Cuba & Mexicooo - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu Cuba & Mexicooo - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Inge Kruchten - WaarBenJij.nu

Cuba & Mexicooo

Door: ingevankruchten

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 Juni 2012 | Mexico, Chetumal

Hola Hola!!!!
Allereerst super bedankt voor al jullie berichtjes vandaag. Ik vond het zo leuk om wat van jullie te horen dat ik dacht, nu is het mijn beurt om jullie op de hoogte te brengen van mijn gebeurtenissen.
Daar gaan we, de eerste 3 weken Cuba. Wat een super tijd hebben we daar gehad. Zo gezellig met de groep en zoveel leuke en mooie dingen gezien, onvoorstelbaar! In het begin had ik natuurlijk meteen m'n eigen tour, dit ging wel goed maar voor m'n gevoel kon het beter en tijdens m'n feedback kreeg ik dan ook dingen te horen waaraan ik moest werken dus kom maar op met de volgende tour om dit te verbeteren! Maar ik had het gewoon gehaald dus mijn vakantie kon al niet meer stuk!! Natuurlijk was er de eerste week wel nog de Spaans cursus wat wel intensief was elke ochtend een paar uur. Maar na ook m'n mondeling en en schriftelijk tentamen te hebben gehaald was het echt feest! Toen begon ook het doorreizen, we hadden het ook wel gezien in Havana en vonden het super om de natuur in te gaan. Highlights van de rondreis waren natuurlijk het dolfijnzwemmen, wouw wat was dit superrrr! Ik zeg als je ooit de kans krijgt; DOEN! Op n gegeven moment was het tijd voor de all inclusive hotels en de blauwe zee met witte stranden. Dit was ook amazing om te zien. Verder zijn we in Trinidad een keer gaan stappen in een grot, ook erg cool gewoon 'n discotheek in 'n grot! Op de laatste dag speelde Nederland tegen Denemarken, bij ons was dat om 12 uur 's middags dus we dachten, we starten vandaag met een bierontbijt, dan zijn we gelijk in de stemming voor de wedstrijd. Helaas werd het niet zo'n groot feest waarop iedereen had gehoopt. Daarna ging de helft van de groep naar Nederland, wij blij dat we niet terug gingen naar Nederland, aangezien de sfeer daar niet al te best zou zijn ;-) Al met al, het enige mindere van de 1e 3 weken was dat iedereen wel een keer last heeft gehad van de buik en diarree, mja als dat alles is!
Toen begon het avontuur dat je alles zelf moest gaan regelen. We verbleven nog 1 nacht in Cuba en we hebben in een Casas Particulares geslapen. Dit is bij iemand thuis, erg leuk om een huis van een Cubaans gezin van binnen te zien en zo een beetje van de echte Cubaanse cultuur mee te krijgen.
De dag daarna vertrokken we naar Mexicooo!! We vertrokken met 4 want Jan wilde richting dezelfde plekken als ons dus hij reist nog even met ons mee. We startte met 2 uur vertraging maar dit mocht de pret niet drukken. We landden in Cancun en zijn dezelfde avond nog naar Playa del Carmen gegaan. Beetje het Salou van Mexico maar voor ons ging er weer een wereld open. Toen besefte we dat Cuba echt een speciaal land is, op het gebied van toerisme, eten, cultuur en eigenlijk op alles. Moeilijk om te beschrijven maar als ik jullie foto's laat zien zullen jullie het al meer begrijpen. De eerste indruk van Mexico was vooral Amerikaans. We waren vooral blij met al de lekkere dingen die we weer konden eten. Ook hier was weer een wit strand en super blauwe zee, heeeeeeerlijk! Daarop hebben we de volgende dag dus gechillt, even bijkomen en opladen voor de volgende avonturen!
In Playa del Carmen waren we ook weer snel uitgekeken want we kwamen niet naar Mexico om te feesten en we wilden de Mexicaanse cultuur leren kennen en hier was het alles behalve Mexicaans. We besloten om naar Chichen Itza te gaan. Weer iets heel anders maar weer heel indrukwekkend, niet voor niks 1 van de 7 wereldwonderen. Na dit bezoek heb ik besloten om het lijstje van de 7 wereldwonderen af te gaan, heb nu al zin in het volgende bezoek ;-)
Tulum was de volgende verblijfplaats. Hier verbleven we in een ergggg leuk hostel, sowieso al veel mensen leren kennen steeds in die hostel. Het leuke was dat we met Tom & Tessa, 2 anderen uit de klas hadden afgesproken. Het voelde alsof we ons al weken niet gezien hadden maar eigenlijk waren het maar 4 dagen. We hebben daar een fiets gehuurd en zijn naar mooie plekjes rondom Tulum geweest. Hier gezwommen in een grot en weer op het mega mooie strand gelegen, op een of andere manier krijg ik geen genoeg van die witte stranden en blauwe zee. Kan ook niet wachten om te gaan duiken en surfen! Tessa was m'n volleybalmaatje tijdens deze reis en toen ik vandaag om 0.00 jarig was kreeg ik van de hele groep dan ook een eigen volleybal en een pompje erbij, huj huj huj! Na het eten van de taart (wat overigens ook weer in elkaars gezichten belandden) zijn we de stad ingegaan en hebben we tequilla en corona gedronken, lekker op z'n Mexicaans! Vandaag moesten we dan weer afscheid nemen van Tom en Tessa want hun blijven nog langer in Mexico. Wij zijn vandaag naar Chetumal gereisd en morgen om 7 uur 's ochtends vertrekt alweer de bus naar Tikal in Guatemala, we reizen via Belize maar zullen verder niet veel zien van dit land. Vandaag zijn we in een hostel beland, unbelievable!!! Een super mooie, moderne villa met alles erop en eraan, van zwembad tot jacuzzi tot fitnessruimte, hangmatten, noem maar op! We hebben net in de stad gegeten en gaan er vanavond een film avond van maken want er zijn ook heerlijke banken en een tv met dvd speler en duizenden dvd's. We moeten morgen 8 uur in de bus zitten dus genoeg tijd om te slapen dus denk we vannacht vooral nog gaan genieten van de villa en dan slapen we morgen wel tijdens het reizen. Het besef dat ik jarig ben heb ik alleen vannacht gehad, de rest van de dag niet echt maar deze mooie villa was wel een leuk cadeau! Hier ga ik dan ook weer snel van genieten, geen idee van welke faciliteit ik het eerst gebruik ga maken ;-)
Wat ik zo mee krijg gaat het bij jullie ook allemaal z'n gangetje. Leuk in ieder geval om wat van jullie te horen en ik zal jullie binnekort weer op de hoogte brengen van de nieuwe avonturen die nog gaan komen. Ik weet niet hoe de internet verbindingen zijn in die armere landen maar alles komt goed.
Adios Amigos!!!!!!

  • 16 Juni 2012 - 08:32

    Ellen:

    Ha Inge!

    Sodeju! Jij maakt in korte tijd echt belachelijk veel mee. Natuurlijk nog proficiat met dat je alles voor school hebt gehaald. Spreek je ook nog veel Spaans tijdens je reis of is het gewoon Engels?

    Ik herken veel van de namen die je noemt van plaatsen die je hebt bezocht en waar je nog naartoe gaat. Daar zijn Juud en ik ook geweest tijdens onze rondreis in midden-amerika. En deze reis is nog bezig maar de toekomst gaat je nog naar andere wereldwonderen brengen :). Ik wil wel met je mee hoor.

    Hoop dat je nog veel mooie dingen/plaatsen/mensen leert kennen en zult zien. Wat doen jullie eigenlijk met eten? Ook een beetje de lokale keuken proeven? Ik ga me nu even vergapen aan de foto's!

    Reis voorzichtig en heel veel plezier.

    Xxx Ellen

  • 16 Juni 2012 - 08:33

    Patrick:

    wouw wouw wouw wouw!!! jij bent weer enorm goed bezig d'dingetje ;).

    Geniet er van!!! :) maar dat doe je al superrrsss!!

  • 16 Juni 2012 - 08:49

    Liesbeth:

    Super leuk Inge om het verslag te lezen.
    geniet van alles wat je nog tegen komt.veel plezier verder.

  • 16 Juni 2012 - 08:51

    Ria:

    Inge, nogmaals Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Nog een fijne verdere reis. Geniet er maar van.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag
    Groetjes vanuit een nat Nederland

  • 16 Juni 2012 - 10:06

    Carolien:

    Hee Inge,

    Dat klinkt echt allemaal weer geweldig!!
    Ik heb je helemaal niet gefeliciteerd met je verjaardag:$ Dus bij deze Gefeliciteeeerd!! XXX

    Geniet er nog maar van want voor je het weet zit je in het sippe koude regenachtige Nederland;)

    Xx Lien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 45036

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 15 April 2015

Reisleidster Avoriaz - Frankrijk

06 Juli 2014 - 28 Oktober 2014

Afstuderen in Peru

26 September 2013 - 15 April 2014

Down Under

21 Mei 2012 - 20 Juli 2012

Midden Amerika

23 April 2010 - 01 September 2010

Afstudeerstage CIOS

29 April 2015 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: