Update over het reilen en zeilen in dit paradijs - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Update over het reilen en zeilen in dit paradijs - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Update over het reilen en zeilen in dit paradijs

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Halloo Halloo!!!!!

Hoe is het dan toch met iedereen? 

Hier gaat het super!!!!! Om te beginnen, ik heb inmiddels helemaal mijn draai gevonden bij Ziptrek. Het werk is echt te gek, lekker buiten, met mensen/toeristen die altijd blij zijn, actief werk en tegelijkertijd een beetje gek doen terwijl we van boom naar boom zippen; woohooo wat willen we nog meer! Zo maak ik elke dag ook nieuwe vrienden. Afgelopen week een koppel uit Fiji leren kennen dus natuurlijk hun emailadres gevraagd voor als ik op vakantie ga daar, in dat andere paradijs op aarde ;-) Tegelijkertijd is het werk ook erg vermoeiend. Laatst hadden de kinderen in Nieuw Zeeland en Australie school vakanties. Dit betekende hoogseizoen bij ons en hierdoor had ik binnen 4 dagen bijna 50 uur gewerkt! Aangezien het zo intensief is was ik dus helemaal gesloopt.  

Ik heb me laten vertellen dat deze schoolvakantie gelijk is aan het zomerseizoen, start in December. Dat wordt dus echt bikkelen! Dit motiveerde me nog meer om het werken voor accommodatie in het hostel te beeindigen en een eigen plek te vinden. En dit is inmiddels gelukt!!!!! Super, ik kan niet wachten om mijn eigen kamer te hebben en nog belanrijker; om een dag vrij te hebben!!!! 14 november ga ik verhuizen naar een appartement dat ik deel met twee andere jongens en bevindt zich 10 min lopen van het centrum. Plus op de zogenaamde Queenstown Hill, elke dag dus een flinke berg op en af maar het is zoooooooo de moeite waard want het uitzicht is prachtig!!!!! Zo gauw ik er woon zal ik jullie foto's sturen want wow! Het uitzicht waar ik elke dag mee wakker wordt is te mooi om waar te zijn. Ook hebben we een balkon en dakterras dus met dit alles belooft het een mooie zomer te worden. (moet raar klinken voor jullie nu jullie net de wintertijd in zijn gegaan ;-) ) 

Naast al het werken is het me gelukt om ook meer van alle activiteiten en avontuur te genieten hier. Dat is waarvoor we hier zijn natuurlijk. Met het hostel hadden we een paar weken geleden een uitje om het winterseizoen af te sluiten. Eerst bezochten we de IceBar. Raar maar waar, het is een bar waar letterlijk alles van ijs is. Van de tafels, stoelen, de bar en je glas waaruit je drinkt. Dit glas kon je uiteindelijk op de grond kapot gooien haha, dat was mijn favoriete bezigheid in de bar. Naast het spelen van air hockey natuurlijk waarbij ook alles van ijs was. Daarna gingen we naar de Fear Factory. Dit is een spookhuis, ja, een écht spookhuis. Niet wat wij op de kermis hebben want wow hier liepen we met een groepje van 4 personen in het donker en moesten we kleine rode lampjes volgen maar daarbij werden we dus van alle kanten aangevallen en lieten ze ons schrikken. Ik kon eigenlijk alleen maar lachen maar ook van de angst en het feit dat de jongen in onze groep het hardste gilde. Zeker iets waar ik nog een keer naartoe ga! 

Via Ziptrek kan ik zogenoemde "famils" doen. Dit betekend dat je de activiteit gratis mag doen om er vertrouwd mee te raken. Aangezien ik direct contact met de gasten heb en veel met ze klets kan ik de andere activiteiten in het dorp dus goed verkopen. Daarom mag ik het gratis doen zodat ik precies weet wat het inhoudt. Samen met Ema (zij werkt als receptie manager in een hostel dus heeft dezelfde deal) hebben we inmiddels de Thunder Jet en Canyon Swing gedaan. De Thunder Jet is een speedboot die over het meer raced en rond draait en scherpe bochten maakt en woohooo lekker hard sjeezen! De Canyon Swing is van ander kaliber. Dit is een heeeeeeeele grote schommel waarbij je 105 meter in een ravijn omlaag valt/schommelt. Incusief een vrije val in het begin aaaaah dit was weer net zo spannend en onnatuurlijk dan de bungeejump een paar jaar geleden! Heerlijk en we mochten 2x gaan aangezien het een famil was. Kan niet wachten om ook dit vaker te doen! 

Over het algemeen is het alleen maar genieten hier. Ik wordt elke dag met een glimlach wakker. Zeker nu de temperatuur aan het stijgen is, de sneeuw bijna op alle bergtoppen gesmolten is en de terrassen geopend zijn. Het is lente en vanaf nu wordt het alleen maar drukker in het dorp. Op een zomerse dag aan het water is het genieten en wordt er gebarbecued en van een alcoholisch drankje genoten. Nog meer reden om dus hier en daar een vrije dag in de week te hebben. Tegen die tijd zal ik ook regelmatig Queenstown verlaten en weer op roadtrip gaan om meer van het eiland te zien. Nog lang niet genoeg van dit land en deze omgeving dus. Last but not least: Renee is ook in het land!!!!! Zij is inmiddels in het Noordereilandt aangekomen en is daar rond aan het reizen. Het zit er dus dik in dat ik in het volgende verslag kan schrijven dat zij ook in Queenstown is aangekomen!!! Kan niet wachten :-)

Happy Days!! Zoals ze hier zeggen. Ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat.

Groetjes!!!!!!!! -X- 

  • 25 Oktober 2015 - 11:13

    Ria En Ger:

    Beste Inge,
    Zo te lezen heb je je draai weer goed gevonden.
    We hebben weer met genoegen je avonturen gelezen.
    Het kan bij jou nooit wilder, gekker of uitdagender zijn. Toch ?
    Leuk dat je een appartementje krijg. We zijn benieuwd naar de foto van het uitzicht wat je ziet
    wanneer je 's morgens opstaat.
    Blijf genieten, werken en vooral goed op jezelf passen.

    Groeten vanuit Posterholt.

  • 25 Oktober 2015 - 11:15

    Liesbeth :

    Mooi Inge om je verslag te lezen, fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet van alles om je heen en we kunnen niet wachten om alles zelf te kunnen zien. Heel veel knuffels van mam Liesbeth



  • 25 Oktober 2015 - 11:45

    Peterke:

    Wat weer een mooi verhaal. En zoals je het beschrijft weet ik dat je het ook zo beleefd en er intens van geniet. Schitterend toch. Het duurt ons nu nog te lang om het met eigen ogen te zien en het ook zelf te beleven. Maar 15 februari 2016 dan is het zover. Dan komen we naar je toe. Normaal zeg ik het verlangen is mooier dan het hebben, maar nu duurt nog bijna 4 maanden verlangen wel erg lang. Maar we tellen af. Blijf ons nog meer verhaaltjes toesturen zodat we ons nog meer kunnen verheugen op het weerzien en op onze vakantie in Nieuw Zeeland. Tot gauw.
    Papski.

  • 25 Oktober 2015 - 15:22

    Jo & Fieny:

    Hallo meid,

    Wat een genot om te lezen hoe geweldig je het daar hebt. Super !!!
    Tussen de regels door voel je de vreugde en de spanning die je daar beleefd.
    Een eigen plekje, de zomer voor de deur en vol op genieten wat wil je nog meer.
    Ja, je ouders op bezoek hebben zal idd nog iets zijn waar je naar verlangd maar ook
    dat zal binnenkort gebeuren. Nog heel veel plezier daarginds.
    Groetjes vanuit de Holst, Jo & Fieny.




  • 26 Oktober 2015 - 18:59

    Hay En Truus:

    Hoi Inge

    Zo te zien heb je echt naar je zin in Nieuw Zeeland.
    Met je werk en ook in je vrije tijd.
    Het zijn wel veel uren die je maakt maar zo te zien krijg je er veel genoegen voor terug.
    We hopen dan binnen kort wat foto's te zien van het appartement en de uitzicht van uit het appartement.
    En binnen kort kun je weer eens in het dialect praten als Renee komt en dan in Februari als Pap en Mam komen.
    Geniet nog maar heeeeeeeeeeeel veel van je verblijf in Nieuw Zeeland.
    We horen nog wel van je.
    Groetjes en xxxxxxxxxxxxxxx

    Truus en Hay

  • 29 Oktober 2015 - 17:04

    Ria:

    Hoi Inge: weer geweldig leuk om te lezen hoe je (alweer) geniet van alles.
    Veel plezier in je eigen appartement. En zeker ook als je pap en mam ook eens komen kijken.

  • 03 November 2015 - 10:46

    Ellie:

    Hoi Inge,
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    Have fun and take care!

    Groetjes, Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 45043

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: