Hiehaaa mijn nieuwe hobby!!! - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Hiehaaa mijn nieuwe hobby!!! - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Hiehaaa mijn nieuwe hobby!!!

Door: ingevankruchten

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 Juli 2012 | Costa Rica, Tamarindo

Huj Huj Huj!!!

Zoals ik al zei, bij de tijd dat ik dit verslag zou typen, zou ik wel weer het ventje zijn. En jawel hoor, Inge is back! Dit komt met name ook door mijn nieuwe hobby, namelijk surfen! Nee niet windsurfen of surfen op het web maar golfsurfen!

Ook al was ik nog niet helemaal fit, ik had zin om voor de eerste keer te gaan surfen! De eerste keer dat ik op het surfstrand aankwam keek ik m´n ogen al uit. Hoge golfen, veel surfers en een heerlijke relaxe surfsfeer. Met Stacey en een Canadees meisje (die komen we inmiddels op elke nieuwe plek weer tegen dus wel gezellig) hadden we alleen een bord gehuurd. We gingen met genoeg mensen van het hostel die al konden surfen dus we dachten, als het ons niet lukt dan vragen we wel een van die dudes! Maar daar gingen we, wel even wennen en stoeien maar met vallen en opstaan en vooral veel peddelen ging het niet eens zo slecht. Zeker toen we op ´n gegeven moment steeds vaker recht overeind bleven staan werd het leuker en leuker. De eerste dag was ik dus helemaal kapot, ook omdat ik nog niks durfde te eten. De tweede dag had ik er weer super veel zin in, ik kon weer eten, was weer helemaal fit dus gaan met die banaan! We gingen naar hetzelfde strand dus we hadden de smaak weer zo te pakken. Op het einde van de middag werden de golven hoger en hoger. Ik dacht, doe ´s gek, gewoon proberen maar dit was toch iets te hoog gegrepen. Ik kwam nog niet eens helemaal goed de zee in omdat de hoge golven mij en m´n bord steeds terug duwde richting het strand. Ik had echt de smaak te pakken en ging nog een derde dag op rij. Dit keer gingen we naar een ander strand, hier was het dus weer even wennen en de golven waren anders. Maar dit mocht de pret niet drukken, echte surfers kunnen elke golf aan ;) Na 3 dagen op rij begon m´n lichaam toch wel een beetje te protesteren. Ik had overal spierpijn en vooral 1 schouder deed pijn.
Sinds gisteren zijn we in Costa Rica, wat voor mij ook wel bekend staat om het surfen dus we besloten om nog 1x hier te gaan surfen en om daarna het binnenland van Costa Rica te gaan verkennen. We zijn vanuit San Juan del Sur, onze laatste bestemming in Nicaragua, met 2 jongens richting Tamarindo gegaan en hun wezen ons een goede plek voor beginners om te surfen. Helaas was dit echt echt voor beginners dus de golven waren een stuk kleiner dan wat we gewend waren van Nicaragua. Toch hebben we er weer wat leuks van gemaakt met als gevolg dat we nu allemaal weer flink bruin/rood zijn.

Ik heb het trouwens steeds over "we" maar vrijdag zijn Emma, Lora en Esther aangekomen in het hostel waar wij toen zaten. Het was erg leuk om hun te zien, om te vertellen over onze ervaringen tot nu toe en gelijk de 1e avond een feestje gevierd. Helaas hebben we zondag afscheid van Stacey moeten nemen. Nu reizen we dus met z´n vieren nog tot maandag door Costa Rica en dan weer terug naar Cuba! Dat lijkt me wel leuk, om weer terug te gaan naar waar dit hele avontuur begon!

In San Juan del Sur hebben we vooral nog genoten van het party hostel. Het was er erg gezellig, met veel mensen uit de hele wereld! Zondag zijn we naar een stierengevecht geweest. Ik hou hier helemaal niet van maar hier is het een zondagmiddag activiteit, hoe wij op zondagmiddag naar het voetbal gaan kijken. Het is dan ook niet zo´n heftig stierengevecht, daarom dacht ik, oke ik ga wel mee, vooral omdat iedereen van het hostel ging dus zou wel gezellig worden. Nou hoe ging het, iedereen kon gewoon de ring in waarin ze een stier gingen loslaten en dan was het een kick om de stier te kunnen raken of om de stier gek te maken. Soms werden er dus mensen geraakt en het publiek, waar wij dus zaten ging dan helemaal los en lachen enz. Bij de eerste stier kreeg ik er een naar gevoel van. Vond het echt niet leuk om de stier zo te keer te zien gaan en iedereen maar lachen en ja moeilijk uit te leggen maar ik vond er niet veel aan. Ik wende er wel aan op ´n gegeven moment en jongens van het hostel klommen over de hekken ook de ring in dus om hun kon ik wel lachen maar vindt het toch nog altijd niet leuk voor de stier en snap niet dat dit echt een zondagmiddag activiteit is voor de locals.

Toen we gisteren Costa Rica binnen reden regende het vooral, beetje een domper want hadden we niet verwacht. Verder lijkt het kwa natuur wel veel op de andere landen maar de huisjes zien er wel beter uit en het stadje waar we nu zijn, echt een toeristisch stadje, ziet er ook rijk uit en je ziet dat de mensen het hier beter hebben dan in de landen waar we hiervoor zijn geweest. Dit betekend voor ons dus ook dat alles een stuk duurder is. We hebben gister en vandaag dus gezellig gekookt in het hostel, voornamelijk ook om geld te besparen maar is ook gezellig om te doen! Morgen gaan we naar la Fortuna en hier heb ik met Steffie Roodbeen afgesproken, voor de gene die haar kennen ;) Zij reist ook al een tijdje voor Zuid en Centraal Amerika dus erg leuk om haar weer te zien en om onze reizen samen en met een feestje af te sluiten! Daarna gaan we nog naar Monteverde, waar we vooral hopen op de mooie natuur en speciale dieren. Als afsluiter van de reis ga ik hier bungeejumpen!!! Dit is de hoogste bungee van Latijns Amerika, namelijk 143 meter aaaah erg hoog en spannend maar Lora wil het ook doen dus daar gaan we!!

Vandaag was het dus helaas de laatste keer surfen. Voor mijn schouder wel beter want daar heb ik nog steeds last van maar zoals ik al zei, ik heb m´n nieuwe hobby gevonden! Kan nu al niet meer wachten om weer te gaan. Nog even genieten van de laatste dagen want nu gaat de tijd echt snel en voor jullie het weten ben ik weer in Hollanda te vinden!

  • 12 Juli 2012 - 06:43

    INGEEEEE!!:

    Stoer dien surf verhaole. Ich wil foto's zeen!! Haha. Klinkt nog steeds good allemaol. Bun blie des se dich vermaaks ;). Hie in NL is alles good. Kermis weeekend achter de ruk en slecht weer. Wat wil se nog meer... Tot snel meid! xx Han

  • 12 Juli 2012 - 09:43

    Ria:

    Weer leuk om te lezen, Inge.
    Geniet nog maar van je laatste week.
    Groetjes, Ria

  • 13 Juli 2012 - 10:52

    Oma:

    inge wat moet oma op je verhaal nog vertellen. ? vragen en veel vragen reizen er bij mij. maar waar de spierpijn vandaan komt hoef ik niets over te vragen , daar kan ik je mijn antwoord NU al op geven . maar dat bewaar ik tot later , inge tot gauw ziens oma . o. berg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 45030

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: