Honduras en Nicaragua - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Honduras en Nicaragua - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Honduras en Nicaragua

Door: ingevankruchten

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 Juli 2012 | Nicaragua, San Juan del Sur

Hola Holaaaa daar ben ik eindelijk weer!!!

Het heeft helaas weer even geduurd voor ik zin en tijd kon vinden om een verhaaltje te typen maar nu is het weer zover en dan heb je ook wat ;)

Het begon met de reis van Guatemala naar Honduras, wouwwww heerlijk luxe bus maar wouww wat n lange reis, van 4u s ochtends tot 22.30 s avonds. Achteraf allemaal de moeite waard want de volgende dag gingen we naar Utila, 1 van de 3 eilanden die boven Honduras liggen, en hier begon het feest!!! Erg cool hostel met gezellige mensen en de duikschool aan de zee was ook perfectoo. De dag dat we aankwamen was gelijk de dag van de week want er stond n bbq op de planning dus voor ons de perfecte gelegenheid om mensen te leren kennen en aangezien het onbeperkt rum punsh drinken was, lukte dit prima! Door met al deze duikers te praten kwam ik tot de conlusie dat ik m'n advanced duikbrevet wel moest gaan halen. Ik me de volgende dag dus aanmelden en deze cursus duurde maar 2 dagen dus ik dacht prima, heb ik ook nog tijd om het eiland te verkennen. Dat ging ik dus ook op n dag doen. Ik en 2 jongens die ook niks te doen hadden gingen een fiets huren en dachten een rondje over het eiland te fietsen. Nou dit werd de ergste fietstocht die k ooit heb gehad. Mijn fiets ging al stuk toen we bij het bedrijf waarvan we ze huurden weg fietste, ik kreeg n nieuwe en t eerste stuk was er niks aan de hand. Tot dat bij 1 van de andere fietsen de ketting brak, we moesten lopen. We dachten bij n strand te komen maar in plaats daarvan stopte de weg en moesten we met de fietsen over rotsen, door struiken, bergjes op pff en dit alles in 30 graden ofzo. Opeens vonden we n weg en konden we de kapotte fiets aan n andere fiets vastbinden en zo konden ze elkaar vooruit trekken. We konden dus weer fietsen maar hadden geen idee waar we waren en op n gegeven moment kwamen we in n bos met miljoenen muggen, daar gingen we weer aaah we waren een heerlijke lunch voor de muggen! Uiteindelijk kwamen we gelukkig een quat tegen en hij nam de jongen met zn kapotte fiets mee en wees ons de weg. Toen snel de fietsen ingeleverd en zijn gaan zwemmen en snorkele
wat n groter succes was.
De advanced cursus was echt vet!! Begon met een deep dive naar 30 meter en een navigatieduik waarbij k wat oefeningen moest doen met kompas enz. Volgende dag gingen we naar n wrak duiken, ook cool en weer s wat anders! Duik 4 was een drift dive maar helaas waren er niet echt stromingen waar we doorheen konden driften maar we deden net alsof en nu weet k wel wat k moet doen als je in n stroming terecht komt. S avonds stond de speciaalste duik op t programma, nachtduik namelijk! Wouw dat was echt vetttt!!!! Vond het wel f spannend want wist niet wat k kon verwachten maar je zag dingen die je overdag niet zag en gewoon cool dat t donker is en dat je alleen kunt kijken waar je met je lamp schijnt ;) Wat ook leuk was, was dat Stacey, Tim en ik op het einde nog 2 fun dives samen konden doen. We hebben dus een super tijd hier gehad. Lekker ook om een aantal dagen op dezelfde plek te verblijven.

We hadden ons nog lang op het eiland kunnen vermaken maar Tim vloog terug naar Cuba dus toen zijn wij met hem mee gegaan weer naar het vaste land. Nadat we afscheid van hem hadden genomen begon weer een lange reis. We wilden eigenlijk naar Nicaragua maar dit was niet te doen in 1 dag. We sliepen dus 1 nacht in Tegucigalpa, de hoofdstad van Honduras en de volgende dag reisden we naar Leon, in Nicaragua. Stadje stelde niet heel veel voor maar we maakte weer snel vrienden die leuke drankspelletjes wisten dus het werd een gezellige middag/avond en we lagen om 22u al in bed. Ook omdat we de volgende dag gingen vulkaan boarden en hiervoor wilden we fit zijn. Dit was echt weer een meeeega vette activiteit. Eerst de vulkaan beklimmen met je board. Bovenop de vulkaan een super uitzicht en je kon in de krater kijken. Maar toen we naar de kant keken waar we vanaf moesten boarden werden we wel n beetje bang. Je kon de bodem niet zien want er kwam op n gegeven moment n hoek van 40 graden waarna het dus nog steiler werd. Je kreeg n overal aan, bril op en gaan met de banaan. De gene die het snelste ging van de meiden kreeg bij terugkomst extra mojitos dus daar wilde k wel voor gaan. Onze guide wist dat dus hij duwde mij nog even extra aan en daar ging ik: 65km per uur de vulkaan af aaaah!! En ja hoor, daarmee ging ik als snelste, zelfs geen jongen was sneller dus in de truck op de terugweg kreeg k al een extra biertje en bij het hostel kreeg iedereen 2 mojitos maar ik 4 dus het werd weer gezellig. Sowieso de biertjes kosten hier in Nicaragua op sommige plekken nog geen euro. Alles is hier lekker goedkoop!

De volgende bestemming was Isla de Ometepe. Dit is het eiland wat zich midden in het grote meer van Nicaragua bevindt. Het weer was niet zo mooi toen we aankwamen maar het eiland bestaat voornamelijk uit 2 grote vulkanen en deze kon je wel half zien tussen de wolken dus was wel al mooi. Staceh wilde liever niet weer n vulkaan beklimmen dus we besloten om kayaks te huren wat ook een succes was. Samen met 4 duitse meiden gingen we het meer op en toen n rivier in waar we veel dieren zagen en ook 2 kleine krokodillen, wouw! We hadden nog n hele middag voor ons toen we hiervan terug kwamen dus besloten om nog naar n waterval te gaan. Helaas kwamen we er hier achter dat we weer moesten hiken, 2 uur omhoog en 2 uur naar beneden en de waterval was niet eens zo speciaal dan we dachten! Hier waren we niet op voorbereid dus wd hadden weinig gegeten dus na t hiken toen we eindelijk terug waren hebben we spaghetti gegeten alsof we dagen niet gegeten hadden en daarna lekker gechillt in de hangmatten.

Sinds gisteren zijn we in San Juan del Sur. Sinds gistermorgen voel k me niet helemaal fit en gisteravond was het helemaal erg, heb een buikgriepje te pakken. Erg balen want we zitten in een cool hostel, op n heuvel met super uitzicht over zee, zwembad, goedkoop eten en drinken en het stadje zelf is ook gezellig en daar was gisteren ladies night wat betekend gratis drinken voor de meiden mja toen lag ik dus in bed. Vandaag gaat het ietsje beter, ik moet even niks eten dan komt t wel weer goed en vanmiddag willen we gaan surfen dus hopelijk kan ik daar energie voor vinden! Anders wordt het plat liggen en kijken naar de surf dudes ;)

Morgen komen waarschijnlijk 3 meiden uit de klas die ook aant doorreizen zijn naar hier dus wordt gezellig boel. Met hun ga ik waarschijnlijk doorreizen naar Costa Rica want Stacey begint over een paar dagen met vrijwilligerswerk in Costa Rica dus dan moeten ook wij afscheid van elkaar nemen :(

Ik ga een plonsje doen in het zwembad, hopelijk frist me dat een beetje op en 1 ding is zeker, tegen de tijd dat ik het volgende verhaal schrijf ben ik weer het ventje! ;)

Bye Bye!!!!

  • 06 Juli 2012 - 05:12

    Hannie:

    Inge!!! Snel beter weare meid. Is zunj! Nog zoveul leuke dinge te doon dus det boekgriepje kin se neet gebroeke. Bun heel erg benuujd nao dien foto's eigelijk, want ich wil dich waal zeen vulkaanboarden! Klinkt super vet iig. Geniet nog van de mojitos en alles! Tot snel! xx

  • 06 Juli 2012 - 09:26

    Ria:

    Inge, misschien een gekke vraag, maar wat zijn mojitos?
    Hee, weer leuk je verhalen te lezen.
    Ik wens je van harte Beterschap. Je ziek voelen op zo'n reis is doodzonde.
    Groetjes vanuit Roermond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 45032

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: