28 sollicitatiebrieven en 12 interviews verder.... - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu 28 sollicitatiebrieven en 12 interviews verder.... - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

28 sollicitatiebrieven en 12 interviews verder....

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ja ja ja, eindelijk is het dan zover! Ik heb goed nieuws over mijn verblijf in Queenstown! 

Zoals in het vorig verslag beschreven beviel het leven in Queenstown me meteen en sindsdien is het alleen maar beter geworden. Het is gelegen in een super mooie omgeving; bergen met besneeuwde toppen, een super helder blauw meer, oneindige mountainbike en wandel trails, en mijn lijst van alle activiteiten die ik wil doen wordt langer en langer. Denk hierbij aan bungeejumpen, parasailing, down hill mountainbiken, Milford Sound en nog veel meer! Deze plek heeft het allemaal dus vandaar dat ik hier voorlopig wil blijven en op zoek ben gegaan naar een baan.

Vanaf het begin hier in Queenstown heb ik me ingeschreven bij een uitzendbureau en zij hadden al snel wat huishoudelijk werk voor me. Dit hield in dat ik in verschillende hotels en accommodaties heb gepoetst en bedden heb opgemaakt etc. Dit zorgde ervoor dat ik een aantal super mooie en luxe accommodaties heb gezien en bijvoorbeeld veel king size bedden heb opgemaakt. En ja jullie verwachten het al, ook de bedden besprongen voordat ik ze opmaakte haha. Zo vaak kom je niet in de gelegenheid om op zo'n groot en luxe bed te springen dacht ik zo ;-) Dit was dus perfect om de eerste inkomsten te incasseren. 

Daarnaast ben ik ook op zoek gegaan naar accommodatie aangezien elke nacht in een hostel vrij prijzig is hier in dit populaire plaatsje. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen in de Haka Lodge. Hier woon ik nu en werk ik voor accommodatie. Dit betekend weer bedden opmaken, poetsen plus was wassen en opvouwen. Niet verkeerd aangezien ik hierdoor geen kosten meer heb voor accommodatie en elke verdiende dollar kan sparen. Hoewel sparen een onbekend begrip is in Queenstown omdat er altijd wat te doen is en dit kost altijd geld. Denk hierbij aan feestjes, happy hours, kroegentochten etc. De haka lodge http://www.hakalodge.com/lodges/haka-lodge-queenstown/ is een gezellige en vrij moderne accommodatie. Ik verblijf met collega's in de staff room dus dit is gezellig aangezien alle werknemers te gek zijn hier. Dit vormt dus een beetje mijn familie hier. Over familie en feesten gesproken; Kerstmis! Aangezien het hier winter is en af en toe sneeuwt, kregen we allemaal een beetje het kerstgevoel omdat de meeste mensen van Engeland zijn dus iedereen is gewend om in de winter kerts te vieren. Elke woensdag is er in het hostel chocolade fondue maar afgelopen woensdag hebben we Fakemas oftewel Nep kerstmis gevierd. Erg leuk en gezellig, 's middags al begonnen met cakejes en vanalles te bakken, onder het genot van wat biertjes en kerstmuziek! Daarna de woonkamer versierd, inclusief kerstboom en alles erop en eraan! En al snel druppelden de gasten binnen om dit met ons te vieren. Iedereen bracht wat lekkers mee om te eten en wij van t hostel zorgden voor gratis Gluhwein! Na wat spelletjes te hebben gespeeld was het tijd voor iets wat iedereen over de hele wereld schijnbaar doet tijdens kerst: Home Alone kijken! Haha en na de eerste film hadden we nog niet genoeg dus keken we ook Home Alone 2, hoppa! Onder het motto: als we het doen, doen we het goed ;-) Super gezellige avond!!!!!!

Okay ik zit dus gebakken qua accommodatie, vrienden en gezelligheid. Nu nog een echte baan vinden! Na vele sollicitatie brieven en CV's te hebben gestuurd werd ik ook regelmatig uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek. Meestal had ik een goed gevoel na de gesprekken en des te teleurstellender was het dan als je een telefoontje kreeg dat jij het helaas niet was geworden. Ff sip maar daarna weer met frisse moed door en opnieuw solliciteren aangezien er genoeg banen beschikbaar zijn op het moment. Ter verduidelijking, ik ben op zoek naar een baan in toerisme of iets wat te maken heeft met de extreme sporten hier in de omgeving. Dit is het paradijs voor wat betreft dit allemaal dus ik dacht; de aanhouder wint en zeker nu het einde van het wintseizoen nadert dus het zomerseizoen begint dacht ik, dit wordt mijn periode om een baan te vinden. En jaaaaaa vandaag kreeg ik het veel belovende telefoontje: ze bieden me een baan aan voor het zomerseizoen en willen mij graag uitnodigen om deel uit te maken van het team. Ik zeg jaaaaa uitnodiging geaccepteerd ;-)! Nu vragen jullie je natuurlijk af wie wat waar bij welk bedrijf dan toch?!?! Neem een kijkje op http://www.ziptrek.co.nz/ en jullie krijgen een idee van wat het bedrijf inhoudt en hoe mijn nieuwe kantoor er vanaf september uit gaat zien. Ik wordt tour guide voor deze ziptreks. Groepen van ongeveer 10 personen ga ik begeleiden door de bossen en bergen van Queenstown. Niet via de wandelpaden maar via kabelbanen dus van boom naar boom sjeezen!!!!! In september begin ik met een training en dan zal ik het hele zomerseizoen dus tot en met April hier werken. Als het goed is, is het prima te combineren met het werk in Haka Lodge dus dit is perfect!

De komende 2 weken, tot ik dus bij Ziptrek begin, werk ik ook nog voor de Winter Games. Bekende wintersporters van over de hele wereld komen naar hier voor wedstrijden etc. Mijn taak is om met een tablet rond te lopen tussen alle toeschouwers om hun emailadres en interesse te krijgen zodat ze uiteindelijk een enquete invullen. Gezellig dus met iedereen kletsen en ondertussen alles meekrijgen van de wedstrijden en evenementen, niet slecht dacht ik zo! Verder hoop ik dat ik zelf ook nog kan snowboarden op een van deze dagen want daar ben ik niet meer aan toe gekomen. 

Ik heb het dus weer prima naar mijn zin en langzaam begint er weer vorm en structuur in mijn leven te komen. Ik kijk er naar uit om hier de hele zomer te verblijven en om de omgeving te verkennen terwijl ik hier woon en werk. Dit verhaaltje is dus voornamelijk inhoudelijk maar bereid jullie voor; ik ben bang dat het volgende verhaaltje weer veel actie en avontuur bezit!

Nu gaat het me niet lukken maar ik hoop jullie snel ook weer wat foto's te kunnen laten zien.

Liefs!

  • 18 Augustus 2015 - 14:13

    Liesbeth :

    Hoi Inge, leuk dat het gelukt is om een baan te vinden in Queenstown. Voor de rest fijne tijd daar en geniet van je verblijf.groetjes van mam Liesbeth

  • 19 Augustus 2015 - 10:50

    Peterke:

    Goed gedaan meid. Inderdaad de aanhouder wint. Veel succes en plezier met de baan en we horen graag snel hoe het een en ander verloopt.
    Groetjes papski.

  • 22 Augustus 2015 - 16:11

    Ria:

    Kerstmis vieren in augustus: moet er nu nog niet aan denken. Ik associeer dat automatisch met koud weer.

    Wist je al dat Frank op dit moment aan de andere kant van de wereld zit? In Canada! Op bezoek bij zijn vriendin. Hij is de 17e vertrokken en blijft er, als alles goed gaat, vier weken; tot 14 september.

    Ik wens je heel veel succes met je nieuwe baan. Pas goed op jezelf. Maar geniet er ook maar weer van.

    Groetjes vanuit een zonnig en warm Remunj.

  • 22 Augustus 2015 - 17:52

    Ria En Ger:

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan, veel succes en dat het een mooie zomerperiode voor je mag worden.
    Hopelijk doe je ook hier weer nieuwe ervaringen op.

    Geniet verder maar van je verblijf daar en tot de volgende keer.


  • 24 Augustus 2015 - 18:25

    Hay En Truus:

    Hoi meid
    Echt toppie zoals alles verloopt
    IK lees tussen de regels door met hoeveel plezier je er alles weer beleefd .
    Als ik het goed heb gelezen heb je dus twee banen
    Een voor inwoning
    En een voor het spaarpotje weer te vullen
    Dit is wel echt een job die bij jou past vol avontuur
    geniet er dus maar lekker van

    knuffel Truus en Hay

  • 26 Augustus 2015 - 13:28

    Oma Hurk:

    goeie dag inge .. ik moet jou nog bedanken voor de lieve geluk wensen 31 juli .. precies op de dag van mijn verjaardag viel de kaart in de brieven bus , ,, hier is het vaak moeilyk om ze precies op de dag bij de persoon te krijgen maar van uit nieuw zeeland lukt het ... prima ,,, met mij is alles goed ,, het , WEER is precies zoals het zijn moet ++++ zon bewolkt een buitje regen weer zon maar geen onweer na de .Ontzettend , hitte , gelukkig .. ik had ook gisteren en kaart van johan en astrid gekregen .op de kaart ZE ZIJN IN HET WESTEN VAN AUSTRALIEN IN CORAL BAY [ stond het ] ze gingen vaak snorkelen ... inge vele lieve groetjes en een dikke ++++ kus ++++ van oma uit st.o.berg het is 26 juli 2015 een datum waar je van iemand wel meer van hoort . wat ineke betreft . dat is het nieuws de volgende keer oma

  • 29 Augustus 2015 - 15:51

    Oma Hurkxkens :

    inge wij zitten al in augustus ,, al bijna in september . dus het was een typ fout 26 juli 2015 ,,,,, ik herstel dus 26 - AUGUSTUS 2015 ,, liesbeth en peter en ik waren donderdag 27 --8 naar tienray geweest en toen nog naar KEVELAAR ,,, . in een cafe wat gegeten en een heel mooie == BASILIEk = ingewandeld,, nog een kerk en nog een . een kaarsje opgestoken , zoals het hoort ,, natuurlijk even een speciaal momentje aan ineke gedacht . en aan allemaal die het in de familie toch soms het hards nodig hebben . omstreeks 2.30 ? zijn wij weer naar de AUTO gegaan en richting roermond gereden naar het ziekenhuis ,, een bezoek gebracht aan ine ,,, ze hadden haar al van de , bewaking , naar de kamer gebracht . dat was al een goed teken , het was ook zichtbaar goed met haar , misschien had het KAARSJE toch al zijn plicht gedaan . wanneer dat ze naar huis mag . weet ze nog niet , [[ maar dat is op dit moment niet het belangrijkste ]] inge vele groeten van oma uit st. o. berg .

  • 11 September 2015 - 19:51

    Oma:

    inge het wordt weer hoog tyd dat ik iets van mij laat horen .. ik had een paar dagen iets aan de compiuter .. nou ja nou ja ,,, ik had het kastje van .. plaats ,, getrokken waar de compiuter op staat , en er achter gepoetst , alles terug geplaatst , de compiuter aan gezet , maar het wijzertje wou niet wat ik wilde , alles ging stroef en ik kon er geen . kant , mee op ,,, toch wat verkeerd gedaan ,, iets uitgetrokken wat niet mocht ????? wie binnen liep ... konden mij ook niet helpen ,,, tot edwin vanmiddag kwam .... ging zitten ,,, en zei ====== MAM U HEBT DE = muis = VERKEERD [ HIJ DRAAIDE ALLES OM EN HET DING DEED HET WEER ... inge je bent nooit te oud om nog iets te leren ook al ben je 87 MET INEKE GAAT HET WEER LANGZAAM , HEEL , GOED ,, nog rustig aan weer beginnen met de huiselijke dingen , maar er is nu weer tyd voor een dank woordje en dat doen wij bij deze DANK VOOR DE GOEDE AFLOOP inge vele groeten komen naar je toe en zeg ook af en toe DANK VOOR ALLES OMA 11-9- 2015

  • 17 September 2015 - 20:08

    Oma Hurkxkens:

    inge het is 17 september het is buiten nat , de herst is langzaam aan het komen ,,, met ineke gaat het beter , maar doet toch nog niet alles,,, b.v. hard lopen en ook nog niet in , heel. haar gewoon werk doet ze nog niet , maar het gaat iedere dag toch beter , gelukkig ++ eer-gisteren is ook frank terug gekomen , het had allemaal goed gegaan ,,, hij is 4 weken in canada geweest . ik heb nog niet met hem gesproken .. komt zaterdag .. ik had een kaart van hem gekregen ,, daar schreef hij op dat het 40 graden was , dat vond hij toch welaan de warme kant .. zaterdag is , ria , jarig dan hoor ik er meer van inge vele lieve groetjes van jou OMA UIT ST. O. BERG 17-9-2015

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 45044

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: