Lima & Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Lima & Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Lima & Cusco

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Juli 2014 | Peru, Cuzco

Hola a Todos!!

Vorige week rond deze tijd landde ik in Cusco! Week 1 kan dus alweer afgevinkt worden, oftewel waar blijft de tijd!! Het hele avontuur begon eigenlijk al vanaf het moment dat we op het vliegveld aankwamen. Mijn vlucht was geannuleerd!!! Oy oy oy dacht ik en zag ons alweer in de auto op weg terug naar Limburg zitten. Gelukkig viel dit wel mee en moest ik maar een paar uur langer op Schiphol wachten voor ik richting Lima vloog. Sterker nog, de vervangende vlucht was een rechtstreekse vlucht naar Lima ipv overstappen dus eigenlijk alleen maar beter! Hierdoor kwam ik om 18.00 in Lima aan ipv 22.00. Hier zou ik worden opgehaald en naar mijn hotel gebracht worden. Helaas door een miscommunicatie werd ik pas rond 23.00 uur opgehaald dus heb ik nog lang op het vliegveld moeten wachten. In het hotel aangekomen was ik dus he-le-maal gaar...gelukkig stond hier een heerlijk bed voor me klaar!

De volgende ochtend had ik nog vrij om wat rond te lopen in Lima. M'n eerste indruk was niet al te best. Sowieso is het er heel erg grauw en grijs en bijna altijd bewolkt. Verder zag het er best wel armoedig en vies uit. Ook weinig toeristen in dit gedeelte waardoor ik met mijn blonde haren best wel aangestaard werd. Aan de andere kant genoot ik er wel van omdat het weer een hele andere cultuur was en k toen pas echt besefte dat ik dan eindelijk in Zuid Amerika ben! Later heb ik me ook laten vertellen dat ik niet in het beste gedeelte van de stad was, sowieso niet het toeristische gedeelte...vandaar!

's Middags vloog ik naar Cusco en alleen de vlucht al was super mooi!! Over het Andesgebergte, hiervan heb k ook wat foto's geüpload. In Cusco aangekomen kreeg ik gelijk een totaal tegenovergestelde indruk. De zon scheen er en in de taxi rit naar het hotel genoot ik al van de prachtige stad. Je ziet er veel terug van de Inca periode, zoals de muren die nog zijn overgebleven en vele smalle straatjes (oke om het een klein beetje vergelijkbaar te maken, voor de gene die het kennen; denk aan Thorn). Ik had wel gelijk last van hoogteziekte en dit heeft eigenlijk nog wel tot vrijdag ongeveer geduurd. Ik was erg moe, slap, misselijk, hoofdpijn, uitgedroogd en na een klein stukje wandelen hier al buiten adem. Mijn stagebegeleider zei dan ook dat ik het rustig aan moest doen de eerste week. Nou hij kende mij toen natuurlijk nog niet maar dit was een erg moeilijke opgave voor me. In Cusco verblijven ook 2 klasgenoten van me dus de eerste avond heb ik gelijk met Rick afgesproken. Kirsten heb ik nu nog steeds niet gezien, zij is op tour maar zal woensdag waarschijnlijk in Cusco zijn dus dat wordt een leuk weerzien! :-D Verder heb ik accommodatie geregeld en woon ik nu bij een meid uit Peru. Jenny heet ze, 27 jaar dus ook nog jong en ook erg ondernemend. Het huisje ligt in San Blas en ligt iets hoger gelegen dan het centrum. Wel 5 minuten van het centrum maar ik woon bovenaan een trap. Toen ik deze de eerste keer op liep viel ik bijna flauw. Dit was dan ook pas op de 2e dag in Cusco dus de hoogte en inspanning kon ik nog niet aan. Inmiddels ben k wel nog buitenadem als ik boven kom maar is maar ff en ben je zo weer van hersteld. Nu geniet ik alleen maar van het uitzicht als ik uit de raam kijk of 's ochtends buiten kom.

De rest van de week ben ik wel al 3x op kantoor geweest. Allereerst om kennis te maken en om alles door te spreken met mijn begeleider. Later ook om alvast een begin te maken aan het onderzoek. Maar na een paar uur kon ik niet meer, was ik of te moe, hoofdpijn, misselijk of wat dan ook. Zo kon ik helaas ook nog niet erg op avontuur in de stad hoewel ik daar niet op kon wachten!

Gelukkig ging het wel elke dag beter. In het weekend was ik weer zo goed als fit. Toen dus met Rick leuke dingen gedaan zoals op stap, voetbal gekeken en nog eens 100 meter hoger een berg opgeklommen om NOG een mooier uitzicht over de stad te krijgen (zie foto's). Dit is een wandeling van 30/45 minuten en zal ik zeker nog vaker gaan doen! Heerlijke wandeling en het uitzicht is onbeschrijflijk, kan ik wel gebruiken om na een dagje kantoor mijn energie kwijt te kunnen.

Om dit te kunnen doen moet ik wel 's middags een beetje vroeg klaar zijn met werken. Rond 5 uur/half 6 gaat de zon onder en om 6 uur is het dus echt donker. En niet alleen dat, zo gauw de zon weg is koelt het enorm af! 's Ochtends schijnt al lekker het zonnetje maar kan het nog fris zijn, 's middags is het dan heeerlijk rond de 20 graden en genieten maar 's avonds heb je echt weer een lange broek, vest, jas, muts, sjaal nodig..niks is te gek, ik heb nog net geen handschoenen bij me maar soms zou ik ze wel kunnen gebruiken! Deze kou heeft ook wel weer zijn voordelen, zo is er eigenlijk geen ongedierte hier. De enige dieren die k tot nu toe gezien heb zijn zwerfhonden en lama's. Met deze lama's kun je op de foto samen met een in klederdracht geklede local.

Vandaag heb ik de eerste échte werkdag gehad. Ik zal deze en volgende week vooral bezig zijn met kantoorwerkzaamheden zodat ik het reilen en zeilen van het bedrijf door krijg. Daarna kan en mag ik dan echt beginnen met mijn onderzoek. Dan zal ik dus ook mee gaan met de tours, kan niet wachten om alles te zien in deze omgeving!!

Zoals jullie merken heb ik het alweer helemaal naar mijn zin! Vanavond heb ik ook alweer het eerste uitstapje met het bedrijf. Het bestaat namelijk 10 jaar dus dit gaat gevierd worden met wat drankjes en een etentje.

Bij het volgende verslag zal er vast weer van alles gebeurd zijn dus tot dan!!!

  • 15 Juli 2014 - 10:24

    Mat:

    Hoi Inge,
    t is weer gezellig en sjoon, met vul versjillende ervaringe..... t liek meer op n hoogtestage veur t kommende sezoen, haha...!
    Vul plezeer!

  • 15 Juli 2014 - 12:10

    Vicky:

    Wauw! Ik krijg reiskriebels van je verhaal en foto's!
    Veel plezier!

  • 15 Juli 2014 - 14:24

    Oma Hurkxkens:

    inge toen ik jou reisverslag had gelezen dacht ik ,,, dat is misschien nog wat voor mij ,,, of ,, wat hoe denk jij er over ? je bent nooit te oud om iets mee te maken .. en bijna 86 ik denk er nog eens goed over NA maar eerst mijn verjaardag en dan misschien tot ziens in lima inge groetjes van oma

  • 15 Juli 2014 - 19:04

    Peter:

    Sjoon Inge het verhoal en de foto's. En die oma toch. Klopt toch " hoe aajer hoe gekker".

  • 15 Juli 2014 - 21:24

    Judith:

    Hee Inge,
    Klinkt weer erg avontuurlijk allemaal! Gelukkig ben je weer opgeknapt en kun je jezelf weer zijn! Kijk uit voor die lama's!
    Geniet ervan en ik kijk al uit naar je volgende verslag!
    Xxx

  • 15 Juli 2014 - 22:57

    Jef:

    Klinkt weer als een mooi avontuurtje! Fijn op de foto met de lama

  • 16 Juli 2014 - 11:48

    Truus:

    Hallo Inge
    Wat een avontuurlijk begin weer. Geniet ervan. DE weken zullen weer omvliegen.

  • 16 Juli 2014 - 13:26

    Hannie:

    Inge! Klinkt super weer! Geniet maar van alles en kiek oet veur de lama's. Veur se het wits spiejt der dich onger...
    Have fun en veel succes met het onderzoek. xxx

  • 17 Juli 2014 - 15:40

    Ria:

    Hoi Inge: Leuk, dat je het weer naar je zin hebt. Zal wel weer heel anders zijn dan Australië, of niet?
    Succes met je werk en vergeet niet te genieten van alle nieuwe en leuke ervaringen.
    Groetjes uit Remunj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 45018

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: