Costa Ricaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Costa Ricaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Costa Ricaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Door: ingevankruchten

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Het is zover, mijn laatste reisverslag. Morgen vertrekken we namelijk weer naar Cuba. Hier hebben we weer zin in, Havana voelt een beetje als thuis maar toch ook wel jammer om Centraal Amerika te verlaten. Gelukkig hebben we de laatste dagen hier nog wel even goed genoten!

Allereerst de reis van Tamarindo naar la Fortuna, dit was weer een lange reis namelijk van 5.30 tot 15.00. Maar wel mooi tussen de groene heuvels en jungle van Costa Rica, hier en daar zag je mooie vogels en apen in de bomen! In la Fortuna zaten we tegenover ons hostel heerlijke nacho's te eten toen opeens Steffie langs liep. Zij was op zoek naar het hostel waar wij verbleven dus Jackpot! Erg leuk om haar weer te zien en we maakten er een gezellige avond van met haar vrienden en wij.

De volgende dag hadden we mountainbikes gehuurd om naar een 70 meter hoge waterval te fietsen. Helaas hadden ze ons er niet bij verteld dat we dus heeeeeel veel bergop moesten fietsen en dat we dus de helft van de tocht moesten lopen. Erg fijn toen wij daar met z'n 4en liepen en toen Steffie met haar vrienden in een taxi voorbij kwamen ;) Gelukkig was het de moeite waard toen we er uiteindelijk aankwamen. Eerst nog een stuk wandelen door de jungle maar je hoorde de waterval al en toen we er uiteindelijk waren konden we eindelijk lekker afkoelen van de klim, het water was ergggggg koud haha! Daarna moesten we weer terug hiken maar hierna kregen we als beloning dat we met de mountainbikes bergafwaarts konden, hiehaaaaa dat was nice en dat hadden we wel verdiend vonden we!!!
Na het stadje nog wat verkend te hebben zijn we naar een soort Thermea 2000 gegaan. De regio staat bekend om z'n hotsprings dus hier wilden we natuurlijk wel even van proeven. Het was eigenlijk een combinatie van thermae 2000, een tropisch zwembad, een glijbanenparadijs en een all inclusive hotel. Het was namelijk een superrrrr luxe complex, we wisten ons dus geen houding te geven want waren dit niet meer gewend, we konden ons helemaal laten gaan op 3 glijbanen die dolle boel waren zoals 45km per uur en we voelden voor het eerst weer eens warm water, we hebben namelijk geen warme douches gehad tijdens het reizen en hier waren sommige hotsprings 35, 40 of 45 graden. En alsof dit nog niet genoeg was, hadden we voor 5 dollar dinner erbij en toen we hoorden dat dit buffet was gingen we helemaal los! We hebben hier 2 uur gezellig gezeten, lange pauzes genomen tussen de gangen door en uiteindelijk voor 3 dagen gegeten ;) Daarna weer lekker terug de hotsprings in om uit te buiken, oftwel perfectooooo!!!

De volgende plek was Monteverde, we zouden om 8.30 de shuttle nemen maar toen we hierin zaten bleek dat er 2 mensen te veel vanuit ons hostel in de shuttle zaten. We waren met z'n 6en, wij 4en en een stelletje dus we dachten ja gaan jullie er maar uit met z'n 2en maar hun hadden 2 dagen van te voren al geboekt en wij maar 1 dag van te voren dus dit zou ook weer oneerlijk zijn. Volgens ons paste het wel in de shuttle maar helaas werkten de mannetjes niet mee waardoor wij met z'n 4en maar zijn uitgestapt en de volgende shuttle pas om 14.30 konden nemen. Mja dit was niet volgens planning dus we wisten in eerste instantie niet wat we moesten doen, behalve even klagen bij de gene die onze tickets had gereserveerd. Van hem kregen we toen het geld terug van 1 nacht dus we dachten, laten we dit geld nuttig besteden en om 9.30 zaten we weer tegenover het hostel, bij onze vaste stamkroeg inmiddels, aan de rum cola :D Jullie kunnen je voorstellen dat dit erg gezellig werd en zo gingen de 6 uur wachten sneller voorbij dan we ooit hadden kunnen hopen. Dit is eigenlijk het gene wat het meest is mis gegaan tijdens het reizen maar gelukkig hebben we dit op een leuke manier op kunnen lossen ;) We moesten met de shuttle/boot/shuttle dus toen we uiteindelijk in la Fortuna aankwamen waren we wel een beetje gaar dus we keken alleen nog een film en gingen toen slapen.

Vooral ook om fit te zijn voor de volgende dag want............................ vandaag was het zover: BUNGEEJUMPEN!!!!!! Wouwwwwwwwwww dit is echt het engste, coolste, gaafste, meest onbeschrijflijke iets wat ik ooit heb gedaan!!!!!! Het is niet te beschrijven maar ik heb de dvd erbij gekocht dus als jullie deze bekijken kunnen jullie je enigszins voorstellen hoe het was ;)

Nog vol adrenaline moesten we toen snel naar de bus want we moesten vandaag sowieso naar San Jose reizen want morgenvroeg vliegen we al vanaf hier naar Cuba! Zoals jullie je misschien nog herinneren hebben we daar geen internet dus de eerst volgende keer dat we elkaar zullen spreken is weer in Nederland!!! Ik vind het jammer dat het voorbij is maar we hebben nu al zoveel gezien en gedaan dat ik het zelf al niet meer kan volgen dus het is aan de andere kant wel goed om naar huis te gaan en om te gaan realiseren wat het avontuur van de afgelopen 9 weken inhield. Natuurlijk kan ik ook niet wachten om jullie weer allemaal te zien dus...........

Tot Snellie Bellie!!!

• 17 Juli 2012 - 12:02

Ria:

Inge: een goede reis terug.
    Kom je ook op het verjaardagsfeest van oma? Ik hoop dan je verhalen life te horen.
    Hopelijk tot dan, groetjes
    Ria

• 20 Juli 2012 - 08:44

Oma:

inge aan alles komt een einde . ook aan leuke dingen ...welkom thuis op 20 juli 2012