus tijd voor de eerste grote schoonmaak in het huis. Dat hoort erbij zullen we maar zeggen ;-) 

Om het contact met de hostel mensen goed te onderhouden doen we elke zondag mee aan een pub quiz. Altijd leuk en gezellig! Met collega's ben ik een aantal keren gaan frisbeën, moet toch een beetje integreren in de nieuw zeelandse cultuur ;-)  En als famil ben ik laatst met Ema gaan paardrijden. Ik had dit nog nooit echt gedaan, met name ook omdat het me niet echt super te gek leuk lijkt. Dit komt omdat ik niet echt een paarden fan ben. Maar we dachten hier, in dit paradijs, waar veel toeristen het doen dus de paarden gewend zijn aan beginners, hier moet het te gek zijn! In het begin was ik zelfs een beetje zenuwachtig (ik weet het ik spring zo van een cliff of brug maar paarden?). Ze waren vrij groot vond ik maar toen ik er eenmaal op zat en we gingen rijden moest ik voorl erg lachen. Toen bleek dat mijn paard er geen zin in had was dit lachen snel over. We waren met 4 toeristen en 1 instructeur. De instructeur ging voorop, de 3 paarden netjes in een rij erachter en ik minimaal 10 meter daarachter. Mijn paardje was moe, had honger of een kater, ik weet het niet, aangezien je niet met ze kunt praten dus dat vond ik het moeilijkst van alles. Je weet niet wat ze denken of doen dus echt controle over het paard had ik in ieder geval niet. Ik praatte wel tegen hem omdat ik niemand om me heen had en ik probeerde een band te scheppen maar ook dat werkte niet. Soms stopte de instructeur en was k voor 1 minuut weer met de groep. Uiteindelijk heb ik dus ook niks meegekregen van de informatie die de instructeur gaf over de omgeving enz. Ik weet niet of het paard kon voelen dat ik me niet helemaal op mijn gemak voelde maar de conclusie is dat ik het niet nog eens ga doen. Echt controle had ik nooit over het paard en ik heb geen moment relaxed op het paard gezeten. Misschien jammer maar respect voor de mensen die het wel kunnen en te gek vinden. Ik laat het aan jullie over ;-) De volgende famil zal dus weer bestaan uit iets wat meer te maken heeft met adrenaline!

Ik begon dit verhaaltje met Sinterklaas. Laat ik het beeindigen met jullie allemaal alvast een heeeeele fijne Kerst te wensen, een goede jaarwisseling en de beste wensen voor 2016!!!!!

Waarschijnlijk zal het nieuwe verhaaltje vogend jaar verschijnen, tot dan!!!!

Groetjes!!!!!

  • 05 December 2015 - 16:17

    Liesbeth :

    Hallo Inge. Fijn om weer wat van je te lezen. Natuurlijk wisten we al van je paardrijden. Volgende keer gaat het misschien wel beter. Fijne tijd nog verder. Groetjes van mam Liesbeth

  • 07 December 2015 - 13:21

    Ria En Ger:

    Hoy Inge,

    Wat fijn dat je je draai hebt gevonden en dat het appartement je zo goed bevalt.
    Na alles wat je al gedaan hebt, valt het ons tegen dat je moeite hebt met het paardrijden.
    Maar ja, het moet bij jou ook niet alledaags, uitdagend, spannend, gek en wild zijn en dat vind je bij paardrijden niet. Toch?

    Inge voor jou ook een hele fijne, groene en zonnige Kerst en een prettige jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2016.
    Pas goed op jezelf en we zien weer uit naar jou volgend verhaal in 2016.

    Groetjes
    Ria en Ger

  • 07 December 2015 - 14:00

    Oma Hurkxkens:

    inge je had ook het paard van sint nicolaas moeten nemen . dat was een echte kinder vriend . een andere keer .... leuk om na lange tyd weer iets van jou te kunnen lezen .. het is hier vandaag stralend weer ,,,, geen wind geen regen van s,morgens al de zon `15 graden ,,zolang de +++ ZON +++ schijnt ... dan wordt het snel kouder . maar mooi zonnig overdag met mij gaat het goed , Liesbeth is zo net nog hier geweest . , want het is maandag morgen . vast terief... het is 7 december . en langzaam verreizen de kerst bomen en lichtjes in de huiskamers, inge de mensen hebben het druk , erg druk , maar alles heeft ook zijn mooie kant , inge of het nu bij jou .. FEESTDAGEN OF WERKDAGEN ZIJN .. oma wenst jou een gezegend en mooi 2016 toe ,, en een dikke ++ kus ++ je bent ver weg ,,, maar de hele dag en dagen heel dicht bij ons groetjes oma hurkxkens 7 december 2015 2 uur in de middag

  • 08 December 2015 - 10:00

    Ria:

    Tja, je kunt niet overal even goed in zijn, zeker als je daarvoor medewerking van een dier nodig hebt. Misschien is een vurige hengst meer iets voor jou?
    In elk geval: een heel fijn kerstfeest (lijkt mij heel raar in zomerse temperaturen) en eine gooie roetsj naar 2016. Groetjes vanuit een zonnig, lenteachtig (hoorde net vogeltjes fluiten!!!) Remunj.

  • 04 Januari 2016 - 12:46

    Inge Van Kruchten:

    inge de dagen zijn . om . wij gaan verder in 2016 maar ik kom nog effen terug op dat paard ,,,, voor dat je op het paard gaat zitten . moet je hem een groot glas bier geven ... en hem verwennen . en iets beloven ,,, je zult zien dat hij van je gaat houden ,,, inge met mij is nog alles goed , maar toch blij dat de hele reutemeteut weer in de kruipruimte staat ,,, ik heb gezegt ++ TOT EEN VOLGEND JAAR ++ ik heb nog een oliebol en nog een wafel [[[ Liesbeth en gertie is nog vanmorgen hier geweest ... ] en ik ga mij nog wat warm eten klaar maken [ nog restjes ] lieve inge vele groetjes van je oma uit sint odilienberg het is hier nu 4 januari 2016 12.42 uur .. ik zal weer gauw iets van mij laten horen

  • 04 Januari 2016 - 22:04

    Gertie:

    Leuk om dig te volgen!!!
    Gelukkig nuujjoar!De allerbeste wensen!!!xxx

  • 18 Januari 2016 - 16:40

    Oma:

    inge het laatst heb ik jou goede raad gegeven hoe je een paard moet verwennen . het was 4 januari 2016 ... het is nu 18 januari morgen is jou broer ruud jarig . zaterdag wordt er een bezoek gebracht . . het is een beetje , winter , buiten ... maar de weerman voorspeld toch geen winter . dus de schaatsen moeten nog even in de kast blijven liggen . met de rollater zou dat best kunnen . ???????? je bent nooit te oud om te leren . inge met mij en de verdere familie gat alles zijn gangetje. mam is de dagen aan het aftellen . en de carnaval is ook op-- komst + vele lieve en gezellige dagen en weken gewenst en ik zal gauw weer iets van mij laten horen inge ik denk aan jou oma hurkxkens 18 - 1 2016 het is 16.41 nld tyd .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 45026

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: