12 dagen voor vertrek - Reisverslag uit Sint Odiliënberg, Nederland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu 12 dagen voor vertrek - Reisverslag uit Sint Odiliënberg, Nederland van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

12 dagen voor vertrek

Door: ingevankruchten

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Mei 2012 | Nederland, Sint Odiliënberg

Hallo Iedereen!!!

Zoals de meeste van jullie weten is het bijna weer zover! Ik ga weer naar het buitenland. Dit keer ga ik eerst 3 weken met school naar Cuba en daarna 6 weken backpacken van Mexico naar Costa Rica.

3 weken Cuba met school bestaat uit een rondreis van Havana - Las Terrazas - Viñales and Pinar del Rio - Cienfuegos - Trinidad - Sancti Spiritus - Cayo Guillermo - Santa Clara - Varadero (check aub 's de foto's van deze plek, WOUW!) - Havana. Druk programma dus en elke dag is iemand anders uit de groep de "reisleider". Mijn geluk is dat ik gelijk op 22 mei al aan de beurt ben. We komen de 21e rond 15 uur aan in Havana dus dan heb ik nog een halve dag om mijn stadswandeling voor te bereiden. We verblijven dan de eerste dagen in Havana want hier volgen we een cursus Spaans. We hebben het hele jaar al Spaans lessen gehad en op het einde van deze cursus hebben we dus nog 2 toetsen. Dit betekend dat ik na de 1e week al mijn examens afgerond heb dus daarna echt kan gaan genieten van al de andere avonturen. Activiteiten die ik vooraf ook al geboekt heb zijn Salsa Lessen, mag je natuurlijk niet missen tijdens een verblijf op Cuba, zwemmen met dolfijnen en een hike door de bergen. Ik probeer jullie nu al zo goed mogelijk op de hoogte te brengen van wat we allemaal gaan doen in Cuba omdat er daar weinig internetmogelijkheden zijn. Het zal dus ook lastig worden om de eerste 3 weken hier een bericht te schrijven. Wel neem ik gewoon mijn telefoon mee (06-46533175) dus ik zal zeker pap & mam laten weten hoe de tour is gegaan en of ik Spaans gehaald heb. Via hun kunnen jullie dit dus ook te weten komen.

Als het reizen met school is afgelopen vertrek ik met 1 jongen (Tim) en 1 meisje (Stacey) op 10 juni naar Mexico. Vanaf hier zal het internetten veel makkelijker worden en dan zal ik ook zsm een samenvatting over Cuba schrijven! We gaan van Mexico naar Guatamala en dan naar Honduras. In Honduras willen we gaan duiken, dit gaan we nu van te voren ook nog boeken want Tim & Stacey willen hun PADI hier gaan halen. Tim reist maar 3 weken door dus hij gaat ons ongeveer na het duiken verlaten. Met Stacey reis ik dan nog door naar Nicaragua en Costa Rica. Hiervoor hebben we dan nog ongeveer 3 weken want op 16 juli vlieg ik terug naar Cuba. Natuurlijk zijn er meerdere klasgenoten die ook nog gaan doorreizen na de rondreis op Cuba dus hun zie ik dan weer terug. We vliegen dan op 20 juli terug naar Nederland.

Ik heb er heeeeeeeel veel zin in en kan niet meer wachten om te gaan. Mijn backpack is al bijna ingepakt want de kleren die ik meeneem kan ik toch niet dragen hier in Nederland. Erg veel zin om naar de zon te gaan, ik zal vragen of hij ook wat meer in Nederland wil gaan schijnen ;-)

Hasta Luego!!!!

  • 09 Mei 2012 - 08:09

    Stacey:

    You go girl :)!

    Gaat een super tijd worden!!
    xx

  • 09 Mei 2012 - 08:29

    Celine Van De Boel:

    Wauw super meid! Alvast heel veel plezier ;)

  • 09 Mei 2012 - 08:32

    Ria:

    De een komt terug / de ander gaat.
    Als alles goed gaat komt Vicky over 8 dagen terug van Australië. Dus jullie zouden elkaar nog 4 dagen kunnen zien.
    Inge: succes met de voorbereidingen en met je Spaans. En geniet er dan verder van.
    Ik zal je volgen. Groetjes van (een van) je tante(s).

  • 09 Mei 2012 - 09:07

    Roel V. Kruchten:

    Veel plezier Inge!
    Geniet ervan

  • 09 Mei 2012 - 09:13

    Lieke:

    Erg tof Inge, ben stiekem wel weer jaloers! Geniet ervan :).

  • 09 Mei 2012 - 09:17

    Carlyyyyy:

    Eej gek!!! ik mis wat.... volleybaltrainingen in cuba heb je nog niet geboekt... en cursus cubaanse sigaren roken haha! nu kan jan weer elke week zegge: inge zit in spanje,dus die is er niet ;) haha... see ya dudiejj! xx

  • 16 Mei 2012 - 03:47

    Vicky Beckers:

    Super! Ik ben jaloers! Veel plezier!

  • 16 Mei 2012 - 16:30

    Patrick :

    Heyy D'ingetje ;)...

    wat gaaf dat je weer naar het buitenland gaat en gaat backpacken!! En dan ook nog naar deze prachtige landen. Maar ik geef je ook groot gelijk aangezien we nog steeds niet gevraagd zijn voor peking expres ;).

    Ik kan niet wachten tot dat ik weer mijn backpack tas over mijn schouder kan gooien en het vliegtuig in kan stappen... daarom ben ik natuurlijk ook erg jaloers dat jij gaat!! :)

    Geniet er van, en ik ben benieuwd naar je volgende reis verslag.

    Groetjess Pat

  • 15 Juni 2012 - 08:36

    Nena:

    Proficiat chickennnnn!!
    Geniet ervan broene voeluk!!
    Ondertussen Mexico onveilig aan het maken?
    Ik mis je wel hoor, geniet ervan meisie xxxx

  • 19 Juni 2012 - 13:03

    Oma Uit St. O. B:

    inge heb al vaak gezocht naar ==== waar ben jij=== maar van mam hoop ik dat ik je nu kan bereiken. nog van ganser harte gefeliciteerd met je verjaardag. aan deze verjaardag zul je wat de verjaardag betreft nog jaren terug denken .. ja hier is geloof ik alles goed . voor zover als ik weet , veel regen maar ook mooi zomer . weer .echt ,hollands klimaat ++++++ inge vele heel veel groetjes van oma en denk er aan ,,DE TAART IS VOOR OP TE ETEN . misschien was je het vergeten. maar echt waar ,,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 45031

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: